خانهاخبار
آیا اندروید 11 به پلتفرم Chrome OS اضافه می‌شود؟

آیا اندروید 11 به پلتفرم Chrome OS اضافه می‌شود؟

مسئولان و مهندسان گوگل در تلاش هستند تا Android 11 را به سیستم عامل کروم او اس آورند.
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اندروید و Chrome OS در حال حاضر دو سیستم عامل مستقل و جدای از هم محسوب می‌شوند، اما مهندسان و طراحان گوگل سعی دارند تا امکان اضافه کردن اندروید 11 به کروم او اس را ایجاد کرده و چنین امری با نسخه‌های آزمایشی اندروید 11 آغاز خواهد شد. این موضوع توسط گشت و گذاری که مسئولان وب سایت 9to5Google در کدهای پلتفرم کروم او اس داشته‌اند، کشف شده است.

این پروژه در کدهای یاد شده با نام eve-arc-r شناخته می‌شود. واژه arc در حال حاضر به سیستم Runtime اندروید اطلاق می‌شود و ترکیب آن با حرف r، مشخصا به سیستم عامل اندروید 11 اشاره دارد.

image

 

کدام یک از محصولات، از این ویژگی برخوردار خواهند شد؟

واژه eve در کد منبع اشاره شده بدون شک به پیکسل بوک‌های گوگل مربوط می‌شود. پس به این ترتیب در حال حاضر، غول دنیای جستجوگرها در حال آزمایش این قابلیت روی این دسته از محصولات خود است.

در حالی که گوگل در حال تست اندروید 11 روی پیکسل بوک‌های خود است، اما نباید انتظار داشته باشیم که تنها این محصولات از این ویژگی پشتیبانی کنند. در کدهای پلتفرم کروم او اس، به دو واژه Hatch و Kukui نیز اشاره شده است که به ترتیب به کروم بوک‌های مجهز به نسل دهم پردازنده‌های اینتل و کروم بوک‌های برخوردار از چیپست‌های مدیاتک MT8183 اطلاق می‌شود.

این قطعات سخت‌افزاری در گلکسی کروم بوک‌های سامسونگ و IdeaPad Duet لنوو نیز قرار گرفته‌اند که به صورت غیر مستقیم، به آنها نیز اشاره شده است.

image

 

آیا برای عرضه اندروید 11 برای Chrome OS زمان بندی خاصی وجود دارد؟

همان طور که بالاتر اشاره شد، پیکسل بوک‌های گوگل، اولین محصولاتی هستند که به اندروید 11 مجهز خواهند شد. به نظر می‌رسد که گلکسی کروم بوک‌ سامسونگ و IdeaPad Duet لنوو نیز در این زمینه جزء کاندیداها به حساب آیند. احتمالا سایر محصولاتی که به دو پردازنده مذکور در بخش پیشین مجهز باشند نیز در این شاخه قرار می‌گیرند.

اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته هنگام نقل مکان اندروید از نوقا به اوریو، ورژن‌های جدید اندروید برای کروم بوک‌ها بسیار کند عرضه شد. لذا نباید انتظار عرضه سریع اندروید 11 را نیز داشته باشیم.

در حال حاضر، بعید به نظر می‌رسد که نسخه نهایی اندروید 11 برای Chrome OS تا انتهای سال جاری میلادی آماده عرضه شود. به این ترتیب تا اوایل سال 2021، نباید انتظار عرضه Android 11 برای کروم او اس را داشته باشیم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)