خانهاخبار
تاثیر ماسک بر روی پیشگیری از کرونا

تاثیر ماسک بر روی پیشگیری از کرونا

خرید ماسک این روزها به یکی از دغدغه‌های مهم مردم دنیا تبدیل شده است. اما بر طبق اسناد سازمان بهداشت جهانی، آیا داشتن ماسک برای پیشگیری از بیماری کرونا الزامی است؟
۱۳۹۸/۱۲/۱۰

بر طبق آخرین اسناد سازمان بهداشت جهانی، افرادی که علائم تنفسی مانند سرفه ندارند، نیازی به زدن ماسک پزشکی ندارند. سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک را برای افرادی که علائم کرونا دارند و کسانی که از بیمارانی با علائمی مانند سرفه و تب مراقبت می‌کنند، توصیه می‌کند. استفاده از ماسک برای کادر درمانی و افرادی که از کسی مراقبت می‌کنند (در خانه یا یک مرکز درمانی) بسیار حائز اهمیت است.

image

 

سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از استفاده نادرست از ماسک و هدر رفتن غیرضروری منابع با ارزش، توصیه به استفاده منطقی از ماسکهای پزشکی می‌کند. تنها در زمانهایی از ماسک استفاده کنید که علائم تنفسی (سرفه یا عطسه) داشته باشید یا به عفونت با کووید-19 با علائم خفیف مشکوک هستید یا از شخصی که به عفونت با کووید-19 مشکوک است، مراقبت می‌کنید.

یک عفونت مشکوک با کووید-19 در ارتباط با مسافرت به مناطق گزارش شده یا تماس تنگاتنگ با شخصی است که در این مناطق سفر کرده و بیمار شده است. موارد زیر مؤثرترین راههای محافظت از خود و دیگران در برابر کووید-19 است:

مرتباً دستان خود را تمیز کنید، سرفه خود را با خم آرنج یا دستمال بپوشانید و فاصله حداقل 1 متری را از افرادی که سرفه و یا عطسه می‌کنند، حفظ کنید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)