خانهاخبار
مدیاتک از چیپست هلیو P95 رونمایی کرد

مدیاتک از چیپست هلیو P95 رونمایی کرد

مدیاتک پردازنده جدید خود را معرفی کرد. چیپست هلیو P95 از APU 2.0 و پردازنده گرافیکی PowerVR بهره می‌برد.
۱۳۹۸/۱۲/۸

مدیاتک بدون برگزاری مراسمی از جدیدترین چیپست خود رونمایی کرد. هلیو P95 جدیدترین عضو خانواده هلیو P مدیاتک محسوب می‌شود. این پردازنده به 8 هسته پردازشی مجهز شده که شامل 2 هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. مدیاتک برای این چیپست خود پردازنده گرافیکی PowerVR GM 94446 را درنظر گرفته که در مقایسه با نسخه قبلی خود 10 درصد عملکرد بهتری دارد. این چیپست همچنین از حافظه کش L3 بالایی بهره می‌برد.

چیپست مدیاتک هلیو P95 حداکثر از 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X با فرکانس 1866 مگاهرتز و حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند. این پردازنده قادر به پشتیبانی از دوربین اصلی تکی 64 مگاپیکسلی و یا دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 24 و 16 مگاپیکسلی است. تولیدکنندگان می‌توانند از حداکثر رزولوشن 1080 × 2520 پیکسل و نسبت تصویر 21:9 برای نمایشگر گوشی خود با این پردازنده استفاده کنند. مدیاتک این پردازنده خود را به ISP سه گانه با پردازش RAW 14 بیتی و YUV 10 بیتی مجهز کرده است.

image

این پردازنده برای بهبود کیفیت دوربین از هوش مصنوعی بهره می‌برد که قابلیت‌هایی مانند AI-NR برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف، شناسایی و ردیابی 5 کاربر، شناسایی صحنه و اجسام مختلف و همچنین موتور تشخیص عمق با هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چیپست مدیاتک هلیو P95 همچنین همراه با APU 2.0 در اختیار تولیدکندگان قرار می‌گیرد که بر اساس ادعای مدیاتک، باعث بهبود 10 درصدی عملکرد این پردازنده در بنچمارک می‌شود. این شرکت به این موضوع اشاره کرده که این پردازنده به یکی از قدرتمندترین موتورهای هوش مصنوعی برای گوشی‌های 4G مجهز شده است.

قابلیت HyperEngine مدیاتک عملکرد دستگاه‌های مجهز به این پردازنده را در زمان اجرای بازی بهبود می‌دهد تا کاربران تجربه لذت بخش‌تری داشته باشند. در بخش ارتباطات، چیپست هلیو P95 از شبکه ارتباطی 4G LTE با سرعت دانلود Cat. 12 و سرعت آپلود Cat. 13، 4 x 4 MIMO، 256 QAM، VoLTE، دو سیم کارت، وای فای 5 و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. مدیاتک در رابطه با زمان عرضه این پردازنده و همچنین شرکت‌هایی که از آن استفاده خواهند کرد، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)