خانهاخبار
گوگل برای همکاری با هوآوی از دولت آمریکا مجوز خواسته است

گوگل برای همکاری با هوآوی از دولت آمریکا مجوز خواسته است

بر اساس اعلام معاون ارشد اندروید و گوگل پلی، این شرکت از دولت ایالات متحده درخواست کرده تا با صدور مجوز به آن‌ها اجازه دهند تا دوباره با هوآوی همکاری داشته باشند.
۱۳۹۸/۱۲/۸

احتمالا یکی از اصلی‌ترین مشکلات تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی (حداقل برای مصرف‌کنندگان) عدم دسترسی این شرکت به GMS یا «خدمات موبایل گوگل» است. این اتفاق باعث شده هوآوی نتواند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کند و در نتیجه آن‌ها را به استفاده از HMS یا «خدمات موبایلی هوآوی» وادار کرده است.

حالا معاون ارشد اندروید و گوگل پلی، سمیر سمات در گفتگو با DPA اعلام کرده که گوگل از دولت ایالات متحده خواسته تا آن‌ها امکان ازسرگیری فعالیت‌های خود را با هوآوی داشته باشند. متاسفانه سمات اعلام نکرده که پاسخ این درخواست چه زمانی اعلام خواهد شد، اما نکته این است که تصمیم‌گیری در این رابطه از دستان گوگل خارج خواهد بود.

کاخ سفید به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد تا با دریافت مجوز بتوانند روابط خود را با هوآوی ادامه دهند. حتی شرکت‌هایی مثل مایکروسافت توانسته‌اند برای ازسرگیری روابط خود با این غول چینی از دولت آمریکا چراغ سبز بگیرند. بنابراین هوآوی می‌تواند از ویندوز یا سایر خدمات مایکروسافت استفاده کند.

با این حساب، اگر گوگل هم بتواند از دولت ترامپ مجوز بگیرد، می‌تواند خدمات و اپلیکیشن‌های خود را به هوآوی ارائه کند تا این شرکت آن‌ها را برای محصولات خود منتشر کند. مدیرعامل هوآوی قبلا اعلام کرده بود که اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شوند، آن‌ها یک‌شبه می‌توانند خدمات موبایلی گوگل را به گوشی‌های جدید خود برگردانند.

با این حال، تا زمانی که پاسخ این درخواست منتشر شود، گوگل اخیرا از طریق کارشناس حقوقی خود به کاربران هشدار داده که به صورت دسترسی اپلیکیشن‌های این شرکت را روی دستگاه‌های جدید هوآوی نصب نکنند. گزارش‌گر DPA در گفتگوی خود به احتمال مسدودسازی اپلیکیشن‌های گوگل در دستگاه‌های هوآوی اشاره کرده، اما آقای سمات پاسخی به این پرسش نداده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)