خانهاخبار
کمیسیون اروپا اعضای خود را به استفاده از پیام‌رسان سیگنال ملزم می‌کند

کمیسیون اروپا اعضای خود را به استفاده از پیام‌رسان سیگنال ملزم می‌کند

بر اساس گزارش خبرگزاری پولیتیکو، کمیسیون اروپا از اعضای خود خواسته که برای گفتگو با یکدیگر از پیام‌رسان امن سیگنال استفاده کنند، چون این اپلیکیشن دارای رمزنگاری دوطرفه است.
۱۳۹۸/۱۲/۷

پیام‌رسان سیگنال با داشتن رمزنگاری دوطرفه و برخورداری از رابطی ساده که از سیستمی متن-باز استفاده می‌کند به محبوبیت زیادی رسیده است. بسیاری از متخصصان حریم خصوصی می‌گویند این سرویس به لحاظ امنیتی از سایر پیام‌رسان‌ها بهتر است و همین مسئله باعث شده که با افزایش اقبال عمومی قابلیت‌های کاربرپسندانه بیشتری به سیگنال اضافه شود.

اکنون خبرگزاری پولیتیکو می‌گوید که سیگنال توسط کمیسیون اروپا به عنوان اپلیکیشن پیشنهادی برای پیام‌رسانی عمومی انتخاب شده است. این اپلیکیشن همچنین برای ارتباط بین اعضای کمیسیون اروپا و ارتباط با افراد خارج از این کمیسیون توصیه شده است.

کمیسیون اروپا چند سالی است که سعی دارد وضعیت امنیت سایبری خود را ارتقا دهد. در چند وقت اخیر گزارش‌هایی درباره رخنه‌های امنیتی به سیستم‌های این کمیسیون منتشر شده که آن‌ها را به فکر واداشته است. در دسامبر ۲۰۱۸، شرکت امنیت سایبری Area 1 Security به اتحادیه اروپا خبر داد که هزاران مدرک از مبادلات دیپلماتیک این اتحادیه لو رفته است. این اطلاعات ظاهرا در سال ۲۰۱۷ دزدیده شده بود.

اتحادیه اروپا در حال حاضر تدابیر امنیتی شدیدی را برای اطلاعات محرمانه به کار بسته و حتی به هنگام ارسال اطلاعات غیرمحرمانه از اعضای خود می‌خواهد که از ایمیل‌های رمزنگاری‌شده استفاده کنند. حالا هم استفاده از پیام‌رسان سیگنال گام دیگری است که نشان می‌دهد اروپایی‌ها به دنبال روش‌های ایمن‌تر در گفتگوهای خود هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)