خانهاخبار
وارن بافت موبایل تاشوی سامسونگ خود را با آیفون عوض کرد

وارن بافت موبایل تاشوی سامسونگ خود را با آیفون عوض کرد

یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا اخیرا گوشی تاشوی قدیمی خود را عوض کرده و بالاخره پس از سال‌ها تصمیم گرفته تا از آیفون 11 استفاده کند.
۱۳۹۸/۱۲/۷

وارن بافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا، تا سال‌ها از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری خودداری می‌کرد، اما چند سال پیش نهایتا فرصتی را در سهام اپل مشاهده کرد که حالا امروز سهمی ۵.۵ درصدی از این غول بزرگ کوپرتینویی را برای وی به ارمغان آورده است. به گزارش CNBC، با وجود این که بافت می‌گوید اپل احتمالا یکی از بهترین شرکت‌هایی است که در سراسر جهان می‌شناسد، اما با وجود گذشت سال‌ها از زمان عرضه آخرین موبایل تاشوی سنتی، او هنوز از یک موبایل تاشوی ۲۰ دلاری معمولی استفاده می‌کند. حالا خبرها حاکی از آن است که این سرمایه‌گذار ۸۹ ساله موبایل سامسونگ SCH-U320 خود را با یک آیفون ۱۱ تعویض کرده است.

وارن بافت در گفتگو با CNBC گفت او پیرمردی ۸۹ ساله است که به سختی می‌تواند با فناوری‌های جدید وفق پیدا کند. وی اذعان کرد که همین حالا هم از تلفن هوشمند خود صرفا برای برقراری تماس استفاده می‌کند. با این حال، بافت آیپدی دارد که از آن برای تحقیق در مورد سهم‌ها و وضعیت کلی بازار بورس کمک می‌گیرد. البته بافت سرمایه‌گذاری نیست که مدام سهم‌های خود را عوض کند، او معمولا سهمی را خریداری کرده و آن را تا ابد نگه می‌دارد.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، قبلا اعلام کرده بود که هر زمان بافت بخواهد از آیفون استفاده کند او حاضر است شخصا نزد او سفر کرده و تلفن هوشمندش را راه‌اندازی کند. این افتخار نصیب هر کسی نمی‌شود، اما اگر چنین کاری به شرکت شما کمک کند تا مالک ۲۴۵ میلیون سهم از آن به ارزش ۷۲ میلیارد دلار سهمش را حفظ کرده و برای آن تبلیغ کند، قطعا تصمیم تیم کوک را درک می‌کنید.

سهام بافت امروز با افت بازار سرمایه بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار ریزش نسبتا شدیدی شد. سهام اپل روز دوشنبه برای اولین بار از تاریخ ۷ ژانویه به زیر ۳۰۰ دلار رسید و موجب شد که ارزش سهام بافت ۳.۴۲ میلیارد دلار افت کند. با این حال، چنین زیانی برای یکی از ثروتمندترین افراد دنیا رقم زیادی به حساب نمی‌آید و مطمئنا چندان باعث نگرانی او نخواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)