خانهاخبار
سامسونگ به دنبال طراحی تکنولوژی ترکیب نمایشگر آبشاری و دکمه‌های فیزیکی

سامسونگ به دنبال طراحی تکنولوژی ترکیب نمایشگر آبشاری و دکمه‌های فیزیکی

مطمئنا نمایشگر‌های آبشاری از زیبایی خاصی برخوردار هستند، اما عدم سازگاری آنها با دکمه‌های فیزیکی، به معضلی بزرگ تبدیل شده است.
۱۳۹۸/۱۲/۵

این روزها، نمایشگرهای آبشاری طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است، اما از آنجا که این قطعات سخت‌افزاری با دکمه‌های فیزیکی در تناقض بوده و امکان استفاده از آنها به صورت مشترک برای سازندگان گوشی‌های هوشمند میسر نیست، لذا این موضوع به دغدغه‌ای بزرگ برای کاربران تبدیل شده است.

بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند که در محصولات خود از نمایشگرهای آبشاری استفاده می‌کنند، سنسورهای مجهز به فشار و تکنولوژی Haptic Touch را جایگزین دکمه‌های فیزیکی کرده‌اند، اما این موضوع هم نتوانسته کاربران را راضی کرده و آنها همچنان، به دکمه‌های فیزیکی علاقمند هستند.

خوشبختانه مهندسان کمپانی سامسونگ، موفق به کشف راهی برای ترکیب نمایشگر آبشاری و دکمه‌های فیزیکی شده‌اند.

image

 

آنها از تکنولوژی ناچ قطره‌ای که برای دوربین سلفی استفاده می‌شد، کمک گرفته‌اند و این بار به جای دوربین سلفی، دکمه‌های فیزیکی در این قسمت قرار خواهند گرفت.

پتنت سامسونگ که در سال 2018 به ثبت رسیده، اخیرا توسط موسسه PatentlyMobile در اختیار رسانه‌های خبری قرار گرفته است.

از آنجا که تصاویر مربوط به پتنت‌ها کمتر به واقعیت شبیه می‌شوند، لذا هنوز مشخص نیست که آیا محصولی با این ویژگی در نهایت تولید می‌شود یا خیر. اما در حال حاضر، طرفداران نمایشگرهای آبشاری و دکمه‌های فیزیکی می‌دانند که روشی برای حل این مشکل و ترکیب آنها با یکدیگر وجود دارد و ممکن است در آینده نزدیک، محصولی با این قابلیت به دنیای تکنولوژی معرفی شده و برای همیشه، این دغدغه آن‌ها برطرف شود.

کمپانی اپل تا پیش از این، خالق ویژگی‌های جدید در آیفون‌های خود بود که سازندگان دیگر را وادار می‌کرد تا از آنها پیروی کرده و محصولات خود را به آن سمت و سو ببرند. اما اخیرا، کره‌ای‌ها نشان داده‌اند که برگ برنده را از اهالی کوپرتینو ربوده‌اند و حالا، سامسونگ را باید مبدع تکنولوژی و خلاقیت‌های جدید و به روز بدانیم.

باید منتظر ماند و دید که کدام یک از شرکت‌ها، اولین محصول را در این عرصه معرفی و تولید می‌کنند. به نظر شما از میان برندهای سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی، کدام یک برای نخستین بار، گوشی هوشمندی مرکب از نمایشگر آبشاری و دکمه‌های فیزیکی طراحی خواهند کرد؟

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)