خانهاخبار
هیوندای i20 مدل 2020 رسما معرفی شد

هیوندای i20 مدل 2020 رسما معرفی شد

هیوندای i20 مدل 2020 از راه رسید. این خودروی هاچ بک از طراحی جدیدی بهره می‌برد و دارای موتور هیبریدی است.
۱۳۹۸/۱۲/۲

دیروز شاهد افشای تصاویر رسمی نسل جدید هیوندای i20 بودیم، حال این شرکت کره‌ای اطلاعات جدیدترین محصول خود را به صورت رسمی اعلام کرده است. این خودروی هاچ بک در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. نسل جدید هیوندای i20 از طراحی جدیدی بهره می‌برد که اسپرت‌تر از گذشته است. در بخش جلویی با جلو پنجره بزرگی روبه‌رو هستیم که در اطراف آن چراغ‌های اسپرت و همچنین ورودی‌های هوا با طراحی اسپرت به چشم می‌خورد. در بخش پشتی طراحی جدیدی برای چراغ‌ها درنظر گرفته شده و یک نوار LED در میان آن‌ها حضور دارد.

هیوندای i20 مدل 2020 در مقایسه با نسل گذشته ابعاد بزرگتری دارد. طول و عرض این خودرو به ترتیب 5 میلی‌متر و 30 میلی‌متر افزایش پیدا کرده؛ با این حال ارتفاع آن 24 میلی‌متر کاهش داشته است. فاصله دو محور چرخ‌های این خودروی هاچ بک کره‌ای در مقایسه با نسل کنونی خود، 10 میلی‌متر افزایش را تجربه کرده است. هیوندای تصویری از کابین این محصول منتشر نکرده و تنها یک طرح از این بخش را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. این خودروی هاچ بک به یک کیلومترشمار دیجیتال 10.25 اینچی مجهز می‌شود و می‌توان آن را با صفحه نمایش 8 یا 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات سفارش داد.

image

در بخش زیرین نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاعات، خروجی‌های هوا به چشم می‌خورد. در کابین از چراغ‌های LED برای نورپردازی استفاده می‌شود. از سایر ویژگی‌های فضای داخلی نسل جدید هیوندای i20 می‌توان به قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، پشتیبانی از اندروید Auto و اپل کارپلی و سیستم صوتی باکیفیت Bose اشاره کرد. به لطف افزایش ابعاد، این خودرو فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فضای حمل بار این خودروی کره‌ای افزایشی 25 لیتری داشته و به 351 لیتر رسیده است.

image

نسل جدید هیوندای i20 با موتورهای متنوعی به فروش می‌رسد. یکی از آ‌ن‌ها دارای موتور 1.0 لیتری توربوشارژر بوده که قدرتی برابر با 99 اسب بخار و 118 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. مدل قدرتمندتر از سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی بهره می‌برد، البته می‌توان آن را برای مدل ضعیف‌تر نیز سفارش داد. هیوندای اعلام کرده این سیستم باعث کاهش 3 تا 4 درصدی میزان انتشار CO2 می‌شود. خریداران می‌توانند این خودرو را با گیربکس 6 سرعته دستی، 7 سرعته خودکار دو کلاچه و یا 6 سرعته دستی هوشمند که به تازگی توسعه پیدا کرده، سفارش دهند.

image

هیوندای i20 جدید در برخی بازارها با موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری عرضه خواهد شد. این موتور قدرتی برابر با 83 اسب بخار تولید می‌کند که توسط یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودروی هاچ بک کره‌ای به سیستم‌های کمک راننده زیادی مجهز شده است. از میان آن‌ها می‌توان به سیستم شناسایی نقاط کور، هشدار تصادف از جلو، نگهدای خودرو در میان خطوط، سیستم هوشمند محدودیت سرعت، هشدار تصادف در پارک و سیستم کمکی نور بالا اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)