خانهاخبار
تولید انبوه نسل دوم آیفون SE، تحت تأثیر ویروس کورونا!

تولید انبوه نسل دوم آیفون SE، تحت تأثیر ویروس کورونا!

صحبت‌ها پیرامون آیفون 9 یا همان آیفون SE 2 مدت‌هاست که بر سر زبان‌ها افتاده است.
۱۳۹۸/۱۲/۱

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که چندی است، حرف و حدیث‌ها پیرامون نسل دوم آیفون SE که احتمالا با نام آیفون 9 عرضه خواهد شد، در حال افزایش است و متأسفانه، ویروس کورونا روی خط تولید این محصول نیز تأثیر گذاشته و احتمالا تولید انبوه آن را با مشکل مواجه کند. آیا اپل مجبور خواهد شد تا تاریخ معرفی رسمی این محصول را به تأخیر انداخته، یا روش دیگری را برای مقابله در نظر خواهد گرفت؟

گزارش پیشین حاکی از آن بود که ویروس کورونا، تأثیری روی خط تولید آيفون SE 2 نخواهد گذاشت و این محصول در ماه مارچ، بر اساس برنامه‌ریزی‌های پیشین به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود. اما در حال حاضر، تولید انبود این محصول با مشکل مواجه شده و ممکن است عرضه آن، به ماهی دیگر موکول شود.

در حال حاضر، تولید کنندگان محصولات اپل توانایی تولید 30 تا 40 درصد از موارد مورد پیمان خود با کوپرتینویی‌ها را دارا هستند و به این ترتیب، انتظار تأخیر در عرضه آیفون‌ها امری بدیهی است. ممکن است روند عرضه آیفون‌های یاد شده حدود یک ماه به تعویق افتاده و به ماه آوریل موکول شود.

image

 

هنوز خبری از به تعویق افتادن مراسم رونمایی از آیفون 9 یا همان آیفون SE 2 به میان نیامده است و تنها حرف و حدیث‌ها پیرامون مشکلات در تولید انبوه مطرح شده است. پیش بینی می‌شود که قیمت این محصول برای مدل پایه با حافظه 64 گیگابایتی، 399 دلار اعلام شود.

چنین اتفاقی، سال 2017 و هنگام عرضه آیفون 10 نیز رخ داد. آيفون‌های 8 و 8 پلاس که به همراه آیفون 10 به دنیای تکنولوژی معرفی شدند، در موعد مقرر در اختیار خریداران قرار گرفت. اما عرضه آیفون 10 به جای ماه سپتامبر، به نوامبر موکول شد و با دو ماه تأخیر، در اختیار افرادی که آن‌ها را پیش خرید کرده بودند، قرار گرفت.

مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل معتقد است که فروش آیفون SE 2 در سال 2020، به حدود 20 میلیون خواهد رسید و ممکن است این رقم تا 30 میلیون نیز بالا رود. به این ترتیب احتمالا شاهد یک محصول پرفروش و پرطرفدار خواهیم بود. اما چنین اتفاقی مسلما تحت تأثیر قیمتی است که کوپرتینویی‌ها برای ادامه دهنده راه آیفون SE در نظر خواهند گرفت.

شایعات حاکی از آن است که نسل دوم آيفون SE (آیفون 9) با پردازنده A13 Bionic همراه خواهد بود و رم 3 گیگابایتی LPDDR4x نیز از جمله دیگر مشخصات سخت افزاری آن به حساب می‌آید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)