خانهاخبار
جف بزوس 10 میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات اقلیمی هزینه می‌کند

جف بزوس 10 میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات اقلیمی هزینه می‌کند

جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، در پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که می‌خواهد 10 میلیارد دلار از ثروت خود را به مبارزه با تغییرات اقلیمی اختصاص دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مدیرعامل شرکت آمازون، جف بزوس، دیروز اعلام کرد که ۱۰ میلیارد دلار پول صرف مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد کرد. بزوس در پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت این سرمایه که تحت عنوان پروژه Bezos Earth Fund به کار گرفته خواهد شد، برای هر فعالیتی که بتواند به حفظ و محافظت از جهان کمک کند استفاده می‌شود.

مدیرعامل آمازون در پست خود نوشت:

تغییرات اقلیمی بزرگ‌ترین تهدید سیاره ماست. من می‌خواهم در کنار سایرین به تقویت راه‌های شناخته‌شده و کشف روش‌های جدید مبارزه با اثرات ویران‌گر تغییرات اقلیمی بر سیاره زمینی بپردازم که همه ما مشترکا روی آن زندگی می‌کنیم.

بزوس در طول سال‌های اخیر برنامه‌های زیادی را از طریق شرکت خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی اجرا کرده است. آمازون شبکه‌ای از مزارع بادی و خورشیدی دارد که در راستای دستیابی به هدف تامین ۱۰۰ درصدی انرژی مورد نیاز زیرساخت‌های این شرکت از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر احداث شده است. 

این ثروتمندترین مرد جهان در ماه سپتامبر از طرحی به نام «تعهد اقلیمی» رونمایی کرد که طی آن قرار است تمام فعالیت‌های آمازون تا سال ۲۰۴۰ عاری از کربن شده و آن‌ها ۱۰ سال زودتر از موعد به هدف توافق پاریس دست یابند. او از سایر شرکت‌ها هم خواسته بود که این تعهدنامه را امضا کنند.

این میلیاردر ۵۶ ساله اعلام کرده بود که در کنار هدف حذف کربن ۱۰۰ میلیون دلار صرف احیای جنگل‌ها خواهد کرد و ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه برقی را به خدمت خواهد گرفت تا آن‌ها را جایگزین خودروهای دیزلی کند. آمازون تعهد داده که تا سال ۲۰۲۴ حدود ۸۰ درصد از زیرساخت‌های خود را به انرژی تجدیدپذیر تجهیز کند و این رقم را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ درصد برساند. این شرکت در حال حاضر ۴۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند.

سخنگوی آمازون می‌گوید:

آمازون با معرفی تعهد اقلیمی و اعلام هدف‌گذاری این شرکت برای دستیبابی به توافق پاریس آن هم ۱۰ سال زودتر از موعد مقرر گام مهمی برداشت و ما حالا بی‌اندازه برای پروژه Bezos Earth Fund هیجان داریم. اشتیاق جف [بزوس] و این مشارکت شخصی خارق‌العاده برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اثرات بسیار بزرگی به جا خواهد گذاشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)