خانهاخبار
آیا گلکسی زد فلیپ سامسونگ واقعا پنل شیشه‌ای دارد؟

آیا گلکسی زد فلیپ سامسونگ واقعا پنل شیشه‌ای دارد؟

کانال یوتیوب JerryRigEverything در آزمایش جدیدی به سراغ گلکسی زد فلیپ رفته تا ببیند که مقاومت این دستگاه چقدر است. با این حال نتایج این آزمایش چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسد.
۱۳۹۸/۱۱/۳۰

سامسونگ هفته پیش از دومین تلفن هوشمند منعطف خود با نام گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد. این دستگاه از فرم فاکتور تازه‌ای استفاده می‌کند و سامسونگ وعده داده که در ساخت آن از مواد بهتری بهره گرفته است. این شرکت می‌گوید آن‌ها در گلکسی زد فلیپ از لایه شیشه‌ای منعطفی به نام UTG استفاده کرده‌اند که از صفحه تاشدنی این دستگاه در محافظ خط و خش محافظت می‌کند. با این حال، اکنون که این دستگاه به بازار آمده، آزمایش روی آن شروع شده و به نظر می‌رسد که نتایج چندان دلچسب نیست.

کانال یوتیوب JerryRigEverything در ویدیوی جدیدی به آزمایش میزان مقاومت نمایشگر و بدنه گلکسی زد فلیپ پرداخته است. او طبق معمول آزمون مقاومت خود را با خط انداختن روی صفحه نمایش دستگاه شروع می‌کند. اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی از گوریلا گلس یا فناوری‌های مشابه استفاده می‌کنند که در مقابل ۵ سطح سختی مقیاس موس مقاوم‌اند. اما از سطح ۶ به بعد اثرات خط و خش آن‌ها روی صفحه باقی می‌ماند. ولی گلکسی زد فلیپ از سطح ۲ شروع به نمایش خط و خش‌ها می‌کند. با این حساب، وضعیت این دستگاه با UTG مشابه گلکسی فولد و ریزر موتورولاست که پوشش پلاستیکی دارند.

image

این یوتیوبر معروف در انتهای آزمون خود با ابزار سطح ۵ به صورت نقطه‌ای روی نمایشگر گلکسی فولد فشار می‌آورد و این کار باعث از کار افتادن ردیفی از پیکسل‌ها می‌شود. البته در پایان این آزمایش‌ها به نظر نمی‌رسد که UTG دچار ترک یا شکستگی شده باشد و در مجموع ظاهرا این تکنولوژی مقاوم‌ترین تکنولوژی موجود در میان موبایل‌های تاشوی فعلی است.

image

سامسونگ در واکنش به این ویدیو در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است:

گلکسی زد فلیپ دارای نمایشگری از نوع Infinity Flex Display است که همراه با شیشه فوق نازک سامسونگ (UTG) ظاهری زیبا و پریمیوم را ارائه می‌کند و تجربه بصری جذابی را به وجود می‌آورد. فناوری منحصر به فرد UTG سامسونگ با سایر پرچمداران گلکسی متفاوت است. با وجود این که نمایشگر این دستگاه خم می‌شود، اما باید با احتیاط با آن برخورد کرد. گلکسی زد فلیپ مثل گلکسی فولد در بالای UTG لایه‌ای برای محافظت دارد.

آیا منظور سامسونگ این است که خط و خش‌های وارده مربوط به این لایه محافظتی است؟ لایه‌های گلکسی زد فلیپ به شکل زیر است و می‌تواند چنین ادعایی را تایید کند. با این حال، شیوه بازاریابی سامسونگ به گونه‌ای بوده که باعث شده کاربر فکر کند مقاومت UTG مثل شیشه‌های سایر گوشی‌هاست. دستیابی به شیشه‌ای با سطح مقاومت گوریلا گلس هنوز کمی زود به نظر می‌رسد، بنابراین شرکت‌ها باید در بازاریابی خود از الفاظی استفاده کنند که کاربر را به مراقبت بیشتر از دستگاه گران قیمت‌شان تشویق نماید.

image

سامسونگ می‌گوید در صورت بروز مشکل برای نمایشگر گلکسی زد فلیپ، پنل آن را یک بار با قیمت ۱۱۹ دلار تعویض می‌کند. علاوه بر این، محافظ‌هایی برای صفحه نمایش این دستگاه تولید شده که به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)