خانهاخبار
اولین رندر کامپیوتری از پیکسل 5 XL فاش شد

اولین رندر کامپیوتری از پیکسل 5 XL فاش شد

علی‌رغم آن‌که هنوز زمان زیادی تا رونمایی از سری پیکسل 5 باقی مانده، اما منبعی آگاه یکی از سه طرح احتمالی گوگل برای پیکسل 5 ایکس ال را منتشر کرده است.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

بعد از گذشت ۴ ماه از زمان معرفی پیکسل ۴، حالا گوگل سخت در تلاش است تا از نسل بعدی پرچمداران خود با نام پیکسل ۵ رونمایی کند. این تلفن هوشمند حداقل تا ۸ ماه دیگر معرفی نخواهد شد، اما امروز خبرنگار وب‌سایت Front Page Tech از رندری کامپیوتری رونمایی کرده که احتمالا به طراحی پیکسل ۵ ایکس ال اشاره دارد.

رندر زیر که گفته شده از یک منبع بسیار معتمد به دست آمده است، بر اساس فایل‌های سه‌بعدی یکی از سه پروتوتایپ اولیه پرچمدار آتی گوگل ساخته شده است. گوگل معمولا چندین تیم مختلف را به کار جداگانه روی طراحی‌های گوناگون محصولات خود موظف می‌کند تا در نهایت یک طراحی را برای تولید نهایی در ماه آوریل یا مه انتخاب کند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که طرح زیر در مرحله انتخاب نهایی از رده خارج شود.

این استراتژی در میان شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند رواج زیادی دارد. پارسال اپل هم برای آیفون ۱۱ پرو دو طراحی مختلف را در نظر داشت که استیو همرستافر آن‌ها را منتشر کرده بود، اما این شرکت در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب کرد و حالا ما در بازار محصول خروجی آن را مشاهده می‌کنیم.

ماژول بزرگ دوربین عقب

image

اگر گوگل بخواهد از این طراحی استفاده کند، شاهد اعمال تغییرات بزرگی در طراحی سری پیکسل خواهیم بود. پیکسل ۴ در بخش دوربین عقب از ماژولی به شکل مستطیل استفاده می‌کرد اما در این جا ماژولی متفاوت را می‌بینیم که از بالای قاب عقب به وسط دستگاه چسبیده و طراحی آن با اکثر گوشی‌های موجود در بازار فرق می‌کند.

طراحی جدید این دستگاه کمی عجیب است، اما در نهایت نشان می‌دهد که گوگل مسیر متفاوتی را نسبت به ترند اصلی بازار در پی گرفته است. این شیوه از طراحی به گوگل اجازه می‌دهد تا تعداد لنزهای دوربین خود را به عدد سه برساند. اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که پیکربندی دوربین پیکسل ۵ چگونه خواهد بود، اما منبع خبر می‌گوید سال آینده در کنار لنز تله‌فوتو و اصلی شاهد حضور لنز فوق عریض هم خواهیم بود.

متاسفانه فعلا رندری از طراحی جلوی پیکسل ۵ در دسترس نیست، ولی پیش‌بینی می‌شود که درست مثل پیکسل ۴ حاشیه بزرگی در بالای نمایشگر این دستگاه وجود داشته باشد تا از سیستم موشن سنس و فناوری‌های تشخیص چهره گوگل میزبانی کند. با این حال با توجه به دستاوردهای اخیر فناوری، انتظار داریم که حاشیه بالای این گوشی کمتر از پیکسل ۴ شده باشد.

اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از 5G

همان طور که سامسونگ سری گلکسی اس ۲۰ را چند روز پیش با اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام معرفی شود، بدیهی است که پیکسل ۵ و پیکسل ۵ ایکس ال هم از جدیدترین چیپست پرچمدار کوآلکام استفاده کنند. در خصوص میزان رم و حافظه داخلی این دو دستگاه هنوز اطلاعات خاصی در دسترس نیست، اما انتظار داریم که حداقل با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی روبرو باشیم.

image

پیکسل ۵ با استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به طور پیش‌فرض از ارتباطات نسل پنجم بهره‌مند خواهد شد. این اتفاق به صورت طبیعی بر عمر باتری این دستگاه اثر قابل توجهی می‌گذارد، در نتیجه امسال باید منتظر باتری‌های بزرگ‌تری با ظرفیت‌های بالاتر باشیم. نکته دیگری که باعث افزایش ظرفیت باتری‌ها خواهد شد ترند افزایش نرخ نوسازی نمایشگرهاست که همین حالا بازیگرانی مثل وان پلاس و سامسونگ به سمت استفاده از آن‌ها حرکت کرده‌اند. گوگل هم پارسال پیکسل ۴ را با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی روانه بازار کرد، در نتیجه امسال احتمالا باید منتظر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برای پیکسل ۵ باشیم.

تاریخ رونمایی و عرضه پیکسل ۵

برخلاف انتشار زودهنگام اولین رندر از پیکسل ۵، انتظار نداریم که این سری زودتر از ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ معرفی شود. در حال حاضر منتظر تلفن‌های میان‌رده سری پیکسل 4a هستیم و پس از آن می‌توانیم انتظار دستگاه‌های پیکسل ۵ و پیکسل ۵ ایکس ال را بکشیم.

پیش‌خرید این دو پرچمدار همزمان با مراسم رونمایی از آن‌ها آغاز می‌شود و عرضه آن‌ها احتمالا در روزهای منتهی به آخر اکتبر انجام می‌شود. البته این پیش‌بینی‌ها صرفا بر اساس سابقه قبلی این غول بزرگ دنیای فناوری بیان شده و هر لحظه این امکان وجود دارد که گوگل برنامه‌های خود را تغییر داده و زمان دیگری را برای رونمایی از محصولاتش انتخاب کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)