خانهاخبار
دیجی‌تایمز: عرضه آیفون 12 احتمالا به‌دلیل کرونا به تعویق می‌افتد

دیجی‌تایمز: عرضه آیفون 12 احتمالا به‌دلیل کرونا به تعویق می‌افتد

بر اساس اعلام خبرگزاری دیجی‌تایمز، با توجه به وضعیتی که ویروس کرونا در کشور چین به وجود آورده، این احتمال وجود دارد که اپل نتواند به موقع آیفون 12 را به حد تولید کافی برساند.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو احتمالا مثل همیشه در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ یعنی اواخر شهریور ۹۹ معرفی خواهند شد. اما بر اساس گزارش جدید وب‌سایت دیجی‌تایمز، نسل بعدی پرچمداران این شرکت در معرض خطر تعویق و اختلال در فرآیند تولید قرار دارند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

شیوع ویروس مهلک کرونا باعث از کار افتادن فعالیت‌های عادی بسیاری از کارخانه‌های چینی و لغو رویداد بزرگ MWC 2020 شده است. اکنون منابع آگاه وب‌سایت دیجی‌تایمز مدعی‌اند این ویروس می‌تواند اپل را وادار کند که ارسال مهندسان ویژه خود را به چین متوقف سازد. این مهندسان وظیفه نظارت بر مرحله آزمون اعتبارسنجی مهندسی (EVT) آیفون ۱۲ را برعهده دارند که مرحله‌ای حیاتی در تولید تلفن‌های هوشمند اپل به منظور اطمینان از کسب استانداردهای لازم توسط این دستگاه‌هاست.

اپل اخیرا شعب خود را در کشور چین به صورت موقت تعطیل و سفرهای کاری به این کشور را به سفرهای بسیار مهم و حیاتی محدود کرده است. حالا دیجی‌تایمز باور دارد که این اتفاقات همگی به اثرگذاری شدید بر برنامه‌ریزی‌های اپل در تولید و عرضه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو منجر خواهد شد. تولید آیفون‌های جدید معمولا از اواسط ماه ژوئن آغاز شده و در ماه اوت به اوج خود می‌رسد تا برای معرفی در ماه سپتامبر آماده شود. امسال پیش‌بینی می‌شود که این شرکت نتواند به هدف ماه ژوئن خود برسد و اگر قرار باشد آیفون ۱۲ در موعد همیشگی معرفی شود، احتمالا در زمان عرضه با کمبود موجودی مواجه خواهد شد.

آیفون ۱۲

image

سری آیفون ۱۲ احتمالا ۴ مدل خواهد داشت که شامل دو مدل آیفون ۱۲ و دو مدل آیفون ۱۲ پرو خواهد بود. آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی استفاده خواهند کرد. این دو دستگاه در اطراف صفحه نمایش خود حاشیه‌های کمتری خواهند داشت و از سیستم فیس آیدی قوی‌تری استفاده خواهند کرد.

انتظار می‌رود که این گوشی‌ها مشابه آیفون ۱۱ پرو دوربین عقب سه‌گانه داشته باشند و در کنار این سه لنز سنسوری برای تشخیص عمق به این ماژول اضافه شود تا امکان تصویربرداری پرتره و واقعیت افزوده به شکل بهتری در پرچمداران اپل قرار بگیرد.

گفته می‌شود آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس هر دو به جای پنل LCD از پنل OLED استفاده خواهند کرد. میزان حاشیه صفحه نمایش این دو دستگاه مشابه آیفون ۱۱ پرو خواهد بود و اندازه پنل‌ها به ترتیب ۵.۴ و ۶.۱ اینچ در نظر گرفته شده است. برای دوربین عقب این دو دستگاه دوربینی دوگانه مشابه آیفون ۱۱ قرار می‌گیرد که البته بهینه‌سازی‌ها و پیشرفت‌هایی خواهد داشت.

آیفون ۹

image

قبل از رسیدن آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو باید منتظر آیفون ۹ باشیم. این تلفن هوشمند قرار است در ماه مارس معرفی شود و اکنون بخشی از فرآیند تولید آن به خارج از چین منتشر شده تا در زمان عرضه مشکلی از بابت موجودی نداشته باشد. اپل این هفته می‌خواست تولید انبوه آیفون ۹ را در چین شروع کند، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد شماری از کارخانه‌های تامین‌کنندگان این شرکت فعالیت‌های خود را متوقف کنند. در نتیجه اپل نیز استراتژی خود را تغییر داد.

دیجی‌تایمز می‌گوید کوپرتینویی‌ها در حال آماده شدن برای شروع فرآیند تولید در تایوان هستند. تایوان وضعیت بسیاری بهتری نسبت به چین دارد و فقط ۳۳ نفر مبتلا به کرونا در آن شناسایی شده‌اند، در حالی که در چین هم‌اکنون بالغ بر ۴۴ هزار بیمار شناسایی‌شده وجود دارد.

آيفون ۹ احتمالا با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار می‌آید و از تراشه قدرتمند A13 بایونیک استفاده می‌کند که با آیفون ۱۱ معرفی شد. طراحی این دستگاه شبیه آیفون ۸ خواهد بود و از نمایشگری ۴.۷ اینچی از نوع LCD استفاده خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محسن

۱۳۹۹/۳/۱۴
اگر 4 تا دوربین داشته باشه عالیه