خانهاخبار
نتفلیکس ناکام بزرگ اسکار 2020 شد؛ 24 نامزدی، 2 جایزه

نتفلیکس ناکام بزرگ اسکار 2020 شد؛ 24 نامزدی، 2 جایزه

علی‌رغم آن‌که نتفلیکس امسال موفق به دریافت 24 نامزدی از سوی آکادمی اسکار شده بود، اما در نهایت توانست 2 تندیس طلایی از این مراسم به خانه ببرد تا ناکام اصلی این رویداد باشد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

نتفلیکس با دست پر و با ۲۴ نامزدی وارد مراسم اسکار ۲۰۲۰ شد تا بیش از هر استودیو و شرکت دیگری نامزدی داشته باشد. اما همان طور که در پست اعلام نتایج به شما گفتیم، این سرویس استریم در نهایت با ۲ تندیس طلایی از سالن دالبی تئاتر شهر لس آنجلس بیرون آمد تا بزرگ‌ترین بازنده نود و دومین مراسم جوایز آکادمی باشد.

دو جایزه این سرویس استریم شامل جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لارا درن در فیلم Marriage Story و بهترین مستند سال برای American Factory بود. حوزه مستند یکی از حوزه‌هایی است که نتفلیکس نقش پررنگی در آن دارد و در سال ۲۰۱۸ نیز توانست اسکاری برای مستند Icarus دریافت کند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین شرکت‌ها داشته باشیم، شرکت Neon، پخش‌کننده برنده جایزه بهترین فیلم سال یعنی Parasite، پیروز اسکار امسال بود که در نهایت توانست به لطف اثر درخشان کره‌ای‌ها ۴ تندیس طلایی دریافت کند. علاوه بر این، سونی پیکچرز ۴، دیزنی ۴، یونیورسال ۳ و وارنر براس ۲ اسکار گرفتند.

دریافت اسکار برای نتفلیکس اهمیت زیادی دارد چون می‌تواند نشان دهد که سرویس‌های استریم قادر به تولید محتواهای اوریجینال باکیفیت هستند. این سرویس در حال حاضر عملکرد خوبی در بخش جوایز تلویزیونی دارد، اما چون دیرتر وارد حوزه آثار سینمایی شده هنوز توفیق خاصی در این زمینه نداشته است. 

image

نتفلیکس امسال میلیون‌ها دلار هزینه کرد تا با تولید فیلم‌های شایسته شانس خوبی برای فصل جوایز داشته باشد. این شرکت هزینه هنگفتی را هم به کارزار بازاریابی جوایز اختصاص داد تا محصولات خود را در معرض توجه قرار دهد. اما اوضاع آن طور که مدیران این شرکت می‌خواستند پیش نرفت و در مراسمی که به باور عده‌ای مهم‌ترین مراسم اهدای جوایز سینمایی است، موفقیت چندانی به دست نیاورد. سرویس استریم نتفلیکس با معرفی روش جدید پخش محتواهای خود صدای بسیار از طرفداران قدیمی سینما را درآورد.

افزون بر این، سینماداران این سرویس را دشمن کسب و کار خود می‌دانند و معتقدند که پخش آنلاین نمی‌تواند تجربه‌ای به خوبی نمایش فیلم‌ها بر پرده‌های بزرگ نقره‌ای سینماها داشته باشد. نتفلیکس در پاسخ به این ادعاها شماری از فیلم‌های خود را به صورت محدود در برخی سینماها اکران کرده و بعد آن‌ها را به سرویس استریم خود می‌برد تا بتواند این آثار را در جوایز مختلف شرکت دهد.

نتفلیکس پارسال از میان ۱۵ نامزدی توانست در چند رشته از جمله بهترین کارگردانی توسط آلفونسو کوآرون برای فیلم Roma برنده شود. علاوه بر این، جایزه بهترین مستند کوتاه نیز به Period. End of Sentence رسید. اما Roma با تمام شایستگی نتوانست جایزه بهترین فیلم سال را به دست آورد تا دست نتفلیکس همچنان از پراعتبارترین جایزه سال کوتاه بماند.

این شرکت امسال با ۲۴ نامزدی از جمله دو نامزدی در بخش بهترین فیلم یعنی The Irishman و Marriage Story شانس خوبی برای موفقیت داشت. اما در نهایت نتوانست جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان، دو نامزدی برای بازیگر نقش مکمل، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، سینماتوگرافی، تدوین، جلوه‌های بصری، طراحی لباس و طراحی صحنه را برای The Irishman؛ بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم‌نامه اوریجینال و بهترین موسیقی متن را برای Marriage Story؛ بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای The Two Popes؛ بهترین مستند سال برای The Edge of Democracy (که البته در این رشته American Factory از نتفلیکس برنده شد)؛ بهترین مستند کوتاه سال برای Life Overtakes Me؛ و بهترین انیمیشن سال برای Kalus و I Lost My Body را به دست آورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)