خانهاخبار
سونی و آمازون هم از شرکت در MWC 2020 کناره‌گیری کردند

سونی و آمازون هم از شرکت در MWC 2020 کناره‌گیری کردند

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و نگرانی‌های ناشی از اپیدمی این بیماری، سونی و آمازون در بیانیه‌هایی اعلام کردند که امسال در رویداد کنگره جهانی موبایل شرکت نخواهند کرد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

سونی و آمازون جدیدترین شرکت‌هایی هستند که به خاطر شیوع ویروس کرونا از حضور در رویداد کنگره جهانی موبایل انصراف داده‌اند. پیش از این ال‌جی، ZTE، انویدیا و اریکسون برنامه‌های خود را در MWC لغو کرده بودند. این رویداد بزرگ‌ترین مراسم حوزه موبایل است که هر سال در حوالی انتهای ماه فوریه برگزار می‌شود.

سونی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشت:

سونی از نزدیک در حال بررسی شرایط ناشی از انتشار ویروس کرونایی بوده که سازمان بهداشت جهانی را در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ وادار به اعلام وضعیت اضطراری کرده است. با توجه به این که ایمنی و سلامتی مشتریان، همکاران، رسانه‌ها و کارمندان‌مان برای ما از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است، این تصمیم سخت را گرفته‌ایم تا از حضور و مشارکت در MWC 2020 کناره‌گیری کنیم.

از سوی دیگر شرکت آمازون هم در گفتگو با خبرگزاری تک‌کرانچ اعلام کرده که به خاطر شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌هایی که پیرامون این بیماری وجود دارد از حضور و مشارکت در کنگره جهانی موبایل اسپانیا کناره‌گیری خواهد کرد. این شرکت معمولا حضور درخشانی در رویداد MWC ندارد، اما به هر حال یکی از شرکت‌های بزرگی است که هر سال به این رویداد جهانی می‌آید.

موضوع کناره‌گیری سونی اما از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، چرا که این شرکت معمولا در کنگره جهانی موبایل مهم‌ترین تلفن‌های هوشمند خود را معرفی می‌کند. آن‌ها پارسال از نسل جدید پرچمدار اکسپریا ۱ رونمایی کردند. اما حالا گفته شده که قرار است مراسمی آنلاین برای معرفی محصولات این شرکت برگزار شود.

انجمن GSM که متولی اصلی MWC به حساب می‌آید، دیروز در بیانیه تازه‌ای به تدابیر اتخاذشده برای مقابله با گسترش ویروس کرونا پرداخت. در این بیانیه گفته شد که هیچ مسافری از استان هوبی چین، منشأ پیدایش ویروس کرونا، حق حضور در این رویداد را نخواهد داشت و کسانی که به‌تازگی به چین سفر کرده‌اند هم باید حداقل ۱۴ روز از زمان مسافرت آن‌ها گذشته باشد. از آن‌جایی که حدود دو هفته تا آغاز کنگره جهانی موبایل بیشتر باقی نمانده، این اطلاعیه می‌تواند مشکلات زیادی را برای شرکت‌کنندگان چینی MWC 2020 ایجاد کند. کنگره جهانی موبایل امسال از تاریخ ۵ تا ۸ اسفند در بارسلونای امسال برگزار می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)