خانهاخبار
سامسونگ به‌خاطر کرونا حضور خود را در MWC 2020 کمرنگ می‌کند

سامسونگ به‌خاطر کرونا حضور خود را در MWC 2020 کمرنگ می‌کند

بر اساس گزارش‌های واصله از منابع نزدیک به سامسونگ به نظر می‌رسد که این غول کره‌ای امسال حضور کمرنگ‌تری در کنگره جهانی موبایل خواهد داشت و مدیران کمتری از این شرکت به MWC 2020 خواهند رفت.
۱۳۹۸/۱۱/۲۱

در ادامه انتشار اخبار مربوط به کناره‌گیری و انصراف شرکت‌های فناوری از حضور در کنگره جهانی موبایل، حالا نوبت به سامسونگ رسیده تا از حضور کمرنگ خود در مراسم امسال خبر دهد. بر طبق اعلام منابع نزدیک به این غول کره‌ای، بسیاری از مقامات بلندپایه و کارمندان این شرکت سفرهای خود را به اروپا لغو کرده‌اند و قصد ندارند در این مراسم حاضر شوند.

چند روز پیش اعلام شد که سه شرکت ZTE, LG و اریکسون در MWC امسال شرکت نمی‌کنند. خیلی از شرکت‌های دیگر هم در حال تصمیم‌گیری در این باره هستند و نگرانی‌های خود را در خصوص شیوع ویروس کشنده کرونا بیان کرده‌اند. این طور که در گزارش‌ها اعلام شده قرار است تدابیری برای قرنطینه دو هفته‌ای مدیران چینی شرکت‌ها در نظر گرفته شود تا مسئولان برگزاری این کنفرانس از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

سامسونگ تا روز جمعه هنوز برنامه حضور در MWC 2020 را حفظ کرده است، اما این احتمال وجود دارد که دیدارهای مقامات بلندپایه این شرکت که معمولا در پشت صحنه کنگره جهانی موبایل رقم می‌خورد لغو شده باشد. رویداد MWC هر سال چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر را برای این مراسم بزرگ گرد هم می‌آورد.

منابع آگاه می‌گویند با توجه به وضعیت شدیدا متغیر ویروس کرونا ممکن است برنامه‌های سامسونگ با تغییر مواجه شوند. بنابراین هنوز چیزی قطعی نشده است. این غول کره‌ای نیز به شایعات موجود واکنش رسمی نشان نداده است.

image

سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌های هوشمند دنیاست که تا چند سال پیش پرچمداران اصلی خود را در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌کرد، اما حالا چند سالی است که مراسم آنپکد خود را به پیش از رویداد MWC منتقل کرده است. این شرکت قرار است ۲۲ بهمن در سن فرانسیسکو از سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی زد فلیپ رونمایی کند.

ویروس کرونا که منجر به بروز نوعی از بیماری ذات‌الریه می‌شود، اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین شناسایی شد. این نوع از کرونا 2019-nCoV نام گرفته و تاکنون ۳۵ هزار شهروند چینی را مبتلا کرده که ۷۲۰ تن از این افراد جان خود را از دست داده‌اند. این ویروس همچنین به کشورهایی مثل ایالات متحده، ژاپن و استرالیا نیز رسیده است. اکنون کشورهای مختلف محدودیت‌های مسافرتی اتخاذ کرده و مسافران مشکوک را قرنطینه می‌کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری نمایند.

شیوع بیماری کرونا اثری موج‌دار در سراسر جهان داشته و نشان می‌دهد که ارتباطات میان شرکت‌ها چقدر در دنیای فناوری گسترش یافته است. شرکت‌های چینی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های هوشمند هستند و بخش مهمی از زنجیره تامین قطعات را تشکیل می‌دهند. بسیاری از خطوط تولید و مونتاژ شرکت‌های مختلف در این کشور قرار دارد. اکنون با توجه به قرنطینه ۱۱ میلیون شهروند در شهر ووهان چین، نگرانی‌ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. شمار زیادی از شرکت‌های فناوری دفاتر چینی خود را به طور موقت تعطیل و سفرهایشان را به این کشور محدود کرده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)