خانهاخبار
آیفون 9 با قیمت پایه 399 دلار وارد بازار می‌شود

آیفون 9 با قیمت پایه 399 دلار وارد بازار می‌شود

شایعات به معرفی آیفون 9 در ماه آینده میلادی اشاره می‌کنند. حال گزارشی جدید خبر از قیمت پایه 399 دلاری آن می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۱

در صورتی که شایعات و گزارش‌ها صحت داشته باشند، نزدیک به یک ماه با رونمایی رسمی از گوشی آیفون 9 فاصله داریم. تا به امروز شاهد افشای اطلاعات زیادی در رابطه با این اسمارت فون بودیم که شاید مهم‌ترین آن‌ها، قیمت آیفون 9 باشد. به تازگی گزارشی از سوی Fast Company در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که خبر از قیمت پایه 399 دلاری این گوشی هوشمند می‌دهد. البته در گذشته نیز شاهد اعلام چنین قیمتی در گزارش‌ها و شایعات مختلف بودیم.

در این میان می‌توان به تحلیلگر قابل اعتماد محصولات اپل یعنی مینگ چی کو اشاره کرد. آقای کو نیز در گذشته به قیمت پایه 399 دلاری این گوشی هوشمند اشاره کرده بود. آیفون 9 به عنوان جایگزین آیفون SE که سال 2016 معرفی شد، وارد بازار می‌شود. در گزارش Fast Company به این موضوع اشاره شده که قیمت پایه 399 دلاری توسط زنجیره تامین قطعات آیفون 9 بدست آمده است. آیفون SE به عنوان یک گوشی ارزان قیمت وارد بازار شد. این دستگاه در نسخه پایه با 16 گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی برابر با 399 دلار داشت. این گوشی هوشمند در زمان عرضه به موفقیت مناسبی در بازار دست پیدا کرد، چراکه با وجود اندازه کوچک از مشخصات فنی خوبی بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این استراتژی امسال نیز تکرار می‌شود.

image

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آیفون 9 به صفحه نمایش 4.7 اینچی مجهز می‌شود. در حالی که این دستگاه ابعاد بزرگتری در مقایسه با آیفون SE دارد، از پرچمداران این برند کوچکتر است. قدرت این گوشی هوشمند به احتمال زیاد توسط چیپست اپل A13 Bionic تامین می‌شود که دریافت بروزرسانی‌های سیستم عامل iOS برای چندین سال آینده را تضمین می‌کند. از نظر طراحی انتظار می‌رود با یک گوشی هوشمند با طراحی مشابه با آیفون 8 روبه‌رو شویم که دارای سنسور اثر انگشت Touch ID درون دکمه هوم زیر نمایشگر است.

به اعتقاد آقای کو، کاربران با پرداخت مبلغ 399 دلار به 64 گیگابایت حافظه داخلی دست پیدا می‌کنند. اپل همچنان به فروش آیفون 8 ادامه می‌دهد. این گوشی هوشمند با 64 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر با 449 دلار دارد، بنابراین آیفون 9 نسبت به آن 50 دلار ارزان‌تر است. با وجود حافظه داخلی یکسان، این گوشی هوشمند سرعت بالاتری در مقایسه با آیفون 8 خواهد داشت، چرا که از پردازنده جدیدتری بهره می‌برد. لازم به ذکر است؛ در گزارش Fast Company اشاره‌ای به میزان حافظه داخلی آیفون 9 نشده است.

با توجه به قیمت پایین آیفون 9، اپل برای کسب درآمد بیشتر چه استراتژی را دنبال می‌کند؟ در حال حاضر این شرکت کوپرتینویی تمرکز خود را روی سرویس‌هایی مانند اپل Arcade و اپل تی وی پلاس قرار داده است. علاوه بر این موضوع، اپل در تلاش است تا اکثر کاربران آن در حال استفاده از جدیدترین نسخه iOS باشند. با توجه به این موارد، اپل با عرضه گوشی آیفون 9 می‌تواند کاربران گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را متقاعد به ارتقا دستگاه خود کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، آیفون 9 به فروش بالایی در بازار دست پیدا خواهد کرد، البته نمی‌توان در حال حاضر چندان به این موضوع تکیه کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

m.y

۱۳۹۸/۱۲/۳
حتما میخرمش.قراره پرفروش باشه