خانهاخبار
کادیلاک اسکالید 2021 از راه رسید

کادیلاک اسکالید 2021 از راه رسید

کادیلاک اسکالید 2021 به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی شاسی بلند با موتور 8 سیلندر بنزینی و 3.0 لیتری دیزلی وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

پس از چندین ماه انتظار، در نهایت نسل جدید خودروی شاسی بلند فول سایز جنرال موتورز در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو به صورت رسمی در لس آنجلس معرفی شده است. اسکالید یک خودروی لوکس است و این موضوع باعث تمایز میان آن و سایر خودروهای رقیب می‌شود. در کابین آن شاهد نمایشگری 38 اینچی هستیم که البته در حقیقت یک نمایشگر نیست. کادیلاک برای این خودروی غول پیکر سه صفحه نمایش در نظر گرفته که از سمت چپ داشبورد تا روبه‌روی سرنشین کناری کشیده شده است. در سمت چپ فرمان یک نمایشگر 7.2 اینچی به عنوان مرکز اطلاعات راننده قرار گرفته است. در پشت فرمان کیلومترشمار دیجیتال 14.2 اینچی به چشم می‌خورد و در نهایت یک صفحه نمایش 16.9 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در نظر گرفته شده است.

تمام این نمایشگرها از فناوری OLED بهره می‌برند و تراکم پیکسلی آن‌ها دو برابر تلویزیون‌های 4K است. باید به این موضوع اشاره کرد که این نمایشگرها به صورت خمیده طراحی شده‌اند تا برای اولین بار شاهد استفاده از آن‌ها در یک خودرو باشیم. باید به این نکته اشاره کنیم که تمام تریم‌های کادیلاک اسکالید 2021 به صورت استاندارد به این سه نمایشگر مجهز شده‌اند. نسل جدید اسکالید به سیستم ناوبری بهبودیافته مجهز شده که از فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برد. در گذشته شاهد استفاده از چنین تکنولوژی در برخی خودروهای مرسدس بنز بودیم. دوربین‌های اطراف خودرو به صورت لحظه‌ای خیابان‌ها را به نمایش می‌گذارند. اسکالید در بخش جلویی، عقبی و جانبی از چندین دوربین بهره می‌برد.

image

سرنشینان عقب دارای سیستم سرگرمی هستند که برای هریک از آن‌ها، یک نمایشگر 12.6 اینچی در نظر گرفته شده است. سرنشینان می‌توانند محتوای موردنظر خود را توسط پورت HDMI و یا USB مشاهده کنند. برای اولین بار شاهد حضور قابلیت Super Cruise در این خودرو خواهیم بود. این قابلیت بهبود پیدا کرده و توسط دیتای LiDAR، GPS، دوربین‌ها و سیستم‌های رادار کار می‌کند. این قابلیت امکان تعویض خط با زدن راهنما و بدون دخالت دست را فراهم می‌کند. کادیلاک برای این خودروی غول پیکر سیستمی را در نظر گرفته که راننده را تحت بررسی قرار می‌دهد تا در صورت نیاز از خود واکنش نشان داده و به وی هشدار دهد.

image

کادیلاک اسکالید 2021 را می‌توان با سیستم صوتی AKG مجهز به 36 بلندگو سفارش داد که به اعتقاد سازنده، برای اولین بار شاهد استفاده از چنین سیستم صوتی در یک خودرو هستیم. این سیستم صوتی از 3 آمپلی‌فایر بهره می‌برد که صدا را در 28 کانال تولید می‌کنند. از این آمپلی‌فایرها تنها برای ایجاد صدای بم استفاده نمی‌شود؛ بلکه می‌توان تنظیمات صدا را به صورت جداگانه برای جلو و عقب شخصی‌سازی کرد. این سیستم صوتی با سیستم ناوبری نیز هماهنگ می‌شود. برای مثال زمانی که به سمت چپ گردش کنید، صدایی از سمت چپ به گوش شما می‌رسد. اگر علاقه به سیستم صوتی قدرتمند و البته گران قیمت نداشته باشید، به صورت استاندارد سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو در اختیار شما قرار می‌گیرد.

image

این خودروی آمریکایی در کابین خود به میکروفن مجهز شده است. این میکروفن‌ها صدای سرنشینان را دریافت کرده و توسط سیستم صوتی پخش می‌کنند. این موضوع به سرنشینان کمک می‌کند صدای افراد دیگر را با وضوح بالاتری بشنوند. کادیلاک اسکالید 2021 در مقایسه با نسل گذشته ابعاد بزرگتری دارد. کادیلاک آن را با شاسی جدیدی توسعه داده و همچنین برای آن سیستم تعلیق مستقل عقب در نظر گرفته است. این تغییرات باعث افزایش 40 درصدی فشای پای سرنشینان ردیف سوم و همچنین افزایش 68 درصدی فضای حمل بار در پشت صندلی‌های ردیف دوم شده است. لازم به ذکر است؛ این میزان افزایش مربوط به نسخه استاندارد اسکالید است، در صورتی که آن را در مدل با طول بیشتر سفارش دهید، فضای پای سرنشینان ردیف سوم و همچنین فضای حمل بار افزایش بیشتری پیدا می‌کنند.

image

در بخش جلویی آن شاهد استفاده از جلو پنجره بزرگ به همراه چراغ‌های باریک هستیم. در بخش پشتی نیز از چراغ‌های باریک استفاده شده است. کادیلاک برای این خودرو رینگ‌های 22 اینچی در نظر گرفته که به صورت استاندارد در تمام تریم‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. خریداران می‌توانند اسکالید 2021 را با دو موتور مختلف، 8 سیلندر 6.2 لیتری بنزینی با امکان تولید 420 اسب بخار قدرت و 6 سیلندر خطی توربودیزل 3.0 لیتری با امکان تولید 277 اسب بخار قدرت سفارش دهند. گشتاور تولیدی این دو موتور یکسان است. خریداران با هر دو موتور، به گیربکس 10 سرعته خودکار دسترسی پیدا می‌کنند.

کادیلاک اعلام کرده اسکالید مدل 2021 تابستان سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود؛ با این حال تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نشده است. در آینده شاهد اعلام قیمت این خودروی غول پیکر خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ت

۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ما هم پراید و پژو داریم