خانهاخبار
مدیاتک از دو چیپست گیمینگ هلیو P80 و P70 رونمایی کرد

مدیاتک از دو چیپست گیمینگ هلیو P80 و P70 رونمایی کرد

هلیو P80 و P70 دو عضو جدید خانواده چیپست‌های میان‌رده اما پریمیوم شرکت مدیاتک هستند که برای گوشی‌های گیمینگ ساخته شده‌اند. این تراشه‌ها فعلا قرار است در بازار هند عرضه شوند.
۱۳۹۸/۱۱/۱۴

شرکت مدیاتک پس از معرفی پردازنده هلیو P90 در سال گذشته حالا به سراغ معرفی دو چیپست جدید مخصوص گیمینگ رفته است: هلیو G70 و G80. این تراشه‌ها قرار است در ماه جاری میلادی وارد بازار هند شوند و بهینه‌سازی‌های زیادی دارند که مخصوص گوشی‌های گیمینگ مقرون به صرفه است.

مدیاتک این تراشه‌ها را پریمیوم اما از گروه میان‌رده خطاب کرده، بنابراین احتمالا باید منتظر عرضه آن‌ها در گروه گوشی‌های میان‌رده باشیم. هلیو G70 و G80 هر دو با فرآیند تولید ۱۲ نانومتری تولید شده‌اند و ۸ هسته دارند که دو تای آن‌ها از نوع A75 با سرعت ۲ گیگاهرتز و شش تای آن‌ها از نوع A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی این چیپست Mali-G52 است که با سرعت کلاک ۹۵۰ مگاهرتز کار می‌کند. این تراشه‌ها با حداکثر ۸ گیگابایت رم سازگارند ولی تفاوت میان آن‌ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

تراشه‌های جدید مدیاتک به سیستم گیمینگ HyperEngine مجهز هستند که ویژگی‌هایی مثل جابجایی پویا بین وای فای و LTE دارند و می‌توانند منابع دستگاه را به صورت بهینه مدیریت کنند. هلیو G70 و G80 همچنین از VoW، پشتیبانی از چند دوربین، لرزشگیر سخت‌افزاری EIS و سیستم شاتر غیرهمزمان بهره‌مند هستند.

بازار تلفن‌های هوشمند گیمینگ هند در سیر صعودی بسیار شدیدی قرار گرفته و گوشی‌های مقرون به صرفه می‌توانند طرفداران زیادی در این بازار پیدا کنند. در حال حاضر صرفا گفته شده که این تراشه‌ها برای بازار هند عرضه می‌شوند، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در صورت موفقیت، هلیو P80 و P70 را در سایر کشورها هم ببینیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

جاوید

۱۳۹۸/۱۱/۱۷
این تراشه ها بالاخره از سری P هستن یا سری G؟ چون تراشه های G مدیاتک واسه گیمینگ هستن!!