خانهاخبار
نگاهی به تاریخچه گوشی‌های گلکسی S سامسونگ؛ موفق‌ترین در دنیای اندروید

نگاهی به تاریخچه گوشی‌های گلکسی S سامسونگ؛ موفق‌ترین در دنیای اندروید

گوشی‌های گلکسی S سامسونگ محبوبیت بالایی در بازار دارند. در آینده نزدیک از گوشی‌های سری گلکسی اس 20 رونمایی می‌شود. این موضوع بهانه‌ای شد تا نگاهی به تاریخچه این محصولات داشته باشیم.
۱۳۹۸/۱۱/۱۴

برای بسیاری از کاربران، گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ به عنوان بخشی از محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید شناخته نمی‌شوند، بلکه تعریفی از این سیستم عامل هستند. این احتمال وجود دارد که برخی کاربران به جای گوشی اندرویدی، از عبارت گوشی گلکسی استفاده کنند. سامسونگ با تلاش بسیار توانست گوشی‌های سری گلکسی اس را تبدیل به موفق‌ترین محصولات اندرویدی در جهان کند. گوشی‌های گلکسی S3 و گلکسی S4 نقش بسزایی در این موفقیت داشتند. گلکسی اس 4 پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در جهان شناخته می‌شود.

امسال سامسونگ قصد دارد گوشی‌های سری گلکسی S20 را معرفی و وارد بازار کند. این شرکت کره‌ای برای اولین بار از مدل اولترا این گوشی هوشمند نیز رونمایی خواهد کرد. این دستگاه به مشخصات فنی قدرتمند و ویژگی‌های زیادی مجهز می‌شود که آن را بالاتر از سایر گوشی‌های سری گلکسی اس 20 قرار می‌دهد. رونمایی از این گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک، بهانه‌ای شد تا نگاهی به تاریخچه گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

سامسونگ گلکسی S

image

در مارس 2010 شرکت سامسونگ به صورت رسمی از گوشی گلکسی اس رونمایی کرد. در سال 2009 این شرکت کره‌ای گوشی گلکسی را در معرض دید عموم قرار داد که اولین گوشی اندرویدی سامسونگ محسوب می‌شود. گلکسی S در زمان معرفی یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار بود که از نظر گرافیکی از تمام گوشی‌های اندرویدی عملکرد بهتری از خود نشان می‌داد. آیفون 3G رقیب این اسمارت فون در بازار محسوب می‌شد. سامسونگ گلکسی اس به علت بدنه نازک و طراحی جذاب، توانست به فروش 25 میلیون نسخه دست پیدا کند.

گلکسی S به علت نحوه عرضه، مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد کرد. در حقیقت سامسونگ نسخه‌های مختلفی از این گوشی هوشمند را وارد بازار کرد. آن‌ها از پردازنده‌های متفاوت بهره می‌بردند و حتی دارای طراحی و سیستم عامل متفاوتی نیز بودند. این استراتژی کاملا با استراتژی اپل متفاوت بود. در نهایت باید گفت این گوشی هوشمند به موفقیت بزرگی در بازار دست پیدا کرد و باعث شد سامسونگ به یک برند شناخته شناخته شده در بازار تبدیل شود.

حقایقی در رابطه با سامسونگ گلکسی S:

  • گوشی گلکسی S با سیستم عامل اندروید 2.1 Eclair وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 2.3 نان زنجبیلی را دریافت کرد.
  • بالاترین نسخه این گوشی هوشمند دارای 512 مگابایت رم بود.
  • این گوشی هوشمند به صفحه نمایش سوپر امولد با رزولوشن 480 × 800 پیکسل مجهز شده بود، البته در آن زمان به علت کمبود پنل‌های Super AMOLED، سامسونگ آن را دوباره با صفحه نمایش LCD وارد بازار کرد.
  • این گوشی هوشمند با نام‌های گلکسی Proclaim، گلکسی S Showcase، گلکسی Vibrant 4G، گلکسی S Captivate و Stratosphere در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسید.
  • قیمت این گوشی در سال 2010 برابر با 400 دلار بود  که معادل 469 دلار در سال 2020 می‌شود.

سامسونگ گلکسی S2

image

تصمیم سامسونگ مبنی بر عرضه چندین نسخه مختلف از گوشی گلکسی S یک استراتژی نامناسب بود؛ با این حال فروش مناسب آن باعث شد تا این شرکت کره‌ای نسل جدید آن را توسعه دهد. سامسونگ برای نسل دوم این گوشی هوشمند از استراتژی عجیب‌تری در مقایسه با مدل قبلی استفاده کرد. گلکسی S2 در بازار جهانی در نسخه‌های مختلف عرضه شد و در ایالات متحده آمریکا نیز هر اپراتور نسخه مخصوصی از آن را به فروش می‌رساند. این محصولات از طراحی متفاوتی بهره می‌بردند و همچنین نام‌های متفاوتی داشتند!

نسخه جهانی این گوشی هوشمند به یک دکمه هوم بزرگ به همراه دکمه‌های خازنی مجهز شده بود که طراحی مشابه با گلکسی S داشت. نسخه مخصوص اپراتور AT&T دارای چهار دکمه خازنی بود. نسخه مخصوص Sprint فاقد تراشه NFC بود؛ با این حال سایر نسخه‌های آن از این تراشه بهره می‌بردند. مدل مخصوص اپراتور T-Mobile به تراشه مخصوصی، کوالکام اسنپدراگون S3 مجهز شده بود. در نهایت باید گفت سامسونگ نسخه مخصوص AT&T را با نمایشگر کوچکتری در مقایسه با مدل‌های دیگر آن تولید کرده بود.

با وجود این موارد، گلکسی S2 همچنان توانست در بازار به موفقیت دست پیدا کند. فروش این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل اول آن نیز بالاتر بود. فروش این گوشی هوشمند برابر با 40 میلیون نسخه اعلام شد. این فروش بالا، توسعه نسل‌های بعدی را تضمین کرد. در حقیقت سامسونگ متوجه شد با گوشی‌های سری گلکسی S می‌تواند در بازار به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S2:

  • این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید 2.3 نان زنجبیلی وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 4.1.2 جلی بین را دریافت کرد.
  • سامسونگ موفق شد در 55 روز، 3 میلیون نسخه از گوشی گلکسی اس 2 را به فروش برساند.
  • نسخه‌هایی از این گوشی هوشمند دارای پردازنده کوالکام بودند که آن را تبدیل به اولین گوشی سری گلکسی S با پردازنده کوالکام کرد.
  • در سه ماهه سوم 2011، سامسونگ توانست برای اولین بار در بازار به فروش بالاتری نسبت به اپل دست پیدا کند. سهم سامسونگ به 23.8 درصد رسید، در حالی که اپل دارای سهمی برابر با 14.6 درصد بود.
  • قیمت گلکسی S2 در سال 2011 برابر با 550 دلار بود که معادل 626 دلار در سال 2020 می‌شود.

سامسونگ گلکسی S3

image

با توجه به فروش بالاتر سامسونگ نسبت به اپل در سال 2011 که دلیل اصلی آن گوشی گلکسی S2 بود، بسیاری منتظر رونمایی از نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی S این برند کره‌ای بودند. افراد کمی حدس می‌زدند سامسونگ موفق به فروش 70 میلیون نسخه از گوشی گلکسی اس 3 شود. این میزان فروش باعث شد گلکسی S3 تبدیل به دومین گوشی پرفروش اندرویدی در جهان شود. پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در جهان، نسل جدید این گوشی هوشمند است.

سامسونگ با معرفی گلکسی اس 3، استراتژی عجیب خود را ادامه نداد. گلکسی S3 در نسخه‌های مختلف وارد بازار شد؛ با این حال هرگز مانند گوشی‌های سری گلکسی اس 2 و گلکسی اس باعث سردرگمی کاربران نشد. در سال 2012 شاهد عرضه آیفون 5 به بازار بودیم. میزان فروش گوشی اپل تفاوت چندانی با گلکسی S3 نداشت که این موضوع باعث شد به گلکسی اس 3، لقب قاتل آیفون داده شود. در همان سال، میزان سود سامسونگ رکورد زد که دلیل اصلی آن، موفقیت گوشی گلکسی S3 بود.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S3:

  • گوشی گلکسی S3 با سیستم عامل اندروید 4.0.4 بستنی حصیری وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 4.4 کیت کت را دریافت کرد.
  • سامسونگ در 55 روز موفق به فروش 10 میلیون نسخه از گوشی گلکسی S3 شد.
  • برخی از نسخه‌های گلکسی اس 3 به 1 گیگابایت رم و تعدادی به 2 گیگابایت رم مجهز شده بودند. یک نسخه مخصوص دارای 1.5 گیگابایت رم بود. این موضوع برای توسعه دهندگان مشکل ایجاد کرد.
  • در صورتی که سامسونگ در زمینه تولید با مشکل مواجه نمی‌شد، تعداد بیشتری گلکسی اس 3 می‌فروخت. مشکل در خط تولید باعث خرابی صدها هزار پنل پشتی پلاستیکی شد که این موضوع تولید آن را دچار مشکل کرد.
  • قیمت گلکسی S3 در سال 2012 برابر با 599 دلار بود که معادل 667 دلار در سال 2020 می‌شود.

سامسونگ گلکسی S4

image

گلکسی اس 4 یک ستون در دنیای اندروید محسوب می‌شود. سامسونگ موفق به فروش 20 میلیون گلکسی اس 4 در مدت زمان دو ماه شد. برای مقایسه باید به گلکسی اس 9 اشاره کنیم. این گوشی در سال اول عرضه خود کمتر از 20 میلیون نسخه فروش داشت. سامسونگ ویژگی‌های گوشی گلکسی S3 را بهبود بخشید و گلکسی اس 4 را خلق کرد. این استراتژی جواب داد و سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی تا به امروز را وارد بازار کرد.

گلکسی S4 اولین گوشی از سری گلکسی اس محسوب می‌شود که در تمام کشورها با مشخصات فنی و طراحی مشابه عرضه شد. در حالی که تفاوت‌هایی میان نسخه‌های مختلف آن وجود داشت، اما این موضوع مشکلی برای کاربران و توسعه دهندگان ایجاد نکرد. سامسونگ به این گوشی هوشمند ویژگی‌های زیادی اضافه کرد، قابلیت‌هایی که بعضا کاربردی نداشتند. سامسونگ بسیاری از آن‌ها را از محصولات آینده خود حذف کرد.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S4:

  • سامسونگ گلکسی S4 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 4.2.2 جلی بین وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 5.0.1 لالی پاپ را دریافت کرد.
  • سامسونگ موفق به فروش 80 میلیون نسخه از گوشی گلکسی اس 4 شد. در حقیقت گلکسی S4 پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ و همچنین پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در جهان محسوب می‌شود.
  • گلکسی S4 اولین گوشی از سری گلکسی اس بود که بدون رادیو FM وارد بازار شد. سامسونگ به علت افزایش محبوبیت سرویس‌های استریم، رادیو را از بسیاری از محصولات خود حذف کرد.
  • در گوگل I/O 2013 شاهد عرضه نسخه گوگل پلی گوشی گلکسی S4 بودیم. این دستگاه از سیستم عامل اندروید خام بهره می‌برد و دارای بوتلودر آنلاک بود.
  • قیمت گلکسی S4 در سال 2013 برابر با 640 دلار بود که معادل 702 دلار در سال 2020 می‌شود.

سامسونگ گلکسی S5

image

گلکسی S5 آخرین گوشی با طراحی کلاسیک از سری گلکسی اس محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند به پنل پشتی پلاستیکی قابل تعویض توسط کاربر مجهز شده بود. این موضوع امکان تعویض باتری را برای کاربران فراهم می‌کرد. گلکسی اس 5 پایانی بر رشد فروش گوشی‌های سری گلکسی S بود. در حالی که گلکسی S5 با توجه به استانداردهای کنونی به فروش بالایی دست پیدا کرد؛ فروش آن 40 درصد کمتر از گلکسی S4 بود. این موضوع باعث شد سهم سامسونگ در بازار کاهش پیدا کند.

فروش گلکسی S5 قابل قبول بود، اما فروش گوشی‌های هوشمند با دور شدن از سال 2010، با کاهش روبه‌رو شد. افراد کمتری اولین گوشی هوشمند خود را خریداری می‌کردند، چراکه چند سال قبل دستگاه موردنیاز خود را تهیه کرده بودند. در همین راستا شرکت‌ها باید روی تعویض دستگاه‌ها تمرکز می‌کردند. این موضوع کاهش فروش گلکسی اس 5 را در پی داشت.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S5:

  • گوشی گلکسی S5 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 4.4.2 کیت کت وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 6.0.1 مارشمالو را دریافت کرد.
  • برخی نسخه‌های این گوشی هوشمند دارای باگ بودند که این موضوع باعث می‌شد دوربین در هنگام اجرا دچار مشکل شود. سامسونگ از این موضوع اطلاع پیدا کرد و نمونه‌های معیوب را به صورت رایگان تعویض کرد.
  • بیشتر مدل‌های گلکسی اس 5 به چیپست اسنپدراگون 801 مجهز شده بودند. برای اولین بار شاهد استفاده از یک پردازنده سری اسنپدراگون 800 در گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ بودیم.
  • گلکسی S5 اولین گوشی هوشمند سری گلکسی S با سنسور اثر انگشت بود، البته سنسور مورد استفاده در این گوشی هوشمند عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌داد. عملکرد این سنسور ضعیف‌تر از گوشی آیفون 5S اپل بود.
  • قیمت گلکسی S5 در سال 2014 برابر با 650 دلار بود که معادل 702 دلار در سال 2020 می‌شود.

سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge

image

با توجه به فروش ناامیدکننده گوشی گلکسی S5، سامسونگ تصمیم گرفت تغییراتی در پرچمداران خود ایجاد کند. این شرکت نه تنها طراحی این گوشی هوشمند را به کلی تغییر داد، بلکه برای اولین بار تصمیم گرفت دو نسخه از پرچمدار خود را معرفی کند. در همان سال شاهد عرضه سومین نسخه از این گوشی هوشمند بودیم. از طراحی این محصولات شروع می‌کنیم. سامسونگ پنل پشتی پلاستیکی را حذف کرد و به‌جای آن از شیشه استفاده کرد. گلکسی S6 به شاسی یکپارچه مجهز شده بود و از فریم فلزی بهره می‌برد. سامسونگ در این سال برای اولین بار از نسخه Edge گوشی‌های سری گلکسی S رونمایی کرد. گلکسی S6 Edge به نمایشگر خمیده مجهز شده بود.

گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge در ماه مارس 2015 وارد بازار شدند؛ با این حال در ماه اوت شاهد رونمایی از گوشی گلکسی S6 Edge Plus بودیم. این دستگاه به عنوان اولین گوشی پلاس سری گلکسی اس محسوب می‌شود. در حقیقت این گوشی هوشمند نسخه بزرگتر گلکسی S6 Edge بود. سامسونگ آمار مربوط به فروش گوشی‌های سری گلکسی اس 6 را منتشر نکرد؛ با این حال بسیاری از تحلیلگران به فروش پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با گلکسی S5 اشاره کردند. این موضوع باعث شد سامسونگ چند ماه پس از عرضه این محصولات، قیمت آن‌ها را کاهش دهد تا بتواند به فروش بالاتری دست پیدا کند. در نهایت باید گفت گوشی‌های سری گلکسی S6 یک سنت شکنی بودند که راه را برای طراحی انقلابی نسل‌های آینده باز کردند.

حقایقی در رابطه با گوشی‌های سری گلکسی S6 سامسونگ:

  • گلکسی S6 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 5.0.2 لالی پاپ وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 7.0 نوقا را دریافت کرد.
  • در حالی که گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge دارای بدنه شیشه‌ای بودند، در برابر نفوذ آب نمی‌توانستند از خود مقاومت نشان دهند. این موضوع زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانید گلکسی S5 از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کرد.
  • سامسونگ Pay همزمان با گوشی گلکسی S6 معرفی شد، البته تا چندین ماه به صورت عمده در اختیار کاربران قرار نگرفت.
  • بدنه یکپارچه این گوشی‌های هوشمند باعث حذف درگاه کارت حافظه از آن‌ها شد، البته خوشبختانه در آینده  شاهد بازگشت دوباره این ویژگی به پرچمداران سامسونگ بودیم.
  • قیمت گلکسی S6 و گلکسی S6 پلاس در سال 2015 به ترتیب برابر با 600 و 700 دلار بود که معادل 648 و 755 دلار در سال 2020 می‌شوند.

سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge

image

سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی اس 6 چندین اشتباه مرتکب شد که برای مثال می‌توان به عدم پشتیبانی آن‌ها در کارت حافظه و همچنین استاندارد IP اشاره کرد. نسخه Edge در مقایسه با مدل استاندارد 100 دلار گران‌تر بود؛ با این حال ویژگی خاصی نداشت که کاربران را ترغیب به خرید خود کند. اگرچه نسخه بزرگتر آن در اوت همان سال معرفی شد، اما همزمان با رونمایی از گوشی گلکسی نوت 5 بود. سامسونگ با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S7، بسیاری از مشکلات گذشته را رفع کرد. به جای معرفی دو گوشی هوشمند با اندازه یکسان، گلکسی S7 Edge از صفحه نمایش بزرگتری بهره می‌برد. این محصولات دارای درگاه کارت حافظه بودند و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کردند.

همچنان شاهد استفاده از شیشه برای ساخت بدنه این محصولات بودیم. طراحی پنل جلویی تفاوت چندانی با نسل گذشته نداشت، در بخش بالایی لوگوی سامسونگ و در پایین نمایشگر، دکمه هوم قرار داشتند. سامسونگ در نسل بعدی طراحی پنل جلویی را به طور کلی تغییر داد و دکمه هوم را از آن‌ها حذف کرد. سامسونگ با رفع مشکلات گوشی‌های سری گلکسی S6، توانست فروش محصولات خود را افزایش دهد. مجموع فروش گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge به 55 میلیون نسخه رسید که آمار بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

حقایقی در رابطه با گوشی‌های سری گلکسی S7 سامسونگ:

  • گلکسی S7 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 6.0.1 مارشمالو وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 8.0 اوریو را دریافت کرد.
  • سامسونگ این محصولات را به فرستنده اینفرارد مجهز کرده بود، ویژگی که دیگر شاهد حضور آن‌ها در گوشی‌های سری گلکسی S نبودیم. کاربران توسط این فرستنده قادر به کنترل دستگاه‌های مختلف مانند تلویزیون بودند.
  • گوشی‌های سری گلکسی S7 همچنان دارای پورت قدیمی micro-USB بودند، در حالی که برخی از شرکت‌های اندرویدی پرچمداران خود را به پورت USB-C مجهز کرده بودند.
  • نسخه ویژه المپیک تابستانی 2016 گوشی گلکسی S7 Edge به ورزشکاران داده شد.
  • قیمت گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge در سال 2016 به ترتیب برابر با 669 و 713 دلار بود که معادل 779 و 830 دلار در سال 2020 می‌شوند.

سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی S8  پلاس

image

سامسونگ سال 2017 در موقعیت بدی قرار داشت. با وجود فروش مناسب گوشی‌های سری گلکسی S7، گوشی گلکسی نوت 7 در اوت 2016 با مشکل شدیدی مواجه شد. انفجار این فبلت باعث توقف تولید آن و همچنین ضربه به برند سامسونگ شد. در حالی که سامسونگ با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S7 مشکلات مربوط به نسل گذشته آن‌ها را رفع کرد، سال 2017 از اهمیت بالاتری برای آن برخوردار بود. در این سال شاهد رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی اس 8 بودیم. این محصولات از سوی رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفتند، چراکه سامسونگ سنسور اثر انگشت آن‌ها را به پنل پشتی منتقل کرده بود. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها از چنین سبک طراحی استفاده می‌کنند، این شرکت کره‌ای اسکنر اثر انگشت را در فاصله نزدیکی با دوربین اصلی قرار داد. این موضوع باعث قرارگیری اشتباهی انگشت روی سنسور دوربین می‌شد.

با وجود این مشکل، سامسونگ رویکردهای مثبتی در رابطه با گوشی‌های سری گلکسی S8 نیز داشت. برای مثال دیگر شاهد استفاده از کلمه Edge در نامگذاری این محصولات نبودیم و سامسونگ آن‌ها را با نام‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس وارد بازار کرد. نسخه پلاس علاوه بر اندازه بزرگتر، به ویژگی‌های بیشتری نیز مجهز شده بود. با انتقال سنسور اثر انگشت به پنل پشتی، گلکسی S8 تبدیل به اولین گوشی سری گلکسی S شد که بدون دکمه هوم در اختیار خریداران قرار می‌گرفت. این موضوع باعث طراحی تمام صفحه این محصولات شد. سامسونگ آمار فروش این گوشی‌های هوشمند را منتشر نکرد؛ با این حال کارشناسان به فروش کمتر آن نسبت به گوشی‌های سری گلکسی S7 اشاره می‌کنند. هنوز نمی‌دانیم علت این موضوع مربوط به انفجار گلکسی نوت 7 می‌شود و یا محل قرارگیری سنسور اثر انگشت کاربران را از خرید آن‌ها منصرف کرد.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S8:

  • این گوشی هوشمند با سیستم عامل پیش فرض اندروید 7.0 نوقا وارد بازار شد و در نهایت بروزرسانی اندروید 9 پای را دریافت کرد.
  • گلکسی S8 اولین گوشی هوشمند تجاری با بلوتوث 5.0 محسوب می‌شود. اگرچه بلوتوث 5.2 معرفی شد، اما بلوتوث 5.0 یک بهبود اساسی است.
  • سامسونگ همراه با گوشی‌های سری گلکسی S8، از دستیار صوتی بیکسبی نیز رونمایی کرد. این دستیار صوتی که رقیب گوگل اسیستنت و آمازون الکسا است، توسط یک دکمه اختصاصی در اختیار کاربران این گوشی‌های هوشمند قرار می‌گرفت.
  • پس از انتشار ویدیوهایی که به عملکرد نامناسب سیستم تشخیص چهره این محصولات اشاره می‌کرد، سامسونگ اعلام کرد از این سیستم برای حفظ امنیت دستگاه نباید استفاده کرد.
  • قیمت گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس در سال 2017 به ترتیب برابر با 750 و 782 دلار بود که معادل 850 و 887 دلار در سال 2020 می‌شود.

سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس

image

سامسونگ در سال 2017 با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S8 سعی کرد مشکلات نسل قبلی آن‌ها را رفع کند؛ با این حال این محصولات خود دارای یک مشکل بزرگ بودند. این مشکل که محل قرارگیری سنسور اثر انگشت بود، با رونمایی از گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی S9 پلاس برطرف شد. گلکسی S9 پلاس اولین گوشی سری گلکسی S محسوب می‌شود که از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد. لازم به ذکر است؛ گلکسی S9 دارای دوربین اصلی تکی بود. سامسونگ حاشیه اطراف نمایشگر این محصولات را کاهش داد. با وجود این تغییرات، گلکسی S9 شباهت زیادی به گلکسی S8 داشت. در حقیقت سامسونگ به‌جای تغییر در طراحی، مشکلات نسل قبلی را رفع کرد.

یکی از بهبودهای اصلی گوشی‌های سری گلکسی اس 9 مربوط به کیفیت دوربین آن‌ها می‌شود. در حالی که گلکسی S9 پلاس دارای دوربین اصلی دوگانه بود، در همان سال گوشی هوآوی P20 پرو با دوربین اصلی سه گانه وارد بازار شد و کیفیت بالاتری در مقایسه با پرچمدار سامسونگ در اختیار کاربران قرار داد. گوشی‌های سری گلکسی S9 به فروش مناسبی در بازار دست پیدا کردند؛ با این حال همچنان نتوانستند فروش بیشتری نسبت به نسل گذشته خود داشته باشند. با توجه به این موضوع، فروش گوشی‌های سری گلکسی اس 9 از سری گلکسی S7 نیز کمتر بود که باعث شد سامسونگ تغییراتی در نسل بعدی پرچمداران خود اعمال کند.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S9:

  • گلکسی S9 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو وارد بازار شد و بروزرسانی نهایی آن، اندروید 10 خواهد بود. این آپدیت سال جاری میلادی عرضه می‌شود.
  • سامسونگ به علت مشکلات ایجاد شده برای گوشی گلکسی نوت 7، تصمیم به عدم افزایش ظرفیت باتری این محصولات در مقایسه با نسل گذشته آن‌ها گرفت.
  • در سال 2016 اپل با معرفی آیفون 7 تصمیم به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از گوشی‌های هوشمند خود گرفت. بسیاری از شرکت‌های اندرویدی از این رویه پیروی کردند؛ با این حال سامسونگ سال گذشته چنین اقدامی را انجام داد. انتظار می‌رود دیگر در پرچمداران سامسونگ شاهد این پورت نباشیم.
  • سامسونگ اواخر سال 2018 رابط کاربری One UI را معرفی کرد و به عنوان بخشی از بروزرسانی اندروید 9 پای، در اختیار کاربران گوشی‌های سری گلکسی اس 9 قرار داد. به اعتقاد کاین رابط کاربری عملکرد بسیار مناسبی دارد.
  • قیمت گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس در سال 2018 به ترتیب برابر با 720 و 840 دلار بود.

سامسونگ گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10e

image

سامسونگ در سال 2018 متوجه شد عرضه پرچمداران جدید با ویژگی‌های جدید اما طراحی قدیمی، باعث افزایش فروش آن‌ها نمی‌شود. در همین راستا شاهد تغییراتی در پرچمداران سال 2019 این برند کره‌ای بودیم. برای اولین بار سامسونگ تصمیم گرفت از 4 گوشی برای سری گلکسی S رونمایی کند. گلکسی S10، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی S10 5G و گلکسی S10e این محصولات را تشکیل می‌دهند. تمام این گوشی‌های هوشمند برای تامین قدرت خود به چیپست اسنپدراگون 855 مجهز شده بودند؛ با این حال در سایر بخش‌ها مانند جنس بدنه، دوربین‌ها و همچنین مشخصات سخت افزاری تفاوت‌هایی با یکدیگر داشتند. سامسونگ آن‌ها را با قیمت‌های مختلف، 749 تا 1399 دلار وارد بازار کرد.

برای اولین بار سامسونگ از حفره درون نمایشگر برای میزبانی دوربین سلفی استفاده کرد. سه مدل از این محصولات دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بودند و تنها سنسور گلکسی S10e روی فریم آن قرار گرفته بود. ارزان‌ترین مدل دارای دوربین اصلی دوگانه بود و گران‌ترین آن‌ها، گلکسی S10 5G از سه سنسور به همراه سنسور ToF بهره می‌برد. این محصولات دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستند، از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند و همچنین از استاندارد IP بهره می‌برند. هنوز این محصولات در بازار به فروش می‌رسند، بنابراین آمار فروش آن‌ها منتشر نشده است. انتظار می‌رود این محصولات فروش بالاتری نسبت به گوشی‌های سری گلکسی S9 داشته باشند.

حقایقی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S10:

  • گوشی گلکسی S10 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای وارد بازار شد و آخرین بروزرسانی آن اندروید 11 خواهد بود. این آپدیت احتمالا اوایل سال 2021 برای پرچمداران سامسونگ عرضه می‌شود.
  • با قیمت پایه 899 دلاری گلکسی S10، قیمت پرچمداران سامسونگ در مقایسه با نسخه اصلی در سال 2010، افزایش دو برابری را تجربه کردند.
  • سامسونگ با معرفی این محصولات اعلام کرد سنسور اثر انگشت اولتراسونیک عملکرد بهتری نسبت به سنسورهای اپتیکال دارد؛ با این حال پس از مدتی این سنسورها دچار مشکل شدند و هکرها توانستند قفل این محصولات را باز کنند. سامسونگ در سریع‌ترین زمان ممکن با عرضه یک بروزرسانی این مشکل را رفع کرد.
  • گلکسی S10 پلاس به بیشترین میزان حافظه داخلی در تاریخ گوشی‌های سری گلکسی S مجهز شده است. این دستگاه در بالاترین نسخه دارای 1 ترابایت حافظه داخلی است که البته برای آن می‌توان از کارت حافظه با ظرفیت 512 گیگابایت نیز استفاده کرد. با توجه به این موضوع، کاربر به 1.5 ترابایت حافظه ذخیرهسازی دسترسی دارد.
  • قیمت پایه گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، گلکسی S10e و گلکسی S10 5G در سال 2019 به ترتیب برابر با 899، 999، 749 و 1299 دلار بود.

سامسونگ گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا

image

سامسونگ در آینده نزدیک، 11 فوریه از نسل آینده گوشی‌های سری گلکسی S رونمایی می‌کند. سامسونگ قصد دارد به‌جای معرفی آن‌ها با نام گلکسی S11، از نام گلکسی S20 استفاده کند. این موضوع باعث شده انتظار تغییرات بزرگی را در آن‌ها داشته باشیم. این احتمال وجود دارد که به علت سال 2020، سامسونگ این محصولات را با نام گلکسی S20 وارد بازار کند و سال 2021 شاهد عرضه گوشی‌های سری گلکسی S21 باشیم. به نظر می‌رسد سامسونگ امسال از نسخه e پرچمداران خود رونمایی نمی‌کند. به جای این دستگاه، شاهد معرفی گلکسی S20 اولترا با مشخصات فنی بسیار قدرتمند خواهیم بود.

تا به امروز گزارش‌ها و شایعات بسیاری در رابطه با این محصولات فاش شده است. برای مثال گلکسی S20 اولترا به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز می‌شود و از سنسور پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بهره می‌برد. در صورتی که شایعات حقیقت داشته باشند و سامسونگ علاوه بر بهبودهای سخت افزاری، طراحی آن‌ها را نیز تغییر دهد، این محصولات به فروش مناسبی در بازار دست پیدا می‌کنند. این احتمال وجود دارد که این گوشی‌های هوشمند در مقایسه با نسل‌های اخیر گوشی‌های سری گلکسی S به فروش بالاتری دست پیدا کنند.

در این مطلب سعی کردیم تمام گوشی‌های سری گلکسی S از سال 2010 تا به امروز را معرفی کنیم. این محصولات در سال‌های حضور خود در بازار تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند و به ویژگی‌های زیادی مجهز شده‌اند. به نظر شما کدام یک از این محصولات انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کردند؟ مدل مورد علاقه شما کدام است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

علی محمدیان

۱۳۹۸/۱۱/۱۵
به نظر من گلکسی S20گوشی جذاب و موردعلاقه من میتونه باشه،اما از بین همه گوشی ها S7خیلی خوب بود

علی محمدیان

۱۳۹۸/۱۱/۱۵
به نظر من گلکسی S20گوشی جذاب و موردعلاقه من میتونه باشه،اما از بین همه گوشی ها S7خیلی خوب بود

Yas

۱۳۹۸/۱۱/۱۴
به عنوان کسی که تقریبا تموم گوشی های سری اس رو داشتم تا اس ۹ پلاس بسیار عالی اند و سری اس آبروی دنیای اندرویدن و همیشه ویژگی های بارز و جدید سامسونگ اول در سری اس معرفی میشن بعد به گوشی های دیگه ی سامسونگ راه پیدا میکنن...

Yas

۱۳۹۸/۱۱/۱۴
به عنوان کسی که تقریبا تموم گوشی های سری اس رو داشتم تا اس ۹ پلاس بسیار عالی اند و سری اس آبروی دنیای اندرویدن و همیشه ویژگی های بارز و جدید سامسونگ اول در سری اس معرفی میشن بعد به گوشی های دیگه ی سامسونگ راه پیدا میکنن...

Yas

۱۳۹۸/۱۱/۱۴
به عنوان کسی که تقریبا تموم گوشی های سری اس رو داشتم تا اس ۹ پلاس بسیار عالی اند و سری اس آبروی دنیای اندرویدن و همیشه ویژگی های بارز و جدید سامسونگ اول در سری اس معرفی میشن بعد به گوشی های دیگه ی سامسونگ راه پیدا میکنن...