خانهاخبار
گلکسی اس 20 الترا چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟

گلکسی اس 20 الترا چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟

خانواده گلکسی اس 20 سامسونگ امسال عضو قدرتمندی به نام گلکسی اس 20 الترا دارد که گل سرسبد این خانواده محسوب می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تمامی قابلیت‌های جدید این تلفن هوشمند پرقدرت آشنا کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

اگر از طرفداران دنیای فناوری و بازار تلفن‌های هوشمند باشید، حتما به رویداد آنکپد ۲۰۲۰ چشم دوخته‌اید تا ببینید سامسونگ با جدیدترین پرچمداران خود چه خواهد کرد. گلکسی اس ۲۰ الترا گل سرسبد خانواده گلکسی اس ۲۰ است که در ادامه می‌خواهیم ببینیم چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی در آن به کار گرفته خواهد شد.

در طول ماه‌های اخیر شایعات و نشان‌های تجاری زیادی توسط سامسونگ ثبت شده که احتمالا اکثر آن‌ها برای گلکسی اس ۲۰ الترا بوده است. دوربین هابل؟ زوم فضایی؟ باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی؟ رم ۱۶ گیگابایتی؟ بله، همه این قابلیت‌ها برای قدرتمندترین تلفن هوشمندی است که کره‌ای‌ها تا امروز تولید کرده‌اند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

دستگاهی با نمایشگر بزرگ اما خوش دست

image

گلکسی نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس با نمایشگرهای ۶.۸ و ۶.۵ اینچی بسیار عریض‌تر از گلکسی اس ۲۰ الترا هستند. این گوشی با استفاده از نسبت تصویر ۲۰:۹ و حاشیه‌های بسیار باریک محصولی بزرگ اما بسیار خوش دست را به وجود آورده است.

سایر اعضای خانواده گلکسی اس ۲۰ یعنی گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس هم چنین شرایطی دارند، اما این اتفاق برای گلکسی اس ۲۰ الترا با نمایشگر ۶.۹ اینچی بسیار مهم‌تر است. با وجود این که صفحه نمایش این گوشی ۰.۸ اینچ از آیفون ۱۱ با پنل ۶.۱ اینچی بزرگ‌تر خواهد بود، ولی پهنای آن‌ها در کف دست تفاوت چندانی با موبایل اپل نخواهد داشت.

طولانی‌ترین عمر باتری در میان محصولات سری گلکسی اس

گلکسی اس ۲۰ الترا طولانی‌ترین عمر باتری را در میان پرچمداران سری گلکسی اس دارد. بر طبق اطلاعات موجود در تاییدیه مرجع FCC، این گوشی از باتری بسیار بزرگی با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند.

image

اگر به خاطر داشته باشید، این باتری با شماره مدل فوق قبلا در خبرها لو رفته بود، اما در آن زمان نمی‌توانستیم با اطمینان بگوییم که این باتری در گلکسی اس ۲۰ الترا به کار گرفته خواهد شد یا نه. حالا تقریبا مطمئن هستیم که قدرتمندترین عضو خانواده گلکسی اس ۲۰ باتری بزرگی خواهد داشت که با قابلیت شارژ معکوس می‌تواند پاوربانکی برای سایر گجت‌های شما باشد.

علاوه بر این، شارژر پیش‌فرض این دستگاه شارژری ۲۵ واتی خواهد بود که پیش‌تر همراه با خانواده گلکسی نوت ۱۰ عرضه شده بود. سری گلکسی اس ۱۰ پارسال از شارژری ۱۵ واتی استفاده می‌کرد که حالا افزایشی ۱۰ واتی را تجربه می‌کند.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲.۴ میکرونی

تقریبا همه ما حالا دیگر می‌دانیم که سامسونگ تعداد پیکسل‌های دوربین گلکسی اس ۲۰ را ۹ برابر بیشتر از گلکسی اس ۱۰ کرده است. البته افزایش تعداد پیکسل‌ها لزوما به معنای افزایش کیفیت تصویر نیست، چون در این سنسورها اندازه پیکسل‌ها کوچک‌تر می‌شود و در نتیجه نور کمتری ثبت خواهد شد.

با این حال، با کمک جادوی ادغام پیکسل یا همان ترکیب اطلاعات چند پیکسل در یک پیکسل، تصویر خروجی نه تنها از نظر اندازه فایل کوچک‌تر خواهد بود، بلکه با کمک الگوریتم‌های نرم‌افزاری می‌توان مشکل کوچکی اندازه پیکسل‌ها را جبران کرد.

image

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ الترا که به صورت اختصاصی توسط سامسونگ اصلاح شده، برای ادغام پیکسل‌ها به جای شبکه‌های 2x2 از شبکه‌های 3x3 استفاده می‌کند. بدین ترتیب، گلکسی اس ۲۰ الترا همچنان می‌تواند از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی دریافت کند و در عین حال جزئیات بیشتر، رنگ‌های غنی‌تر و دامنه پویای بهتری داشته باشد، چون اندازه مجازی پیکسل‌ها به ۲.۴ میکرون می‌رسد.

اندازه فیزیکی پیکسل‌ها در سری گلکسی اس ۱۰ برابر ۱.۴ میکرون بود که با ادغام پیکسل از سنسورهای ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی به ۱.۶ میکرون می‌رسید. نباید فراموش کنیم که هیچ سنسوری نمی‌تواند بدون دریافت اطلاعات مناسب از لنز خود خروجی مطلوبی را در اختیار کاربر قرار دهد، بنابراین باید امیدوار باشیم که سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ الترا تمهید خوبی برای اپتیک ماژول بزرگ دوربین این دستگاه اندیشیده باشد.

بیشترین قابلیت زوم در میان تمام تلفن‌های هوشمند

گلکسی اس ۲۰ الترا زوم اپتیکال خالص ۱۰ برابری نخواهد داشت، چون تامین‌کنندگان ماژول زوم پریسکوپ سامسونگ، یعنی Optrontec و Actro، صرفا منشورهایی برای کیت زوم اپتیکال ۵ برابری دارند. علاوه بر این، سامسونگ هم فعلا فقط ماژول زوم اپتیکال پریسکوپی با قابلیت زوم ۵ برابری را معرفی کرده است. تحلیل‌گر معروف دنیای موبایل، مینگ-چی کو، پیش‌تر گفته بود که زوم پریسکوپ ۱۰ برابری نه در سری گلکسی اس ۲۰ بلکه در هوآوی P40 پرو به کار گرفته خواهد شد.

با وجود این که اکثر تلفن‌های هوشمند مثل آیفون‌ها، گلکسی‌ها و میت‌ها برای زوم اپتیکال خود از لنز تله‌فوتویی با قابلیت زوم ۲ تا ۳ برابری استفاده می‌کنند، اما گفته می‌شود که سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ از لنز پریسکوپی بهره خواهد گرفت که مشابه آن را برای اولین بار در هوآوی P30 پرو دیده بودیم.

image

این غول کره‌ای چنان از قابلیت‌های زوم سری گلکسی اس ۲۰ مطمئن است که شایعات می‌گویند آن‌ها در مراودات درون-سازمانی خود از اسم رمز «هابل» برای این ماژول استفاده می‌کنند. این شرکت چندی قبل نشان تجاری «زوم فضایی» را در دفتر پتنت اتحادیه اروپا ثبت کرد و حتی آن را در رندرهای لو رفته هم دیده بودیم. اما «زوم فضایی» به چه معناست؟

پس از معرفی هوآوی P30 پرو که با نوعی لنز پریسکوپ می‌توانست حتی تصویربرداری از ماه را ممکن کند، حالا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال فراهم‌سازی قابلیت‌های زوم مشابهی برای عکاسی سماوی هستند. گوگل در پیکسل ۴ تکنیکی را معرفی کرد که به‌زعم آن‌ها امکان عکاسی نجومی را فراهم می‌کرد. اکنون برای گلکسی اس ۲۰ الترا هم باید منتظر چنین قابلیتی باشیم که احتمالا نام تجاری آن «زوم فضایی» خواهد بود.

اولین رم ۱۶ گیگابایت DDR5

تابستان امسال در خبری اعلام شد که سامسونگ تولید انبوه اولین رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرده است. این رم برای استفاده در دستگاه‌های 5G و برای بهره‌وری از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده بود. با این حال، سامسونگ زمان کافی نداشت تا از این حافظه در سری گلکسی نوت ۱۰ استفاده کند.

اما اکنون گفته می‌شود که گلکسی اس ۲۰ الترا با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی می‌تواند میزبان خوبی برای نسخه ارتقایافته این رم باشد. رم جدید سامسونگ ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 است و احتمالا قدرتی باورنکردنی را در اختیار بزرگ‌ترین پرچمدار سامسونگ قرار می‌دهد.

image

گلکسی اس ۲۰ الترا قابلیت‌های زیادی خواهد داشت که همگی باعث می‌شوند این دستگاه به برترین یا یکی از برترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود. اگر به شایعات اتکا کنیم، می‌توانیم ویژگی‌های زیر را هم در این موبایل پرقدرت ببینیم:

  • پشتیبانی از mmWave 5G
  • سریع‌ترین استاندارد حافظه داخلی UFS 3.0
  • قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 8K یا 4K در حالت HDR 120fps
  • شارژ سریع ۴۵ واتی
  • استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب تا عمق ۵ متری

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)