خانهاخبار
درآمد سالانه ال‌جی رکورد زد ولی بخش موبایل هنوز زیان‌ده است

درآمد سالانه ال‌جی رکورد زد ولی بخش موبایل هنوز زیان‌ده است

شرکت ال‌جی در تازه‌ترین گزارش مالی خود نشان می‌دهد که اگرچه مجموع درآمد بخش‌های مختلف این شرکت رکورد زده، اما کسب و کار موبایل آن‌ها هنوز به سوددهی نرسیده است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

ال‌جی با انتشار جدیدترین گزارش مالی مربوط به سال ۲۰۱۹ از ثبت رکورد فروش ۵۳ میلیارد دلاری خبر داد. البته سود عملیاتی این شرکت ۲.۰۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، با این حال، با سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش بازاریابی و توسعه فناوری‌ها انجام شده می‌توان به آینده این شرکت امیدوار بود.

بیشترین درآمد ال‌جی از کسب و کار لوازم خانگی و راهکارهای تهویه هوای این شرکت به دست آمده است. یک سوم از کل درآمد ال‌جی، تقریبا معادل ۱۸.۲۹ میلیارد دلار، و بخش عمده‌ای از سودهای عملیاتی آن‌ها، تقریبا معادل ۱.۷ میلیارد دلار، مربوط به همین کسب و کار بوده است. این بخش در بین تمام کسب و کارهای ال‌جی بهترین عملکرد را داشته و بیشترین درآمد و سود را کسب کرده است.

افزون بر این، رقم درآمد ۳.۹۲ میلیارد دلاری (با رشد سالانه ۷ درصدی) و سود عملیاتی ۱۰۳.۸۶ میلیون دلاری (با رشد سالانه ۸.۵ درصدی) در بازه زمانی سه‌ماهه چهارم این شرکت رکورد محسوب می‌شوند. این عملکرد بهتر به لطف استقبال مناسب از محصولات ال‌جی در آمریکای شمالی و اروپا حاصل شده است.

با این حال، کسب و کار موبایل ال‌جی هنوز در حال تقلا کردن است. درآمد سالانه ۵.۰۷ میلیارد دلاری به زیانی ۵۸۵.۳۴ میلیون دلاری منجر شده که دلیل اصلی آن به خاطر هزینه‌های بالاتر بازاریابی برای محصولات پرچمدار این شرکت است. ال‌جی با نگاه به سال آینده امیدوار است بتواند هزینه‌های خود را کاهش داده و در بازارهای میان‌رده و پریمیوم تلفن‌های هوشمند 5G بیشتری بفروشد.

بخش سرگرمی‌های خانگی این شرکت درآمدی ۱۳.۷۳ میلیارد دلاری و سودی ۸۳۳ میلیون دلاری داشته که تغییر خاصی نسبت به ارقام سال گذشته در آن دیده نمی‌شود.

بخش راهکارهای حمل و نقلی ال‌جی با درآمد ۴.۶۵ میلیارد دلار رشدی ۲۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ داشته که بیشترین میزان درآمد سالانه در طول تاریخ فعالیت‌های این کسب و کار است. ال‌جی امیدوار است که با شدیدتر شدن قوانین و مقررات در زمینه استفاده از خودروهای برقی، وضعیت برای آن‌ها بهتر از قبل شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)