خانهاخبار
اپل به‌دلیل نقض پتنت به پرداخت 837 میلیون دلار غرامت محکوم شد

اپل به‌دلیل نقض پتنت به پرداخت 837 میلیون دلار غرامت محکوم شد

موسسه فناوری کالیفرنیا چند سال پیش از اپل و سازنده تراشه‌های وای فای محصولات این شرکت، یعنی برادکام، به‌دلیل نقض پتنت شکایت کرده بود. حالا دادگاه این دو شرکت را به پرداخت 1.1 میلیارد دلار غرامت محکوم کرده است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

حدود ۴ سال بعد از این که موسسه فناوری کالیفرنیا از اپل و شرکت برادکام به دلیل نقض چهار پتنت این شرکت در زمینه انتقال اطلاعات از طریق وای فای شکایت کرد، حالا دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرده که این دو شرکت ناقض پتنت موسسه مذکور بوده‌اند و باید ۱.۱ میلیارد دلار غرامت بدهند.

به گزارش وب‌سایت Law360، بر اساس حکم هیئت منصفه دادگاه، اپل باید ۸۳۷ میلیون دلار و برادکام نیز ۲۷۰ میلیون دلار غرامت بپردازند. این غرامت ظاهرا بر اساس تخمین موسسه فناوری کالیفرنیا (موسوم به کالتک) از ارقامی به دست آمده که در صورت توافق طرفین ممکن بود از سوی اپل و برادکام به کالتک پرداخته و بعد از این فناوری در مودم وای فای دستگاه‌های اپل استفاده شود.

طبق برآوردهای کالتک اپل باید به ازای هر دستگاه چیزی حدود ۱.۴ دلار به آن‌ها می‌پرداخته و برادکام هم که سازنده تراشه‌های 802.11n و 801.11ac بوده باید به ازای هر دستگاه ۲۶ سنت حق بهره مالکانه می‌داده است.

اپل پیش‌تر در این پرونده مدعی شده بود که آن‌ها صرفا از تراشه‌های آماده برادکام استفاده کرده‌اند و به دلیل این که در ساختن این تراشه‌ها نقشی نداشته‌اند نباید محکوم شوند. با این حال، یکی از اعضای هیئت منصفه می‌گوید چنین ادعاهایی در نتیجه‌گیری آن‌ها بی‌تاثیر بوده است. موضوع مدنظر هیئت منصفه نقض پتنت در دستگاه‌هایی است که به صورت غیرقانونی از فناوری کالتک استفاده می‌کردند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا کالتک به سراغ شکایت از سایر تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند هم خواهد رفت یا نه.

نکته جالب توجه این است که اپل و برادکام هفته گذشته از توافقی ۱۵ میلیارد دلاری به منظور تامین تراشه‌های بیشتر برای محصولات اپل در سه سال و نیم آینده خبر داده بودند. کوپرتینویی‌ها حالا می‌خواهند این رای را به دادگاه تجدیدنظر ببرند، اما فعلا مشخص نیست که برنامه آن‌ها برای دفاع از خودشان چیست.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mohammad13759

۱۳۹۸/۱۱/۱۲
صد درصد بقیه شرکت ها حق استفاده رو داده اند تا کاری با اونا نداشته

برنا

۱۳۹۸/۱۱/۱۱
همش بازی سیاست کثیف بین خوداشون هست - فرار از مالیات یا هر چی - هر روز یه بازی جدید و در نهایت اینم پول برمیگرده به خودشون- همه جای دنیا همینطوره - یک میلیارد دلار بودجه یه کشوره