خانهاخبار
اپل در سه‌ماهه اول 2020 به درآمد تاریخی 91.8 میلیارد دلار رسید

اپل در سه‌ماهه اول 2020 به درآمد تاریخی 91.8 میلیارد دلار رسید

گزارش درآمدهای سه‌ماهه اول سال 2020 اپل ساعاتی پیش منتشر شد تا به ما نشان دهد که این شرکت با دستیابی به رقم درآمد 91.8 میلیارد دلار به رکوردی تاریخی دست پیدا کرده است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۰

گزارش درآمدهای شرکت اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ منتشر شد تا ببینیم این کمپانی بزرگ آمریکایی در فصل تعطیلات چه عملکردی داشته است. اپل برای نخستین فصل مالی سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی درآمدی بین ۸۵.۵ میلیارد تا ۸۹.۵ میلیارد دلار را داشت که نسبت به پیش‌بینی ۸۴.۳ میلیارد دلاری همین بازه زمانی در سال گذشته کمی بالاتر بود.

حالا این گزارش می‌گوید کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ حدود ۹۱.۸ میلیارد دلار درآمد و ۲۲.۲ میلیون دلار سود داشته‌اند. این ارقام رکوردی تاریخی را در تمام طول عمر فعالیت‌های اپل به ثبت می‌رساند. مدیرعامل اپل، تیم کوک، درباره عملکرد آن‌ها در فصل مالی نخست سال ۲۰۲۰ می‌گوید:

مفتخریم که بالاترین سطح درآمد سه‌ماهه تاریخ اپل را گزارش می‌کنیم، درآمدی که به لطف فروش خوب آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و ثبت رکوردی تاریخی در زمینه سرویس‌ها و محصولات پوشیدنی به دست آمده است. در طول فصل تعطیلات، آمار دستگاه‌های فعال ما در هر منطقه جغرافیایی افزایش یافته و حالا به بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه رسیده است. ما این اتفاق را ناشی از رضایت، تعامل و وفاداری مشتریان خود می‌دانیم و آن را به عنوان محرک خوبی برای ادامه فعالیت‌هایمان در نظر می‌گیریم.

مدیر ارشد مالی اپل، لوکا مائستری، نیز افزود:

عملکرد تجاری بسیار قدرتمند ما موجبات دستیابی به رکورد تاریخی درآمد خالص ۲۲.۲ میلیارد دلاری و جریان سرمایه ۳۰.۵ میلیارد دلاری را فراهم کرده است. ما در این سه‌ماهه حدود ۲۵ میلیارد دلار برای سهام‌داران‌مان سودآوری داشتیم.

با وجود این که اپل مدتی است دیگر ریز جزئیات فروش محصولات خود را به تفکیک سخت‌افزارهای مختلف اعلام نمی‌کند. اما همچنان به انتشار اطلاعات مربوط به درآمد حاصل از هر طبقه‌بندی محصولی می‌پردازد. گزارش سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ این شرکت به شرح زیر است:

  • ۵۵.۹۶ میلیارد دلار: آیفون
  • ۱۲.۷۲ میلیارد دلار: سرویس‌ها
  • ۷.۱۶ میلیارد دلار: مک
  • ۱۰.۰۱ میلیارد دلار: محصولات پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی
  • ۵.۹۸ میلیارد دلار: آیپد

سه‌ماهه نخست سال مالی اپل برای این شرکت اهمیت زیادی دارد چون ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر را پوشش می‌دهد. این سه ماه به خاطر هم‌پوشانی با فصل تعطیلات از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی چون آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند، می‌توانیم عملکرد آن‌ها را مشاهده کنیم.

سه‌ماهه نخست امسال به خاطر معرفی ایرپاد پرو و آغاز به کار سرویس‌هایی مثل اپل آرکید و اپل تی‌وی پلاس هم اهمیت بیشتری پیدا کرده بود. با این حال، کوپرتینویی‌ها جزئیات خاصی درباره درآمد حاصل از هر سرویس یا تعداد مشترکان آن‌ها منتشر نکرده‌اند. حالا به دنبال انتشار این گزارش، وضعیت سهام اپل در بازار بورس با رشدی ۳ درصدی مواجه شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)