خانهاخبار
پرچمدار بعدی اکسپریا از باتری بزرگی استفاده خواهد کرد

پرچمدار بعدی اکسپریا از باتری بزرگی استفاده خواهد کرد

پرچمدار بعدی سونی که با نام اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس شناخته می‌شود، قرار است باتری بسیار بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل داشته باشد تا بتواند از پس نمایشگر 4K و ارتباطات 5G این دستگاه برآید.
۱۳۹۸/۱۱/۹

اکنون دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سونی مشغول آماده‌سازی موبایلی پرقدرت برای رونمایی در رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ است. منظورمان از پرقدرت دستگاهی است که از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم X55 کوالکام استفاده خواهد کرد تا از 5G پشتیبانی کند و برای اولین بار رزولوشن 4K واقعی را در صفحه نمایش خود ارائه خواهد نمود.

حالا به‌تازگی خبری درباره این دستگاه (با نام احتمالی اکسپریا ۲، اکسپریا ۵ پلاس یا اکسپریا ۱.۱) منتشر شده که درباره ظرفیت باتری آن است و احتمال ورود مجدد سونی به عرصه رقابت با بزرگان بازار را تقویت می‌کند. ظرفیت باتری همواره پاشنه آشیل پرچمداران اکسپریا بوده، ولی به نظر می‌رسد که اوضاع بالاخره در حال تغییر کردن است.

زمانی که سونی از نمایشگرهای 1080p استفاده می‌کرد، این شرکت فناوری خاصی را به کار می‌برد تا باتری کوچک محصولاتش پاسخگوی نیاز کاربر باشد، اما حالا که قرار است شاهد استفاده از پنلی با رزولوشن 4K واقعی باشیم، باتری‌های ۳۳۰۰ میلی آمپری دیگر برای تامین انرژی مورد نیاز پرچمداران این شرکت کافی نخواهند بود.

به‌گزارش وب‌سایت ژاپنی Androidnext، کاربری به نام Caybule در شبکه اجتماعی ویبو مطلبی ارسال کرده و مدعی شده که وارث اکسپریا ۱ باتری بزرگی با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت خواهد داشت. با این حساب، باتری اکسپریای بعدی بزرگ‌ترین باتری تاریخ پرچمداران سونی خواهد بود.

image

با توجه به این که دوام باتری اکسپریا ۱ با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر حدود ۷ ساعت بود، این باتری که افزایشی ۳۰ درصدی داشته می‌تواند طول عمر اکسپریا ۲ را به ۹ ساعت برساند. در نتیجه پرچمدار آتی سونی حرفی برای زدن در مقابل رقبا خواهد داشت.

اگر نگران این هستید که افزایش ظرفیت باتری به معنای افزایش اندازه و ضخامت دستگاه خواهد بود، باید به اطلاع شما برسانیم که طبق اعلام افشاگر معروف استیو همرستافر، اکسپریا ۱.۱ ابعادی معادل ۱۶۸ در ۷۱ در ۸.۱ میلی متر خواهد داشت که افزایش ناچیزی نسبت به اکسپریا ۱ با ابعاد ۱۶۷ در ۷۲ در ۸.۲ میلی متر به حساب می‌آید. نکته قابل توجه این است که پهنای دستگاه کمی کاهش پیدا کرده، بنابراین احتمالا راحت‌تر می‌توانید آن را در دست بگیرید.

خوب است یادآور شویم که طراحی جدید سونی برای پرچمدار اکسپریا حالت جعبه‌ای بیشتری پیدا کرده و فریمی از جنس آلومینیوم دارد. در پایین این فریم درگاه USB-C و در سمت راست آن دکمه پاور قرار می‌گیرد. همچنین در این دستگاه دکمه مخصوصی برای عملکرد شاتر دوربین و حسگر اثر انگشت کناری تعبیه می‌شود. اگرچه اکثر پرچمداران بازار به سمت استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای رفته‌اند، اما به نظر می‌رسد که سونی هنوز تصمیم نگرفته تا به این قطار بپیوندد.

در بخش سخت‌افزار، همان طور که گفتیم باید منتظر چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ باشیم تا پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات را برای این گوشی به ارمغان بیاورد. این دستگاه احتمالا به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده خواهد کرد و ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت، اما فعلا اطلاعاتی در خصوص ظرفیت حافظه داخلی یا پیکربندی دوربین آن منتشر نشده است. در حال حاضر فقط می‌دانیم که این گوشی سنسوری اصلی با کیفیت بالا، لنزی از نوع فوق عریض و سنسوری از نوع تله‌فوتو خواهد داشت.

با تمام این تفاصیل، به نظر می‌رسد که نسل بعدی اکسپریا با این باتری پرظرفیت آماده استفاده از ارتباطات 5G و نمایشگری با رزولوشن 4K باشد و به‌خوبی بتواند از پس تامین انرژی این دستگاه قدرتمند بربیاید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)