خانهاخبار
نوکیا 5.2 و نوکیا 1.3 احتمالا در MWC 2020 معرفی می‌شوند

نوکیا 5.2 و نوکیا 1.3 احتمالا در MWC 2020 معرفی می‌شوند

شرکت HMD Global ظاهرا امسال با دست پر به کنگره جهانی موبایل می‌آید و حالا طبق جدیدترین اخبار به نظر می‌رسد که باید منتظر دو موبایل نوکیا 5.2 و نوکیا 1.3 هم از سوی این شرکت باشیم.
۱۳۹۸/۱۱/۸

کنگره جهانی موبایل تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود و شرکت HMD Global علاوه بر نوکیا ۸.۲ می‌خواهد از چند محصول ارزان‌تر هم در این مراسم رونمایی کند. MWC 2020 امسال از ۵ اسفند تا ۸ اسفند در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد.

نوکیا ۵.۲

نوکیا ۵.۲ در ابتدا قرار بود پارسال در MWC 2019 معرفی شود، اما اخبار و شایعات رونمایی از این دستگاه را به رویداد IFA 2019 در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ موکول کرد و در نهایت این گوشی آن‌جا هم معرفی نشد. اما حالا اطلاعاتی موجود است که از معرفی این تلفن هوشمند در MWC 2020 خبر می‌دهد.

نوکیا ۵.۲ احتمالا از چیپست اسنپدراگون ۶۳۲ استفاده خواهد کرد که پیش‌تر در موتورولا موتو G7 به کار رفته بود. علاوه بر این، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای این دستگاه استفاده خواهد شد. البته گفته شده که مدلی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم برای برخی بازارها تولید می‌شود.

image

این گوشی نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع LCD خواهد داشت که در بالای آن سنسوری ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی تعبیه خواهد شد. در قاب عقب هم لنزی ۱۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و لنزی ۸ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به کار گرفته می‌شود.

این دستگاه در مجموع شباهت زیادی به نوکیا ۶.۲ خواهد داشت که در تصویر بالا دیده می‌شود. گفته شده که این گوشی مثل نوکیا ۶.۲ در رنگ‌های مشکی سرامیکی و یخی هم عرضه خواهد شد. در حال حاضر نمی‌دانیم که برنامه زمان‌بندی HMD برای عرضه این تلفن هوشمند چیست، اما احتمالا باید منتظر قیمتی در حدود ۱۶۹ یورو باشیم. چون نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ به ترتیب با قیمت ۱۹۹ و ۲۹۹ یورو در اروپا وارد بازار شده بودند.

نوکیا ۱.۳

شرکت HMD امسال محصولی پایین‌رده خواهد داشت که احتمالا قرار است جایگزین نوکیا ۱ پلاس شود و با قیمت ۷۹ یورو توجه بسیاری از مشتریان بازار را به خود جلب کند. با توجه به این قیمت پایین، نوکیا ۱.۳ احتمالا نمایشگری از نوع LCD با اندازه ۶ اینچ خواهد داشت. این نمایشگر از نوکیا ۱ پلاس و نوکیا ۱ با اندازه‌های ۵.۵ و ۴.۵ اینچ بزرگ‌تر است، اما به لطف استفاده از حاشیه‌های کوچک‌تر احتمالا با دستگاه خیلی بزرگ‌تری روبرو نخواهیم شد.

image

نوکیا ۱.۳ احتمالا به چیپستی از شرکت مدیاتک مجهز می‌شود و همراه با آن از ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد. البته احتمال عرضه نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. برای قاب پشتی این گوشی می‌توانیم انتظار بدنه‌ای از جنس پلاستیک سه‌بعدی با طرح‌های نانو را داشته باشیم. این دستگاه احتمالا دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی خواهد داشت و در بخش سلفی از دوربینی ۵ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

موبایلی از سری گوشی‌های اوریجینال نوکیا

بر اساس گزارش‌ها، شرکت HMD Global می‌خواهد دستگاهی از سری گوشی‌های اوریجینال نوکیا را هم معرفی کند. فعلا اطلاعات خاصی از این دستگاه در دسترس نیست، اما این احتمال وجود دارد که با نسخه‌ای بازطراحی‌شده از یک محصول قدیمی طرف باشیم.

image

این شرکت در ابتدا می‌خواست موبایل مذکور را در حوالی سال نوی چینی معرفی کند، اما شیوع سریع ویروس کرونا باعث شد آن‌ها برنامه‌های خود را حداقل تا MWC 2020 به تعویق بیندازند.

آیا باید منتظر دستبند سلامتی هم باشیم؟

طبق شایعات، آخرین محصولی که HMD Global برای رونمایی از MWC 2020 در نظر گرفته احتمالا دستبند هوشمندی با پشتیبانی از NFC و Google Pay است. این دستبند به احتمال زیاد قیمتی در حدود ۴۵ یورو خواهد داشت.

HMD Global به فکر تمرکز دوباره روی بازار اروپاست

در انتها باید بگوییم که عرضه محصولات جدید و قدیمی این شرکت در چند ماه آینده با کمی تاخیر انجام خواهد شد. دلیل این اتفاق شیوع ویروس کرونا و البته تغییر تمرکز بازارهای هدف HMD Global است.

گفته می‌شود که این شرکت در حال حاضر تمرکز اصلی خود را به بازار اروپا معطوف کرده، اما فعالیت پیوسته در بازار آمریکا، هند، استرالیا، نیوزلند، آمریکای لاتین و برخی بازارهای آسیایی هم برای آن‌ها حائز اهمیت است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)