خانهاخبار
اپل احتمالا مشغول کار روی آیمکی با طراحی انقلابی است

اپل احتمالا مشغول کار روی آیمکی با طراحی انقلابی است

اخیرا پتنتی از سوی شرکت اپل در دفتر نشان تجاری و پتنت آمریکا ثبت شده که آیمک بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد. این دستگاه از شیشه ساخته شده و پایین آن خمیدگی دارد.
۱۳۹۸/۱۱/۸

کامپیوتر آیمک یکی از شاخص‌ترین محصولات شرکت اپل است. دستگاهی متشکل از یک نمایشگر نسبتا باریک که تمام قطعات اصلی کامپیوتر را در خود جا داده و در گروه دستگاه‌های All-in-One قرار می‌گیرد. طراحی آیمک در طول سال‌های اخیر تغییر و بهینه‌سازی‌های کوچکی داشته تا ظاهر ظریف و شیک‌تری داشته باشد، اما حالا به نظر می‌رسد که در آستانه اعمال تغییری اساسی در طراحی این دستگاه قرار گرفته‌ایم.

در پتنتی که به‌تازگی تحت عنوان «دستگاه الکترونیکی با اجزای شیشه‌ای» در دفتر نشان تجاری و پتنت ایالات متحده ثبت شده، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در پی جابجا کردن مرزهای طراحی آیمک از طریق استفاده از یک صفحه شیشه‌ای یکپارچه هستند.

در این طراحی، مک از شیشه‌ای ساخته شده که پایین آن خمیدگی وجود دارد و روی سطح قرار می‌گیرد تا کیبورد را نگه دارد. این شیشه اصلی‌ترین بخش دستگاه است که نمایشگر را در جای خود محکم می‌کند و همچنین شامل رابطی برای دوربین iSight است که در جای همیشگی خود در بالای صفحه تعبیه می‌شود.

image

از آن‌جایی که این شیشه یک تکه ساخته شده، بخش خمیدگی پایین آن نمی‌تواند به تنهایی دستگاه را بر روی سطوح صاف نگه دارد. در نتیجه، اپل برای حل این مشکل پایه کوچکی را برای پشت دستگاه در نظر گرفته که با دستگاه جفت می‌شود و جایگاه آن را محکم می‌کند.

این پایه علاوه بر این که نقش نگهدارنده را ایفا می‌کند، می‌تواند وسیله‌ای جانبی برای تقویت صدا و دربرگیرنده درگاه‌های لازم برای محصول اپل باشد. با این کار نه تنها وزن پایه افزایش می‌یابد و بهتر می‌تواند دستگاه را نگه دارد، بلکه نمایشگر هم از قطعات اضافه خالی می‌شود و می‌تواند ظریف‌تر طراحی شود.

این دستگاه ظاهرا طراحی خاصی دارد که اجازه می‌دهد زاویه بخش خمیدگی آن را با کمک پایه پشتش تغییر دهید. این زاویه می‌تواند بسته به نظر کاربر به سمت جلو یا عقب خم شود تا کاربر به بهترین پیکربندی موردنظر خود برسد. در ادامه همین قابلیت پیکربندی احتمالا امکانی در نظر گرفته می‌شود تا کاربر بتواند خمیدگی دستگاه را صاف کند و برای حمل و نقل دستگاه راحت‌تر باشد.

گفتنی است، اپل هر هفته پتنت‌های زیادی را به ثبت می‌رساند و اگرچه این پتنت‌ها نشان می‌دهند که کوپرتینویی‌ها به چه موضوعات و حوزه‌هایی علاقه‌مند هستند، اما لزوما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که طراحی‌های مفهومی موجود در این پتنت‌ها وارد بازار مصرفی شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)