خانهاخبار
آمریکا در سال 2020 تحریم‌های هوآوی را تشدید می‌کند

آمریکا در سال 2020 تحریم‌های هوآوی را تشدید می‌کند

بر اساس اعلام وزیر بازرگانی ایالات متحده، دولت آمریکا در حال کار روی قوانینی است که شرایط همکاری شرکت‌های فعال در خاک این کشور را با هوآوی سخت‌تر می‌کند.
۱۳۹۸/۱۱/۵

بر اساس گزارش‌های جدید، دولت آمریکا در پی افزایش تحریم‌ها علیه هوآوی در سال ۲۰۲۰ است. وزیر بازرگانی ایالات محده، ویلبر راس، اخیرا در مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ اعلام کرده که آن‌ها مشغول کار روی قوانین جدیدی هستند که باعث تشدید محدودیت‌های دسترسی به فناوری‌های آمریکایی برای هواوی می‌شود.

تاکنون اگر شرکتی کمتر از ۳۵ درصد از فعالیت‌های تجاری خود را در خاک ایالات متحده انجام می‌داد طبق قانون مجاز به صادرات کالا به هوآوی بود. اما حالا طبق گزارش‌ها، دولت آمریکا می‌خواهد این رقم را به ۱۰ درصد برساند، در نتیجه شمار بیشتری از شرکت‌هایی که در این کشور فعالیت دارند از همکاری با هواوی محروم خواهند شد.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا در حال کار روی لایحه‌ای است که مانع از طراحی دستگاه‌های هوآوی در خاک آمریکا یا تولید آن در خارج از این کشور می‌شود. به این ترتیب دامنه تحریم‌ها حتی بیشتر از قبل خواهد شد.

تولیدکنندگان محصولات نیمه‌رسانای آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بودند که تشدید تحریم‌ها علیه هوآوی اقدامی مغایر با پویایی تولید و بهره‌وری است، چرا که این کار صرفا هوآوی را به سمت همکاری با تولیدکنندگان غیرآمریکایی سوق می‌دهد. از سوی دیگر، این نگرانی وجود دارد که چین هم با بستن مرزهای خود در مقابل شرکت‌های آمریکایی به فکر اقدامی تلافی‌جویانه باشد. بازار چین بزرگ‌ترین بازار حال حاضر دنیاست که خیلی از شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل به آن وابسته هستند.

فعلا ضرب‌العجلی برای اجرای این قوانین در نظر گرفته نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی شاهد عملیاتی شدن آن‌ها باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)