خانهاخبار
رندرهای مطبوعاتی سری گلکسی اس 20 سامسونگ افشا شد

رندرهای مطبوعاتی سری گلکسی اس 20 سامسونگ افشا شد

علی‌رغم آن که تنها حدود سه هفته تا رونمایی از خانواده گلکسی S20 سامسونگ باقی مانده، ولی اخبار این سری تمامی ندارد و حالا نوبت به انتشار رندرهای رسمی و مطبوعاتی اعضای این خانواده رسیده است.
۱۳۹۸/۱۱/۵

پس از ماه‌ها انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد درباره سری جدید پرچمداران سامسونگ موسوم به گلکسی اس ۲۰، حالا فقط حدود سه هفته تا رونمایی از این محصولات باقی مانده، اما افشاگر معروف Ishan Agarwal و وب‌سایت WinFuture اخیرا تصاویری از رندرهای مطبوعاتی گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ الترا 5G را منتشر کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را با هم می‌بینیم.

گلکسی اس ۲۰ الترا: ماژول دوربینی دارای دو بخش و چهار لنز

image

همان طور که پیش‌تر احتمال داده می‌شد، گلکسی اس ۲۰ الترا 5G در قاب عقب خود دوربین بسیار بزرگی دارد که از دو بخش تشکیل شده است. بخش پایینی این ماژول رنگ خاکستری مات دارد و میزبان سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ است. شایعات حاکی از آن‌اند که این سنسور قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم بدون افت کیفیت ۵۰ برابری دارد. با این حال، نقطه عطف این سنسور زوم فضایی ۱۰۰ برابری است که کره‌ای با کمک الگوریتم‌های نرم‌افزاری به آن دست پیدا کرده‌اند.

بخش بالایی این ماژول حالتی شیشه‌ای و براق دارد که میزبان سه لنز دیگر و یک فلش LED است. این قسمت شامل یک لنز اصلی و اختصاصی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور زمان پرواز یا ToF است.

در بخش جلویی این تلفن هوشمند نمایشگری ۶.۹ اینچی از نوع Infinity-O با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی وجود دارد. سامسونگ از سال ۲۰۱۶ در تمام پرچمداران خود از نمایشگری با لبه‌های خمیدگی ۳ بعدی استفاده کرده بود، اما این شرکت امسال از خمیدگی ۲.۵ بعدی استفاده خواهد کرد. این پنل حاشیه‌های بسیار ظریفی دارد که هرچند سامسونگ سعی کرده در این رندرها آن‌ها را مخفی کند، اما این حاشیه‌ها همچنان همان‌جا هستند. این دستگاه در پایین خود درگاهی از نوع USB-C دارد و فریم اطراف آن احتمالا از جنس استیل ضدزنگ خواهد بود.

گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس: دوربین کمتر، اندازه کوچک‌تر

image

گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با گلکسی اس ۲۰ الترا 5G دارند. نمایشگرهای غیرخمیده این دو دستگاه از ویژگی‌های یکسانی برخوردار هستند اما اندازه آن‌ها کوچک‌تر از برادر بزرگ خود بوده و به ترتیب ۶.۲ و ۶.۷ اینچ است.

ماژول دوربین این دو دستگاه از یک بخش شیشه‌ای ساخته شده و میزبان لنزهای مختلفی است که هزینه‌های تولید این دو تلفن هوشمند را کاهش داده است. در این‌جا دیگر خبری از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی نیست و به جای آن لنزی ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد. علاوه بر این، لنز ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپ هم با یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو عوض شده که از زوم ۳ برابری پشتیبانی می‌کند. نسخه گلکسی اس ۲۰ پلاس، در کنار این‌ها یک سنسور زمان پرواز یا ToF هم دارد. خوشبختانه لنز فوق عریض در این دو گوشی بدون تغییر باقی مانده است.

تاریخ عرضه، قیمت و پیکربندی‌ها

سامسونگ سری گلکسی اس ۲۰ را در تاریخ ۲۲ بهمن ماه در رویدادی موسوم به آنپکد رونمایی خواهد کرد. پس از برگزاری این مراسم، پیش‌خرید این محصولات از همان روز آغاز می‌شود، اما برای ورود خانواده گلکسی اس ۲۰ به بازار احتمالا باید مدتی منتظر بمانیم، چون عرضه عمومی این سری احتمالا تا روز ۲۳ اسفند انجام نخواهد شد.

قیمت‌گذاری سری گلکسی اس ۲۰ برای آمریکا هنوز مشخص نشده، اما Ishan Agarwal مدعی است به قیمت محصولات این خانواده در اروپا دست یافته است. او می‌گوید گلکسی S20 4G با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۸۹۹ یورو به بازار می‌آید و مدل 5G آن ۱۰۰ یورو گران‌تر خواهد بود.

در آن سو، گلکسی +S20 که اثری از نام آن در گزارش امروز دیده نمی‌شود احتمالا برای مدل ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی قیمتی حدود ۹۹۹ یورو خواهد داشت، در نتیجه برای خرید مدل 5G این گوشی احتمالا باید ۱۰۹۹ یورو پول پرداخت کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۱/۵
اشاره نشد که s20 هم ۱۲۰هرتزه نمایشگرش یا خیر؟
{الترا گرانه خیلی◇پلاس هم بزرگ‌مُزرگه}
ما همین نسخه‌ی استاندارد هم بتونیم بگیریم باید کلاه‌مونو پرت کنیم سطل‌آشغالی?