خانهاخبار
اریکسون: هیچ‌کس در حوزه فناوری 5G از ما جلوتر نیست

اریکسون: هیچ‌کس در حوزه فناوری 5G از ما جلوتر نیست

مدیرعامل شرکت اریکسون اخیرا در مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرده که در حوزه شبکه‌های ارتباطی نسل پنجم هیچ شرکتی جلوتر از آن‌ها نیست.
۱۳۹۸/۱۱/۳

بر اساس گزارش‌های جدید، رئیس شرکت سوئدی اریکسون اخیرا در مصاحبه‌ای با مطبوعات اعلام کرده که در حال حاضر هیچ شرکتی در زمینه 5G از آن‌ها جلوتر نیست. بوریه اِکوم، مدیرعامل شرکت اریسکون اخیرا با حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ضمن رد پیشگامی هواوی در حوزه 5G گفت هیچ شرکتی در زمینه این فناوری از آن‌ها پیشرفته‌تر نیست: «وقتی هیچ کس جلوتر از ما نیست، فکر می‌کنم به سختی بتوان گفت که ما عقب مانده‌ایم. علی‌رغم مشکلاتی که هواوی با آن‌ها روبرو است، این شرکت ابهاماتی را در بازار به وجود آورده است...»

مدیرعامل این شرکت کهنه‌کار سوئدی افزود: «امیدوارم راهکاری پیدا کنیم که جهان ما را به پیش ببرد. در دنیای 5G مشکلات امنیتی وخیم خواهند بود.» در حال حاضر بزرگ‌ترین بازیگران دنیای تجهیزات 5G هواوی، نوکیا، اریکسون و چند شرکت دیگر هستند. متاسفانه آقای اکوم دقیقا اشاره نکرد که منظور او از جمله بالا چیست. این صحبت‌ها می‌تواند به موضوعاتی نظیر پیاده‌سازی، قراردادها، پیشرفت‌های فناوری یا حتی پتنت‌های 5G مربوط باشد.

هواوی تا اواسط سال گذشته میلادی با ثبت ۱۶ هزار پتنت 5G در جایگاه نخست دنیا قرار داشت. این شرکت با در اختیار گرفتن ۲۰ درصد از سهم پتنت‌های شبکه‌های نسل پنجم بالاتر از تمام شرکت‌های آمریکایی قرار گرفته بود که کمتر از ۱۵ درصد پتنت‌ها را به خود اختصاص داده بودند. معاون شرکت هواوی قبلا گفته بود: «چین معتقد است که ما بزرگ‌ترین شبکه 4G دنیا را داریم، و ما هم به دلایل متعدد معتقدیم که چین بزرگ‌ترین شبکه 5G دنیا را خواهد داشت.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۸/۱۱/۳
اریکسون جان بازم گوشی بساز که سونی ریده به گوشی سازی