خانهاخبار
نتفلیکس با ترندهای گوگل می‌گوید The Witcher از The Mandalorian برتر است

نتفلیکس با ترندهای گوگل می‌گوید The Witcher از The Mandalorian برتر است

نتفلیکس که اخیرا گزارش سه‌ماهه اخیرا خود را منتشر کرده، در بخشی از این گزارش با کمک Google Trends نشان می‌دهد که چرا سریال The Witcher از The Mandalorian محصول دیزنی پلاس محبوب‌تر است.
۱۳۹۸/۱۱/۳

نتفلیکس شب گذشته گزارش درآمدهای سه‌ماهه اخیر خود را منتشر کرد و در این میان نام سریال The Witcher بیش از سایر پروژه‌های این شرکت در معرض توجه قرار داشت. نتفلیکس در بخشی از گزارش خود با استفاده از ابزارهایی مثل گوگل ترندز به مقایسه جدیدترین محصول پرطرفدار خود و سریال The Mandalorian محصول شبکه دیزنی پلاس پرداخت و برتری خود را به رخ کشید.

نتفلیکس در گزارش خود اعلام کرد که رشد تعداد مشترکان این سرویس در سطح جهانی و در داخل آمریکایی افزایش خوبی داشته است. این سرویس حالا ۱۶۷ میلیون مشترک پولی دارد که این عدد افزایشی ۸.۸ میلیون نفری را نسبت به سه‌ماهه پیش از آن نشان می‌دهد. این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ نیز تقریبا موفق به جذب همین مقدار مشترک شده بود.

با این حال، آن‌ها اذعان دارند که افزایش هزینه اشتراک‌ها و شروع به کار سرویس‌های جدید بر رشد این سرویس در آمریکا و کانادا تاثیر داشته است. این شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ توانسته بود در این مناطق ۶۱۰ هزار مشترک جدید جذب کند، اما این رقم در سه‌ماهه چهارم امسال به ۵۵۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس اعلام نتفلیکس، سریال The Witcher بهترین فصل اول یک سریال را در تمام تاریخ فعالیت این سرویس استریم داشته است. این سریال در چهار هفته اول پخش خود ۷۶ میلیون مشترک بیننده داشته که چون ممکن است تمام اعضای خانواده آن را از طریق یک اکانت تماشا کرده باشند، نمی‌توانیم آمار دقیقی از تعداد افراد بیننده داشته باشیم. نتفلیکس می‌گوید The Witcher نه تنها توانسته بهتر از سریال پرطرفدار The Mandalorian دیزنی پلاس عمل کند، بلکه بهتر از The Morning Show محصول اپل تی‌وی پلاس و Jack Ryan محصول آمازون نیز بوده است. البته این نتیجه‌گیری کمی مبهم است، چون این سرویس برای مقایسه این محصولات از اطلاعات موجود در ابزارهای موتور جستجوی گوگل استفاده کرده است.

image

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، مشکل این مقایسه آن‌جاست که وقتی سریالی در سطح جهانی بر روی نتفلیکس منتشر می‌شود، قابل قیاس با سریال‌هایی که فقط در چند منطقه در دسترس قرار گرفته‌اند نیست. نتفلیکس اکنون در ۱۹۰ کشور حضور دارد و سریال The Witcher را به زبان‌های مختلف در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

در آن سو، دیزنی پلاس فعلا فقط در پنج کشور حضور فعال دارد: آمریکا، کانادا، هلند، استرالیا و نیوزلند. بنابراین با وجود این که The Mandalorian نسبت به The Witcher در زبان‌های بیشتری در دسترس است، اما همه مردم دنیا نمی‌توانند آن را به صورت قانونی از طریق این سرویس استریم تماشا کنند.

اگر نمودار ترندهای گوگل را از حالت جهانی به ایالات متحده محدود کنیم، می‌توانیم دیدگاه واقع‌گرایانه‌تری نسبت به محبوبیت دو سریال پرطرفدار این دو سرویس داشته باشیم:

image

نکته‌ای که در تصویر فوق پیداست، بیانگر تفاوت رویکرد میان این دو شرکت در پخش سریال‌هاست. سریال The Witcher در برهه زمانی اواسط ماه دسامبر رشد بسیار خوبی در جستجوها داشته و این مسئله با توجه به انتشار یک‌باره تمام قسمت‌های این سریال منطقی است. البته باید پذیرفت که قله افزایش توجهات در اوایل پخش The Witcher از هر زمان دیگری در زمان پخش The Mandalorian بیشتر بوده است.

ولی دیزنی پلاس روش پخش هفتگی قسمت‌ها را انتخاب کرده و همین مسئله باعث شده تا سریال The Mandalorian در طول مدت دو ماه تقریبا به صورت یکنواخت در معرض توجه کاربران باشد. ترند گوگل نشان می‌دهد که کاربران در زمان پخش قسمت اول و آخر The Mandalorian به اندازه متوسط ترند The Witcher نسبت به سریال دیزنی پلاس توجه داشته‌اند.

عده‌ای معتقدند که نتفلیکس با انتشار یک‌باره تمام قسمت‌ها موفق می‌شود توجه عموم کاربران را برای مدت کوتاهی به سمت محصولات خود جلب کند، اما این سرویس در بلند مدت حرف خاصی برای گفتن ندارد. وقتی تمام قسمت‌های سریال The Witcher در یک شب منتشر می‌شود، کاربران فرصت بحث هفتگی و حفظ پیوسته ترند این سریال را از دست می‌دهند.

در آن سو، سریال The Mandalorian با کمک طنزپردازی‌های بسیار زیادی که برای کاراکتر محبوب Baby Yoda صورت گرفت، توانست هفته‌ها در معرض توجهات باقی بماند و انتشار دو ماهه تمام قسمت‌های فصل اول این سریال باعث شد مردم فرصت بیشتری برای صحبت کردن پیرامون The Mandalorian داشته باشند.

به نظر می‌رسد هدف نتفلیکس این است که از طریق انتشار پشت سر هم سریال‌های خود بتواند به شکل دیگری کاربران را با این سرویس درگیر نگه دارد. با این حال، اگر هدف این شرکت رسیدن به جایگاهی شبیه سریال Game of Thrones است، روش انتشار یک‌باره سریال ظاهرا روش چندان خوبی نخواهد بود. چون همان طور که گوگل نشان می‌دهد، اشتیاق نسبت به آن سریال به سرعت فروکش می‌کند و افراد کمتری فرصت پیوستن به جمع طرفداران آن مجموعه را خواهند داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۱۱/۴
زیاد فیلم جالبی نیست یکم بچه گونست