خانهاخبار
مدیرعامل گوگل: ما باید هوش مصنوعی را قانون‌گذاری کنیم

مدیرعامل گوگل: ما باید هوش مصنوعی را قانون‌گذاری کنیم

مدیرعامل شرکت گوگل و کمپانی والد آن یعنی آلفابت، در مصاحبه‌ای به اهمیت قانون‌گذاری درباره فناوری هوش مصنوعی پرداخته و اشاره می‌کند که شرکت‌ها باید در استفاده از این فناوری مسئولانه عمل کنند.
۱۳۹۸/۱۱/۱

ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل که اخیرا سکان هدایت آلفابت را هم برعهده گرفته، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با نشریه فایننشال تایمز به صحبت درباره قانون‌گذاری روی فناوری هوش مصنوعی و تاکید بر پتانسیل‌های مثبت و منفی این فناوری در حال توسعه پرداخته است.

این اعلام رویکرد به‌فاصله کوتاهی پس از تغییرات ساختاری گوگل و آلفابت انجام می‌شود که به واسطه کناره‌گیری لری پیج و سرگی برین از منصب هدایت این شرکت و جایگزینی آن‌ها با ساندار پیچای به عنوان مرد شماره یک هر دو کمپانی صورت گرفته است.

پیچای در ابتدای صحبت‌های خود به این موضوع می‌پردازد که این فناوری تا چه اندازه توانسته زندگی مردم را تغییر دهد. او به تلاش‌های آلفابت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی به منظور توسعه راهکارهای پیشرفته در حوزه‌های پزشکی، زیست‌محیطی و زیرساختی اشاره می‌کند.

با این حال، نباید جنبه‌های منفی و زیان‌بار این فناوری را فراموش کنیم. پیچای می‌گوید باید دید باز و روشنی نسبت به کج‌روی در این فضا داشته باشیم. او معتقد است دولت‌ها و سازمان‌ها باید قوانین ملموس و واضحی درباره فناوری هوش مصنوعی داشته باشند.

شکل‌های جدید تهدیدات دیجیتالی بدون شک یکی از مسائل اضطراری، خصوصا برای شرکت‌هایی مثل گوگل است که محصولات آن‌ها بر استفاده از همین فناوری‌ها اتکا دارند. پیچای در سخنان خود به تایید یا رد رویکردهای گوناگون نپرداخت، اما تاکید داشت که وجود معیارهای دقیقی مثل «ایمنی، توضیح‌پذیری، بی‌طرفی و مسئولیت‌پذیری» چقدر اهمیت دارد.

صحبت‌های ساندار پیچای بر هر دو جنبه اهمیت و اضطرار قانون‌گذاری در این زمینه تاکید می‌کند، ولی در عین حال بر ذکر این نکته اشاره دارد که باید بسیاری از متغیرهای مرتبط با این حوزه را در نظر گرفت. او در این رابطه به قوانین عمومی خود گوگل مبنی بر استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی اشاره دارد و از تعهد آن‌ها در زمینه کمک به رفع مشکلات موجود می‌گوید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)