خانهاخبار
69% از فروش آیفون در فصل تعطیلات به سری آیفون 11 تعلق داشته است

69% از فروش آیفون در فصل تعطیلات به سری آیفون 11 تعلق داشته است

بر اساس گزارش جدید شرکت CIRP، سری آیفون 11 توانسته سهمی 69 درصدی از مجموع فروش آیفون در فصل تعطیلات آمریکا را به خود اختصاص دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۱

جدیدترین گزارش تحقیقاتی شرکت CIRP نشان می‌دهد که سری آیفون ۱۱ از سوی مشتریان با استقبال خوبی مواجه شده است و در مجموع آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس موفق به کسب سهمی ۶۹ درصدی از فروش کل آیفون‌ها در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹ شده‌اند.

همان طور که انتظار می‌رفت، آیفون ۱۱ محبوب‌ترین عضو این خانواده بود که توانست سهمی ۳۹ درصدی از مجموع آمار فروش آیفون داشته باشد. نکته جالب توجه این است که آیفون XR نیز با وجود قدیمی‌تر بودن همچنان فروش خوبی دارد و با قیمت ۵۹۹ دلار مشتریان خاص خود را حفظ کرده است.

مطابق معمول، اپل ریز جزئیات فروش سخت‌افزارهای خود را منتشر نمی‌کند، در نتیجه این آمارها بر اساس تحلیل و بررسی تحلیل‌گران به دست آمده است. CIRP می‌گوید متوسط قیمت فروش این محصولات از ۸۳۹ دلار در دسامبر سال ۲۰۱۹ به ۸۰۹ دلار در دسامبر ۲۰۲۰ رسیده است. با توجه به کاهش ۵۰ دلاری قیمت آیفون ۱۱ نسبت به قیمت آیفون XR در هنگام عرضه، این افت قیمت قابل پیش‌بینی بود.

image

شرکت CIRP مدعی است تمایل مشتریان به تهیه دستگاه‌های دارای ظرفیت داخلی بالا نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. اگرچه بیش از دو سوم خریداران آیفون ۱۱ پرو مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی این دستگاه را انتخاب کرده‌اند، ولی اکثر خریداران آیفون ۱۱ یا مدل‌های قدیمی‌تر به مدل پایه ۶۴ گیگابایتی رضایت داده‌اند.

اپل حدود یک هفته دیگر گزارش مالی رسمی خود را در روز سه‌شنبه ۸ بهمن منتشر می‌کند. با وجود این که کوپرتینویی‌ها آمار دقیقی در این گزارش‌ها ارائه نمی‌کنند، اما از روی اطلاعاتی که داده می‌شود می‌توان به نتایج مناسبی دست یافت. سرمایه‌گذاران به طور ویژه منتظر هستند تا ببینند واکنش مشتریان نسبت به سرویس‌های جدید این شرکت از جمله اپل آرکید و اپل تی‌وی پلاس چطور بوده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)