خانهاخبار
نگاهی به بهترین گوشی‌های اندرویدی که امسال معرفی می‌شوند

نگاهی به بهترین گوشی‌های اندرویدی که امسال معرفی می‌شوند

امسال شاهد رونمایی از گوشی‌های بسیاری خواهیم بود. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های اندرویدی که در نیمه اول سال 2020 معرفی می‌شوند، می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۰/۳۰

کمتر از یک ماه از شروع سال 2020 می‌گذرد و بسیاری از ما منتظر رونمایی از جدیدترین پرچمداران بازار هستیم. تا به امروز شاهد معرفی چندین گوشی هوشمند شامل گلکسی S10 لایت، گلکسی نوت 10 لایت و وان پلاس کانسپت وان بودیم. در ماه‌های آینده و پیش از پایان سال 2020، محصولات زیادی روانه بازار می‌شوند. امسال با پرچمداران شرکت‌های سامسونگ، هوآوی، ال جی و برندهای دیگر ملاقات خواهیم کرد، همچنین گوشی‌های میان رده زیادی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود گوگل امسال از گوشی‌های سری پیکسل 4a رونمایی کند.

در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های اندرویدی که انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی شوند، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گوشی‌های سری گلکسی S20 سامسونگ

image

نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی S در آینده نزدیک از راه می‌رسد. انتظار می‌رود در تاریخ 11 فوریه با گوشی‌های گلکسی S20، گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی S20 اولترا ملاقات کنیم. در حالی که این شرکت کره‌ای در رابطه با پرچمداران آینده خود اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، در ماه‌های گذشته شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با این محصولات بوده‌ایم. بر اساس افشاگری‌های صورت گرفته، این گوشی‌های هوشمند از صفحه نمایش خمیده بهره می‌برند که زیر آن‌ها سنسور اثر انگشت قرار می‌گیرد. قدرت آن‌ها بر اساس بازار هدف توسط چیپست اسنپدراگون 865 و یا اگزینوس 990 تامین می‌شود. انتظار می‌رود این دستگاه‌ها فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون باشند.

تفاوت اصلی میان گوشی‌ گلکسی S20 و گلکسی اس 20 اولترا مربوط به اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری و دوربین اصلی آن‌ها می‌شود. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، گلکسی S20 اولترا به صفحه نمایش 6.9 اینچی مجهز می‌شود و انرژی آن را یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند. روی پنل پشتی این اسمارت فون دوربین اصلی چهارگانه قرار می‌گیرد. سنسور اصلی این دوربین 108 مگاپیکسلی بوده و امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 8K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند 40 مگاپیکسلی خواهد بود.

تاریخ معرفی گوشی‌های سری گلکسی S20 سامسونگ: 11 فوریه

سامسونگ گلکسی Z Flip

image

بر اساس جدیدترین شایعات، نسل جدید گوشی‌های انعطاف پذیر سامسونگ با نام گلکسی Z Flip وارد بازار می‌شود. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند همزمان با گوشی‌های سری گلکسی اس 20 در تاریخ 11 فوریه معرفی شود. شایعات به آغاز فروش این دستگاه در فاصله کوتاهی پس از معرفی اشاره می‌کنند. هنوز معلوم نیست این دستگاه در چندین کشور به صورت همزمان عرضه می‌شود و یا ابتدا شاهد فروش آن در کشور کره جنوبی خواهیم بود. گوشی گلکسی زد فلیپ در مقایسه با نسل گذشته خود از طراحی متفاوتی بهره می‌برد. بر اساس شایعات، سامسونگ این گوشی هوشمند را پشت درب‌های بسته به نمایش گذاشته است.

گلکسی Z Flip برخلاف اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ به صورت عمودی خم می‌شود. در گذشته شاهد چنین سبک طراحی در گوشی موتورولا Razr بودیم. شایعات به تامین قدرت این گوشی هوشمند توسط چیپست قدیمی اما قدرتمند اسنپدراگون 855 اشاره می‌کنند. ظاهرا دوربین سلفی این دستگاه 10 مگاپیکسلی است. انتظار می‌رود این دستگاه با قیمتی در محدوده 1000 دلار وارد بازار شود که بسیار ارزان‌تر از گلکسی فولد با قیمت 2000 دلار است.

تاریخ معرفی سامسونگ گلکسی Z Flip: 11 فوریه

گوشی‌های سری شیائومی Mi 10

image

انتظار می‌رود پرچمداران آینده شیائومی با مدل‌های Mi 10 و Mi 10 پرو وارد بازار شوند. به احتمال زیاد این محصولات در کنگره جهانی موبایل 2020 در ماه فوریه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. بر اساس شایعات، این گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین، میزان رم و حافظه داخلی و همچنین ظرفیت باتری با یکدیگر متفاوت خواهند بود. با وجود این تفاوت‌ها، شاهد شباهت‌های زیادی میان آن‌ها خواهیم بود که برای مثال می‌توان به چیپست اسنپدراگون 865، قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و نمایشگر 6.5 اینچی با رفرش ریت 90 هرتز اشاره کرد.

شیائومی می 10 و می 10 پرو مانند سایر محصولات این شرکت چینی، ارزش خرید بالایی خواهند داشت، البته در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت این گوشی‌های هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. می‌توان با اطمینان گفت این محصولات با قیمتی کمتر از گوشی‌های سری گلکسی S20 و هوآوی P40 وارد بازار می‌شوند. انتظار می‌رود تا پیش از معرفی رسمی این دو اسمارت فون، اطلاعات بیشتری از آن‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

تاریخ احتمالی معرفی گوشی‌های سری شیائومی Mi 10: کنگره جهانی موبایل 2020 در ماه فوریه

ال جی G9 و V60 ThinQ

image

در حال حاضر این شرکت کره‌ای اطلاعاتی در رابطه با گوشی ال جی G9 ThinQ در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است؛ با این حال اخیرا چندین رندر از این دستگاه در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس این رندرها، پرچمدار آینده ال جی از دوربین اصلی چهارگانه، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. انتظار می‌رود این دستگاه دارای دکمه اختصاصی برای گوگل اسیستنت باشد. ال جی G9 ThinQ به صفحه نمایش 6.7 و یا 6.9 اینچی مجهز می‌شود و در بالای آن برش قطره‌ای قرار می‌گیرد.

احتمالا ال جی V60 ThinQ دومین گوشی این شرکت کره‌ای برای نیمه اول 2020 خواهد بود. این گوشی هوشمند که از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند، از نمایشگر دوم مانند گوشی ال جی G8X ThinQ بهره می‌برد. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت کره‌ای مکانیزم لولا برای نمایشگر دوم را بازطراحی می‌کند. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این اسمارت فون در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال انتظار می‌رود ال جی برای آن مشخصات فنی قدرتمندی در نظر بگیرد. در حالی که ال جی اشاره‌ای به تاریخ معرفی گوشی‌های G9 و V60 ThinQ نکرده است، انتظار می‌رود با این دو اسمارت فون در کنگره جهانی موبایل 2020 ملاقات کنیم.

تاریخ احتمالی معرفی ال جی G9 و V60 ThinQ: کنگره جهانی موبایل 2020 در ماه فوریه

زد تی ئی اکسون 10S پرو 5G

image

شرکت زد تی ئی در گذشته رسما اعلام کرد که پرچمدار جدید خود را با نام اکسون 10S پرو 5G وارد بازار می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی تاییدیه TENAA، این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل گذشته خود یعنی زد تی ئی اکسون 10 پرو 5G، بهبودهای کمی را تجربه خواهد کرد. در حالی که شرکت ZTE اشاره‌ای به تاریخ معرفی این گوشی هوشمند نکرده است، انتظار می‌رود در کنگره جهانی موبایل 2020 در بارسلونا با آن ملاقات کنیم.

زد تی ئی اکسون 10S پرو 5G یک گوشی قابل توجه خواهد بود چرا که به مشخصات سخت افزاری قدرتمند مجهز می‌شود، از طراحی جذابی بهره می‌برد و با قیمت مقرون به صرفه‌ای در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود قیمت این اسمارت فون مشابه با نسل قبلی خود باشد. گوشی ZTE Axon 10S Pro 5G به احتمال زیاد به صفحه نمایش 6.47 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین اصلی سه گانه و چیپست کوالکام اسنپدراگون 865 مجهز می‌شود.

تاریخ احتمالی معرفی زد تی ئی اکسون 10S پرو 5G: کنگره جهانی موبایل 2020 در ماه فوریه

سونی اکسپریا 5 پلاس

image

سونی در تاریخ 24 فوریه در کنگره جهانی موبایل 2020 کنفرانس خود را برگزار می‌کند. انتظار می‌رود در این کنفرانس با جدیدترین پرچمدار این شرکت ژاپنی ملاقات کنیم. بر اساس جدیدترین شایعات منتشر شده، پرچمدار آینده سونی با نام اکسپریا 5 پلاس از راه می‌رسد، البته احتمال عرضه آن با نام اکسپریا 2 نیز وجود دارد. بر اساس رندرهای فاش شده، این گوشی هوشمند از سنسور اثر انگشت روی فریم و دوربین اصلی سه گانه به همراه سنسور ToF بهره می‌برد. در حالی که اکسپریا 1 و 5 فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستند، نسل آینده آن‌ها به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز خواهد شد.

سونی به دنبال استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ و یا حفره درون نمایشگر در پرچمدار آینده خود نیست و همچنان برای اطراف صفحه نمایش آن حاشیه در نظر می‌گیرد. میزان حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل گذشته خود کاهش پیدا می‌کند. بر اساس شایعات، سونی اکسپریا 5 پلاس از نمایشگر 6.6 اینچی OLED، چیپست اسنپدراگون 865 و دو اسپیکر در بخش بالایی و پایینی صفحه نمایش خود بهره می‌برد.

تاریخ احتمالی معرفی سونی اکسپریا 5 پلاس: 24 فوریه در MWC 2020

گوشی‌های سری هوآوی P40

image

هوآوی رسما اعلام کرده امسال از گوشی‌های پی 40 و P40 پرو رونمایی می‌کند. این محصولات در اواخر ماه مارس در پاریس معرفی خواهند شد. همانند نسل‌های گذشته، هوآوی در پرچمداران سری P خود از دوربین‌های قدرتمندی استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات فاش شده، هوآوی P40 از دوربین اصلی سه گانه و نسخه پرو آن از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد. یکی از سنسورهای دوربین هوآوی پی 40 پرو 8 مگاپیکسلی و از نوع پریسکوپی خواهد بود. دریچه دیافراگم این سنسور برابر با f/4.0 است و امکان زوم اپتیکال 10 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هوآوی P40 از سنسور پریسکوپی بهره می‌برد؛ با این حال کاربران تنها به زوم اپتیکال 5 برابری دسترسی پیدا می‌کنند. هوآوی P40 پرو به صفحه نمایش خمیده مجهز می‌شود و احتمالا هوآوی پی 40 با نمایشگر مسطح از راه می‌رسد. متاسفانه گوشی‌های سری هوآوی P40 بدون سرویس‌های گوگل وارد بازار می‌شوند. این احتمال وجود دارد که تا زمان عرضه این محصولات، هوآوی و دولت ایالات متحده آمریکا به توافق برسند و این پرچمداران با سرویس‌های گوگل در اختیار خریداران قرار بگیرند.

تاریخ معرفی گوشی‌های سری هوآوی P40: اواخر ماه مارس

گوشی‌های سری وان پلاس 8

image

انتظار می‌رود پرچمداران آینده وان پلاس شامل سه گوشی هوشمند وان پلاس 8، وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 لایت باشند. در حالی که وان پلاس 8 و 8 پرو به عنوان گوشی‌های پرچمدار وارد بازار می‌شوند، وان پلاس 8 لایت یک گوشی میان رده خواهد بود. این احتمال وجود دارد که وان پلاس 8 لایت در مقایسه با دو دستگاه دیگر، دیرتر معرفی شود. بر اساس رندرهای منتشر شده، وان پلاس 8 پرو برخلاف نسل گذشته خود بدون دوربین سلفی پاپ آپ و با حفره درون صفحه نمایش از راه می‌رسد. این گوشی هوشمند از دوربین اصلی سه گانه به همراه سنسور ToF بهره می‌برد. شایعات به رفرش 90 و یا 120 هرتزی نمایشگر این اسمارت فون اشاره می‌کنند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با نسخه استاندارد وان پلاس 8 در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ با این حال وان پلاس برای کاهش قیمت مجبور به حذف برخی ویژگی‌های نسخه پرو از آن خواهد شد. وان پلاس 8 لایت در مقایسه با دو گوشی هوشمند دیگر قابلیت‌های کمتری در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این دستگاه از حفره درون نمایشگر برای دوربین سلفی بهره می‌برد و احتمالا با دوربین اصلی دوگانه از راه می‌رسد. این احتمال وجود دارد که نسخه لایت وان پلاس 8 به دوربین اصلی سه گانه مجهز شود.

تاریخ احتمالی معرفی گوشی‌های سری وان پلاس 8: ماه مه

گوگل پیکسل 4a

image

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوگل امسال تنها از یک گوشی میان رده با نام پیکسل 4a رونمایی می‌کند و خبری از مدل XL این گوشی هوشمند نخواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه به نمایشگر 5.81 اینچی با حفره درون آن مجهز شود و همچنین دارای سنسور اثر انگشت روی فریم خود باشد. این گوشی هوشمند فاقد سنسورهای Soli خواهد بود و احتمالا از جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. این گوشی هوشمند احتمالا مانند نسل گذشته خود به بدنه پلاستیکی مجهز می‌شود.

گوگل از گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL در کنفرانس Google I/O 2019 رونمایی کرد. با توجه به این موضوع، به احتمال زیاد با گوشی گوگل پیکسل 4a در کنفرانس توسعه دهندگان 2020 گوگل ملاقات خواهیم کرد. در حالی که هنوز گوگل اشاره‌ای به این اسمارت فون نکرده است، انتظار می‌رود در ماه مه سال جاری میلادی شاهد رونمایی از آن باشیم.

تاریخ احتمالی معرفی گوگل پیکسل 4a: کنفرانس گوگل I/O در ماه مه

ایسوس ذنفون 7

image

در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با این گوشی هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. شایعه و یا گزارشی در رابطه با مشخصات فنی و یا طراحی آن در فضای مجازی منتشر نشده است. با وجود این موارد، به علت استقبال بالا از گوشی ذنفون 6، می‌توانیم با اطمینان بگوییم نسل آینده آن در راه است. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند مانند نسل گذشته خود باشد، البته منظورمان این است که ایسوس آن را به مشخصات فنی قدرتمند، ویژگی‌های جذاب و سیستم عامل روان مجهز کند، اما با قیمت مقرون به صرفه‌ای در اختیار خریداران قرار دهد. این احتمال وجود دارد که این اسمارت فون به‌جای پنل LCD، به نمایشگر OLED مجهز شود تا طرفداران بیشتری پیدا کند.

در حالی که ایسوس اشاره‌ای به تاریخ رونمایی از این گوشی هوشمند نکرده است، انتظار می‌رود در ماه مه با آن ملاقات کنیم.

تاریخ احتمالی معرفی ایسوس ذنفون 7: ماه مه

در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی‌های اندرویدی که در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی می‌شوند را به شما معرفی کنیم. نظر شما در رابطه با این محصولات چیست؟ آیا گوشی دیگری باید در این لیست حضور داشته باشد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

nima

۱۳۹۸/۱۱/۴
سال هیجان انگیزی، و ترسناکی هست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۰/۳۰
S20 اولترا???
مابقی گوشیا تندیسی از آب و گِل مِل‌ اند