خانهاخبار
iFixit فهرست بهترین و بدترین دستگاه‌های تعمیرپذیر 2019 را منتشر کرد

iFixit فهرست بهترین و بدترین دستگاه‌های تعمیرپذیر 2019 را منتشر کرد

وب‌سایت مشهور iFixit در مطلبی تازه دست به انتشار فهرستی زده که بهترین و بدترین دستگاه‌های سال 2019 را از نظر تعمیرپذیری رده‌بندی می‌کند.
۱۳۹۸/۱۰/۳۰

اگر با خرابی قطعات دستگاه‌های الکترونیکی روبرو شده باشید، حتما می‌دانید که هزینه تعمیر یا تعویض آن قطعات نسبت به عوض کردن کل دستگاه و خریداری یک دستگاه جدید چقدر به‌صرفه‌تر است. اما چه کسی واقعا در هنگام خرید محصولات به فکر تعمیرپذیری آن‌هاست؟ اصلا چه دستگاه‌هایی دارای بیشترین و کمترین سطح تعمیرپذیری هستند؟

وب‌سایت معروف iFixit در مقاله‌ای رده‌بندی بهترین و بدترین دستگاه‌های سال ۲۰۱۹ را از نظر تعمیرپذیری منتشر کرده است. فهرست بهترین دستگاه‌های تعمیرپذیر از قرار زیر است:

  • (Fairphone 3 (10/10
  • (Mac Pro 2019 (9/10
  • (Xbox One S All Digital Edition (8/10

این سه دستگاه از نظر دسترسی به قطعات داخلی و امکان جداسازی و تعویض اجزای داخلی بهترین محصولات موجود در بازار هستند. در برخی موارد، وجود نشانه‌گذاری‌های داخلی بر روی بدنه دستگاه به بالا آمدن رده آن دستگاه در فهرست iFixit کمک کرده است.

اما در آن سوی میدان، فهرست بدترین دستگاه‌های تعمیرپذیر به شرح زیر است:

  • (Samsung Galaxy Fold (2/10
  • (MacBook Pro 16″ 2019 (1/10
  • (Apple AirPods Pro (0/10

مشکل اصلی در خصوص گلکسی فولد وجود لولای میان نمایشگر و در خصوص محصولات اپل استفاده بیش از اندازه از چسب است که این موضوع در ایرپاد پرو به جایی رسیده که عملا امکان سرهم کردن مجدد دستگاه را از بین می‌برد و مانع از تعمیرپذیری این هدفون بیسیم می‌شود. این قضیه با توجه به قیمت ۲۵۰ دلاری ایرپاد پرو کمی ناامیدکننده است.

وب‌سایت iFixit در مقاله خود اشاره‌ای افتخاری به سرفیس لپتاپ ۳ می‌کند که اگرچه با نمره ۵ از ۱۰ جایگاه چندان خوبی ندارد، اما تلاش مایکروسافت برای فراهم‌سازی بستر تعمیرپذیری در آن به اندازه کافی قابل تحسین بوده است. اگر اولین نسل از سرفیس لپتاپ را به یاد داشته باشید، آن دستگاه نمره صفر از ۱۰ را از iFixit گرفته بود.

گفتنی است کانال یوتیوب Jerry Rig Everything هم به‌تازگی فهرستی از شکننده‌ترین تلفن‌های هوشمند ۲۰۱۹ آماده کرده که در آن شیائومی ردمی نوت ۷ و گوگل پیکسل ۴ ایکس ال در بالاترین جایگاه‌ها قرار دارند. به گفته این یوتیوبر معروف، این دو گوشی تنها گوشی‌های بازار هستند که هنوز نمی‌توانند در آزمون ساده مقاومت در برابر خم شدگی ایستادگی کنند. نکته عجیب این است که گوگل در پیکسل 3a عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و Jerry این دستگاه را تحسین می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)