خانهاخبار
قابلیتی کلیدی به مرورگر گوگل کروم اضافه می‌شود

قابلیتی کلیدی به مرورگر گوگل کروم اضافه می‌شود

استفاده از تب‌های مرورگر کروم و باز نگه داشتن آنها برای مدت طولانی، همواره به عنوان معضلی برای کاربران به حساب آمده است.
۱۳۹۸/۱۰/۳۰

اگر شما هم از جمله کاربران مرورگر گوگل کروم باشید، مطمئنا تا به حال با این پدیده مواجه شده‌اید که برخی تب‌ها را در این مرورگر باز کرده و برای مدت طولانی، دیگر به آنها سر نزده و به حال خود رهایشان می‌کنید.

به کمک قابلیت جدیدی که در حال حاضر در مرحله آزمایشی به سر می‌برد، به زودی پیام هشداری مبنی بر تب‌های باز مانده به کاربران ارسال خواهد شد. این ویژگی که توسط یکی از کاربران وب سایت 9to5Google کشف شده، از طریق فعال سازی یک پرچم در نسخه اندروید مرورگر کروم امکان پذیر خواهد شد.

در حال حاضر بدون نیاز به صبر برای ارائه آپدیت جدید، می‌توانید این ویژگی را در گوشی هوشمند خود به همراه داشته باشید. تنها کافی است مرورگر Chrome Canary را روی دستگاه‌تان نصب کنید تا به صورت پیش فرض، این قابلیت را در اختیار داشته باشید. البته بد نیست بدانید که کروم قناری، نسخه ناپایدار Google Chrome است و به همین دلیل، باگ‌های فراوانی را با خود به همراه دارد.

اگر تمایل به نصب مرورگری جدید، مخصوصا یک نسخه ناپایدار از این نرم‌افزار را ندارید، همچنان راهی برای دریافت نوتیفیکیشن‌های مربوط به این قابلیت وجود دارد. کافی است مرورگر گوگل کروم را باز کرده و عبارت chrome://flags را تایپ کنید. حال در کادر جستجو که در قسمت بالا باز می‌شود، عبارت زیر را تایپ کنید:

#enable-close-tab-suggestions

این گزینه را فعال کرده، مرورگر را بسته و مجددا باز کنید. ازین پس اگر یک یا چند تب مرورگر شما مدت‌ها بلا استفاده باقی بماند، نوتیفیکیشنی حاوی عبارت ?X of your tabs haven't been used lately. Close them روی صفحه ظاهر می‌شود. (X در این عبارت، به تعداد تب‌های مرورگر اشاره دارد.)

image

 

حال شما می‌توانید با زدن دکمه ضربدر، این نوتیفیکیشن را بسته یا با کلیک روی Review، تب‌های مورد نظر را مشاهده و در صورت نیاز آنها را ببندید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)