خانهاخبار
چه فیلم‌های ابرقهرمانی در سال 2020 اکران می‌شوند؟

چه فیلم‌های ابرقهرمانی در سال 2020 اکران می‌شوند؟

با ورود به سال جدید میلادی حالا باید منتظر فیلم‌های مختلفی از جمله از ژانر محبوب ابرقهرمانان باشیم. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تمام فیلم‌هایی آشنا کنیم که قرار است در ژانر ابرقهرمانی در سال 2020 اکران شوند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۳

استودیوهای مارول، دی‌سی و سونی در سال ۲۰۲۰ فیلم‌های مختلفی از دنیای ابرقهرمانان را اکران خواهند کرد و هر یک از این فیلم‌ها می‌تواند کاندیدایی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم سال باشد. در طول سال‌های اخیر، شمار فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتر و بیشتر شده و حالا کار به جایی رسیده که هر استودیو در پی سهمی از این بازار پرمخاطب است.

نکته جالب توجه این است که برخی از فیلم‌های ابرقهرمانی مثل Guardians of the Galaxy Vol 3 یا Cyborg یا Green Lantern Corps که پیش‌تر قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شوند به دلایل مختلف به زمان دیگری موکول شده‌اند. با این حال، همچنان فیلم‌های نسبتا خوبی در انتظار ماست و می‌توانیم به سال پیش رو امیدوار بمانیم.

با وجود این که وضعیت شخصیت‌های ابرقهرمانی استودیوی فیلم‌سازی فاکس قرن بیستم مشخص نیست، اما استودیوهای اختصاصی مارول، دی‌سی و دنیای ضدقهرمان‌های مرد عنکبوتی که حق مالکیت آن در اختیار سونی قرار دارد در سال ۲۰۲۰ توسعه بیشتری خواهند یافت. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به تمام فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۰ داشته باشیم.

Birds Of Prey

image

فیلم (Birds Of Prey (And The Fantabulous Emancipation Of One Harley Quinn با نام عجیب و طولانی خود یکی از موردانتظارترین آثار سینمایی ابرقهرمانی برای سال ۲۰۲۰ است. این فیلم چهره‌های سرشناسی دارد که با داستان احتمالا جذابش می‌تواند نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند. مارگو رابی در نقش هارلی کویین در کنار جرنی اسمالت-بل در نقش بلک کناری و مری الیزابت وینستد در نقش هانترس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

کریستینا هادسن کارگردانی Birds of Prey را برعهده دارد و داستان تقابل ضدقهرمان‌های دنیای دی‌سی و ایوان مک‌گرگوری را روایت می‌کند که در نقش بلک ماسک ظاهر خواهد شد. فیلم Birds of Prey در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ (۱۸ بهمن ۹۸) در پرده‌های نقره‌ای سینما به نمایش در می‌آید.

Bloodshot

image

فیلم سینمایی Bloodshot تنها اثر ابرقهرمانی امسال است که ارتباطی به دنیای کامیک‌های مارول یا دی‌سی ندارد. وین دیزل در نقش عضوی از نیروی دریایی به نام ری گریسون ظاهر می‌شود که به همراه همسر خود به قتل رسیده اما توسط گروهی از دانشمندان احیا می‌شود. او سپس با کمک ابزارهای نانوتکنولوژی به قدرت‌های جدیدی دست پیدا می‌کند تا در خدمت ارتش باشد. اما با یادآوری خاطرات پیش از مرگ همه چیز برای گریسون تغییر می‌کند.

فیلم Bloodshot توسط سونی پخش می‌شود و کارگردانی آن برعهده دیوید ویلسون تازه‌کار است. Bloodshot که فیلم‌نامه آن توسط جف وادلو از Kick-Ass 2 و اریک هایسرر از Bird Box نوشته شده در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۹۸) اکران می‌شود.

The New Mutants

image

فیلم The New Mutants در سال ۲۰۱۷ فیلم‌برداری شد و قرار بود در ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ اکران شود. اما پس از انتشار تریلر نخست این فیلم ابتدا اعلام شد که تاریخ اکران آن به ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ و بعد به ۲ اوت ۲۰۱۹ موکول می‌شود. دلیل این تاخیر هیچ‌گاه به طور واضح بیان نشد، اما گزارش‌ها حاکی از آن بودند که بخش‌هایی از این فیلم مجددا فیلم‌برداری شده تا لحن ترسناک قصه تغییر کند. در نهایت با خرید فاکس توسط دیزنی، تاریخ اکران این فیلم برای ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۹۹) اعلام شد.

فیلم سینمایی The New Mutants که جزوی از دنیای X-Men به حساب می‌آید، قرار بود اثری ترسناک و آغازگر سه‌گانه‌ای بر مبنای همین داستان باشد. اما حالا اعلام شده که این فیلم فقط یک قسمت خواهد بود. گفتنی است، اگرچه گزارش‌های زیادی مبنی بر فیلم‌برداری مجدد برخی از صحنه‌های این اثر شنیده می‌شود، اما کارگردان آن، جاش بون، اصرار دارد که خروجی کار با تدوین اولیه وی فرقی نمی‌کند.

Black Widow

image

مارول در سال ۲۰۲۰ فقط دو فیلم به روی پرده می‌برد که یکی از آن‌ها فیلم مستقل شخصیت اصلی گروه انتقام‌جویان یعنی بلک ویدو است. بعد از گذشت ده سال از اولین حضور اسکارلت جوهانسون در آیرون من ۲، حالا ناتاشا رومانوف برای آخرین بار از طریق فیلم اختصاصی خود به سینماها می‌آید.

داستان فیلم Black Widow به وقایع بین فیلم‌های Captain America: Civil War و Avengers: Infinity War می‌پردازد. احتمال حضور مجدد برخی از شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان مثل باکی بارنز یا تونی استارک نیز در این فیلم وجود دارد. در کنار آن‌ها، دیوید هاربور به عنوان دیگر بازیگر سرشناس Black Widow شناخته می‌شود و کارگردانی آن را کیت شورتلند برعهده دارد. Black Widow در تاریخ ۱ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۹۹) اکران خواهد شد.

Wonder Woman 1984

image

دنباله قسمت اول Wonder Woman که در سال ۲۰۱۷ اکران شد قرار بود در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ به روی پرده‌های سینما برود. اما در نهایت اعلام شد که این فیلم روز ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۹۹) اکران می‌شود. با این حساب، قسمت دوم این فیلم درست در همان آخر هفته‌ای به نمایش در می‌آید که قسمت اولش در سال ۲۰۱۷ به سینماها رفت. با توجه به عملکرد موفق قسمت اول Wonder Woman، پیش‌بینی می‌شود که انتخاب این تاریخ برای اکران قسمت دوم به فروش بهتر آن کمک کند.

Wonder Woman 2 که حالا با نام Wonder Woman 1984 شناخته می‌شود دوباره توسط پتی جنکینز کارگردانی شده و طبیعتا نقش پرنس دایانا را گل گدوت بازی خواهد کرد. داستان این فیلم با جهش به سمت جلو، وارد دهه ۱۹۸۰ خواهد شد، اما واندر وومن همچنان درگیر جنگ می‌ماند و این بار با جنگ سرد طرف خواهد بود. علاوه بر این، کریس پاین هم به این فیلم برمی‌گردد ولی فعلا مشخص نیست که بازگشت شخصیت استیو ترور چگونه خواهد بود. از آن سو، پدرو پاسکال به همراه کریستن ویگ به عنوان شخصیت‌های منفی این قسمت ایفای نقش می‌کنند.

Morbius

image

اولین فیلم از دنیای ضدقهرمانان مرد عنکبوتی در سال جاری میلادی Morbius است که بر اساس خون‌آشامی به همین نام در دنیای مارول ساخته شده. موربیوس در کامیک‌ها بیوشیمی‌دانی بود که در اثر آزمایشی اشتباه به قدرت‌های خون‌آشامی دست پیدا کرد و نهایتا تبدیل به ضدقهرمانی با داستان تراژیک شد.

اکنون جرد لتو که با دنیای ضدقهرمانان کامیکی بیگانه هم نیست و قبلا در فیلم Suicide Squad به عنوان جوکر بازی کرده، به ایفای نقش موربیوس می‌پردازد. کارگردان این فیلم دنیل اسپینوزا خواهد بود و در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۹۹) می‌توانیم منتظر اکران Morbius باشیم.

Venom 2

image

قسمت اول Venom موفقیتی غیرمنتظره برای سونی بود که در مجموع توانست با عبور از تمام فیلم‌های سری X-Men حدود ۸۰۰ میلیون در گیشه‌ها بفروشد. با توجه به فروش موفق این فیلم، از همان روزهای نخست می‌توانستیم حدس بزنیم که خیلی زود باید منتظر قسمت بعدی آن باشیم.

تام هاردی که برای ایفای نقش در چندین دنباله از این فیلم با سونی قرارداد بسته برای قسمت دوم ونوم به این مجموعه برمی‌گردد. داستان این فیلم همان ماجرایی را در پی می‌گیرد که در صحنه‌های کوتاه از پس تیتراژ قسمت اول دیدیم. با این حساب در Venom 2 می‌توانیم وودی هارلسون را به عنوان آنتاگونیست فیلم ببینیم. همچنین اخیرا شایعاتی مبنی بر حضور کوتاه تام هالند در این فیلم شنیده شده، و سونی هم آن را رد نکرده است. فیلم سینمایی Venom 2 در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ مهر ۹۹) اکران می‌شود.

Eternals

image

Eternals دیگر فیلم دنیای سینمایی مارول برای سال ۲۰۲۰ است که داستان کهن‌ترین موجودات این جهان علمی-تخیلی را روایت خواهد کرد. ایترنال‌ها موجوداتی بیگانه هستند که در پاسخ به نیوز گادز یا «خدایان جدید» دنیای دی‌سی خلق شده‌اند. اعضای گروه ایترنال‌ها شامل سرسی، ایکاریس، گیلگمش، ماکاری، الیسیوس، تنا، زوراس و استارفاکس است. این موجودات کهن که در ابتدا توسط مدافعان زمین ساخته شده بودند و به تانوس هم مرتبط هستند، قدرت‌های بسیاری دارند و احتمالا پیش‌درآمدی برای کل دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آیند.

فیلم‌نامه Eternals توسط متیو و رایان فیرپو نوشته شده و کلوئی ژائو کارگردان آن است. جزئیات داستانی این فیلم هنوز مشخص نیست، اما روایت آن تاریخی هفت هزار ساله را دنبال می‌کند که طی آن ایترنال‌ها با همتایان شیطانی خود که با نام Deviants شناخته می‌شوند مبارزه می‌کنند. آنجلینا جولی، ریچارد مدن، سلما هایک، جما چان، کمیل نانجیانی و کیت هرینگتون از جمله بازیگران تیم اصلی ایترنال‌ها هستند. فیلم سینمایی Eternals در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۹۹) بر روی پرده‌های نقره‌ای سینماها به نمایش در می‌آید.


با توجه به این که سال ۲۰۲۰ تازه در اول راه قرار دارد، ممکن است فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتری به آن اضافه یا از آن کم شود. دهه قبلی نشان داد که این ژانر چه پتانسیل‌هایی دارد، بنابراین طبیعی است که سینماگران به دنبال حداکثر بهره‌برداری از این شرایط باشند. اکنون می‌خواهیم از شما بپرسیم که از میان فیلم‌های بالا بیشتر منتظر کدام‌یک هستید و فکر می‌کنید کدام‌یک از بقیه موفق‌تر خواهد بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

غنی

۱۳۹۸/۱۰/۲۳
venom 2