خانهاخبار
بازی‌های ایکس باکس سری ایکس در ابتدا در ایکس باکس وان هم اجرا می‌شود

بازی‌های ایکس باکس سری ایکس در ابتدا در ایکس باکس وان هم اجرا می‌شود

طبق اعلام مدیران شرکت مایکروسافت، بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس قرار است در دو سال اول عرضه روی ایکس باکس وان هم قابل اجرا باشد.
۱۳۹۸/۱۰/۲۲

یکی از مدیران ایکس باکس اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که نسل بعدی کنسول این شرکت، یعنی ایکس باکس سری ایکس، حداقل تا دو سال پس از عرضه بازی انحصاری نخواهد داشت. مت بوتی، رئیس ایکس باکس گیم استودیو، در گفتگویی اظهار داشت که آن‌ها می‌خواهند تمام بازی‌های جدید بر روی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس قابل اجرا باشند.

آقای بوتی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

با عرضه محتواهای جدید در طول سال آینده، بازی‌های ما، مثل اتفاقی که برای PC می‌افتد، تا دو سال بر روی تمام خانواده دستگاه‌هایمان قابل اجرا خواهند بود. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اگر کسی از حالا [تا زمان آمدن ایکس باکس سری ایکس] روی ایکس باکس سرمایه‌گذاری می‌کند، بداند که سرمایه‌گذاری‌اش مطلوب بوده و ما نسبت به محتواهای خود متعهد هستیم.

بوتی می‌گوید تیم مایکروسافت برای عرضه ایکس باکس سری ایکس از بازی Halo: Infinite استفاده خواهد کرد، ولی این بازی روی ایکس باکس وان هم عرضه می‌شود.

بازی‌های انحصاری به منظور جلب نظر مشتریان برای خرید کنسول‌های اختصاصی هر شرکت ساخته می‌شوند. یک بازی انحصاری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از تمام ظرفیت‌های کنسول هدف خود استفاده کنند و نشان دهد که این کنسول چه قابلیت‌هایی دارد.

محدودسازی شمار بازی‌های انحصاری به زمان پس از عرضه کنسول‌های جدید می‌تواند روش مناسبی برای جذب گروه جدید خریداران باشد. در آن سوی بازار، ما فعلا می‌دانیم که سونی قرار است یک انحصاری به نام Godfall را برای PS5 عرضه کند. با این حال، این عنوان برای PC هم منتشر می‌شود.

گفتنی است که سونی و مایکروسافت تا پایان سال جاری میلادی از کنسول‌های نسل بعدی خود رونمایی خواهند کرد. با توجه به اطلاعاتی که درباره این دو کنسول منتشر شده، هر دوی آن‌ها سخت‌افزار و قدرت تقریبا مشابهی دارند، ولی برخی پیش‌بینی کرده‌اند که سونی دست بالا را خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)