خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با سونی اکسپریا 5 پلاس می‌دانیم!

هر آنچه در رابطه با سونی اکسپریا 5 پلاس می‌دانیم!

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، پرچمدار آینده سونی با نام اکسپریا 5 پلاس از راه می‌رسد. در این مطلب به بررسی تمام شایعات پیرامون این دستگاه می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۰/۲۱

در اواخر ماه آینده میلادی شاهد برگزاری کنگره جهانی موبایل 2020 خواهیم بود. در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کنند. در گذشته نه چندان دور شاهد انتشار رندرهایی از پرچمدار آینده سونی بودیم. این گوشی هوشمند با نام اکسپریا 5 پلاس و یا اکسپریا 1.1 معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود شاهد رونمایی از این گوشی پرچمدار در MWC 2020 در بارسلونا باشیم. در سال 2019 این شرکت ژاپنی در این نمایشگاه گوشی اکسپریا 1 را با زبان طراحی جدید در معرض دید عموم قرار داد. با وجود مشخصات فنی قدرتمند و طراحی مناسب، این دستگاه نتوانست جایگاه سونی را در بازار بهبود دهد.

به تازگی Steve Hemmershoffer رندرهای سونی اکسپریا 5 پلاس را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که طراحی پرچمدار آینده این شرکت ژاپنی را به نمایش می‌گذارد. در ادامه به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون این گوشی هوشمند می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

بر اساس رندرهای منتشر شده، پرچمدار آینده سونی از نظر طراحی با پیشرفت‌های بزرگی همراه می‌شود. این دستگاه در مقایسه با پرچمداران گذشته این برند ژاپنی از طراحی بسیار جذاب‌تری بهره می‌برد. این محصول می‌تواند تبدیل به یکی از مدرن‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار شود. اکسپریا 5 پلاس برخلاف بسیاری از محصولات موجود در بازار، فاقد برش و یا حفره درون نمایشگر است. در اطراف صفحه نمایش این اسمارت حاشیه‌های بسیار کمی به چشم می‌خورد، البته این حاشیه در بخش بالایی و پایینی ضخامت بیشتری دارد.

صفحه نمایش مورد استفاده در این دستگاه مانند اکسپریا 1 دارای نسبت تصویر 21:9 خواهد بود. گفته می‌شود سونی برای این پرچمدار خود نمایشگر 6.6 اینچی درنظر می‌گیرد که در مقایسه با صفحه نمایش اکسپریا 1، افزایش 0.1 اینچی را تجربه می‌کند. انتظار می‌رود این پنل از نوع 4K HDR OLED باشد که کیفیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای ساخت این دستگاه از شیشه استفاده می‌شود که البته پنل جلویی و پشتی آن توسط یک فریم آلومینیومی باریک به یکدیگر متصل می‌شوند.

image

به نظر می‌رسد سونی قصد دارد از حاشیه‌های اندک بخش بالایی و پایینی نمایشگر بهترین استفاده را داشته باشد، به همین دلیل در این بخش‌ها اسپیکر قرار می‌گیرد. این شرکت ژاپنی قصد دارد پس از مدت‌ها از اسپیکر استریو در پنل جلویی استفاده کند. آخرین بار شاهد این سبک طراحی در گوشی سونی اکسپریا XZ3 بودیم. در حالی که بسیاری از پرچمداران بازار دارای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند، سونی سنسور اثر انگشت این پرچمدار خود را روی فریم قرار می‌دهد.

در صورتی که این رندرها صحت داشته باشند، سونی همچنان به استفاده از دکمه اختصاصی شاتر در پرچمداران خود ادامه می‌دهد. این احتمال وجود دارد که اکسپریا 5 پلاس دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بخش بالایی خود باشد. این شرکت ژاپنی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از پرچمداران اخیر خود حذف کرده است؛ بنابراین بازگشت آن به اکسپریا 5 پلاس تا حدودی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی

انتظار می‌رود اکسپریا 5 پلاس مانند اکثر پرچمداران اندرویدی 2020، قدرت خود را توسط جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 تامین کند. احتمالا این گوشی هوشمند در نسخه پایه از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. یکی از ویژگی‌های این دستگاه، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G خواهد بود. امیدواریم سونی برای این محصول خود یک باتری با ظرفیت بالا در نظر بگیرد که با استفاده از حالت Stamina، شارژدهی بالایی داشته باشد.

دوربین

بر اساس این رندرها، پرچمدار آینده سونی از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد. انتظار داریم سونی کیفیت دوربین این محصول را نسبت به نسل گذشته بهبود دهد. احتمالا سنسور استاندارد، سنسور فوق عریض، سنسور تله فوتو و سنسور ToF دوربین اصلی این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. دوربین ToF یا Time of Flight باعث بهبود عملکرد این گوشی هوشمند در زمینه ثبت تصاویر پرتره می‌شود.

image

شایعات به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این دستگاه اشاره کرده‌اند که در مقایسه با رقبا، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد، البته باید به این موضوع اشاره کرد که رزولوشن بالای دوربین همیشه به معنای کیفیت بهتر نیست. در نهایت باید گفت این دستگاه به حالت Create Mode و تنظیمات دستی دوربین مجهز خواهد شد و از سیستم فوکوس خودکار قدرتمندی بهره می‌برد.

قیمت و تاریخ عرضه

شایعات به رونمایی از گوشی سونی اکسپریا 5 پلاس در کنگره جهانی موبایل 2020 اشاره می‌کنند که منطقی به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند در ماه مه و یا ژوئن سال جاری میلادی در اختیار خریداران قرار بگیرد. به احتمال زیاد قیمت پرچمدار آینده سونی در محدوده 949 تا 999 دلار قرار می‌گیرد. پرچمداران سونی همیشه با قیمت بالایی به فروش می‌رسند؛ بنابراین با توجه به ویژگی‌های جدید و طراحی جذاب، شاید اکسپریا 5 پلاس قیمتی بالاتر از 1000 دلار داشته باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)