خانهاخبار
CES 2020: بهترین لپ تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020

CES 2020: بهترین لپ تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020

در نمایشگاه CES 2020 شاهد رونمایی از محصولات زیادی بودیم. در این مطلب به معرفی بهترین لپ تاپ‌های معرفی شده در این نمایشگاه می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۰/۲۱

در نمایشگاه CES 2020 از لپ تاپ‌های زیادی رونمایی شد؛ با این حال برخی از آن‌ها به ویژگی‌های جذابی مجهز شده‌اند. در ادامه با معرفی بهترین لپ تاپ‌های ویندوزی در نمایشگاه CES 2020 همراه ما باشید.

لنوو Thinkpad X1 Fold

image

محصولات بسیار کمی مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر در بازار حضور دارند؛ با این حال در سال‌های آینده این موضوع تغییر خواهد کرد. لنوو در گذشته از یک محصول مفهومی مجهز به صفحه نمایش منعطف رونمایی کرده بود، اما در نمایشگاه CES 2020 لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold در معرض دید عموم قرار گرفت که وارد بازار می‌شود. این لپ تاپ در حالت باز دارای یک صفحه نمایش 13.3 اینچی OLED است. در پشت این دستگاه یک پایه حضور دارد که باعث ثابت نگه داشتن آن می‌شود. لنوو برای این محصول خود یک کیبورد بلوتوثی در نظر گرفته است. در صورتی که بخواهید یک محصول قابل حمل‌تر داشته باشید، می‌توانید آن را خم کنید.

لنوو تینک پد ایکس 1 فولد با قلم سازگار بوده و به مشخصات فنی مناسبی مجهز شده است. این لپ تاپ از تکنولوژی هیبریدی اینتل بهره می‌برد و به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. این دستگاه فاقد کارت گرافیک مستقل است، البته با توجه به شکل ظاهری آن نباید از این موضوع خرده بگیریم. نمایشگرهای انعطاف پذیر قیمت بالایی دارند؛ بنابراین لپ تاپ جدید لنوو نیز با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Fold با قیمت پایه 2499 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، البته این قیمت تنها 500 دلار از گلکسی فولد سامسونگ گران‌تر است.

ایسر ConceptD 7 Ezel

image

لپ تاپ‌های ایسر ConceptD 7 Ezel و Ezel Pro از طراحی خلاقانه‌ای بهره می‌برند. کاربران می‌توانند نمایشگر این دو محصول را در زوایای مختلف به صورت تبلت مورد استفاده قرار دهند. لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel دارای قلم دیجیتال Wacom EMR بوده و از صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن 4K بهره می‌برد. قدرت این محصول ایسر توسط پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core H تامین می‌شود. کاربران می‌توانند این لپ تاپ را مجهز به کارت گرافیک انویدیا RTX 2070 و یا RTX 2080 سفارش دهند.

این دستگاه در بالاترین نسخه دارای 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD است. لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel از 2 پورت تاندربولت 3، درگاه کارت حافظه، خروجی دیسپلی پورت 1.4 و پورت HDMI 2.0 بهره می‌برد. نسخه پرو این لپ تاپ از طراحی مشابه با نسخه استاندارد بهره می‌برد؛ با این حال به پردازنده اینتل Xeon، کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX، پشتیبانی از حافظه ECC و ویندوز 10 پرو مجهز شده است. نسخه استاندارد در آمریکای شمالی و اروپایی با قیمت پایه 2699 دلار و نسخه پرو با قیمت پایه 3099 دلار به فروش می‌رسد.

دل XPS 13

image

لپ تاپ Dell XPS 13 طرفداران زیادی در بازار دارد. به تازگی جدیدترین نسخه آن از سوی شرکت دل معرفی شده است. لپ تاپ دل XPS 13 9300 از طراحی بهبودیافته بهره می‌برد و دارای نمایشگر 13.4 اینچی با نسبت تصویر 16:10 است. در حالی که دل برای آن صفحه نمایش 13.4 اینچی در نظر گرفته، به علت حاشیه‌های کم مشابه با یک لپ تاپ 11 اینچی به نظر می‌رسد. با وجود اینکه در این محصول از نمایشگر بزرگتری استفاده شده، ابعاد کلی آن کاهشی 2 درصدی را تجربه می‌کند. این مدل جدید از کیبورد و ترک پد بزرگتری نسبت به نسخه قبلی برخوردار است.

قدرت این لپ تاپ Dell توسط پردازنده‌های نسل دهم اینتل آیس لیک شامل Core i3/i5/i7 تامین می‌شود و حداکثر دارای 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD است. کاربران می‌توانند این محصول را با نمایشگر فول اچ دی و یا 4K سفارش دهند. نسخه 4K به صورت لمسی به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه فول اچ دی آن را می‌توان به صورت عادی و یا لمسی سفارش داد. کاربران در این لپ تاپ به دو پورت USB-C تاندربولت 3، درگاه کارت حافظه و جک 3.5 میلی‌متری هدفون دسترسی پیدا می‌کنند. لپ تاپ Dell XPS 13 با قیمت پایه 999 دلار به فروش می‌رسد، البته قیمت پایه نسخه توسعه دهندگان آن برابر با 1119 دلار است.

دل Concept Ori

image

این محصول دل شباهت زیادی به لنوو Thinkpad X1 Fold دارد. این تبلت از نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن QHD+ بهره می‌برد که در حالت بسته مشابه یک کتاب است. این دستگاه کاربردهای مختلفی دارد، البته دل مشخصات آن را اعلام نکرده است. بر اساس نمونه حاضر در نمایشگاه CES 2020، به نظر نمی‌رسد دل برای آن کیبورد در نظر گرفته باشد. از آنجایی که با یک محصول مفهومی روبه‌رو هستیم، نمی‌توانیم چندان به این موضوع خرده بگیریم. شرکت Dell به این موضوع اشاره کرده که Concept Ori تنها یک محصول مفهومی است؛ با این حال انتظار می‌رود نمونه تجاری نیز طراحی مشابه با آن داشته باشد.

دل Concept Duet

image

این محصول دل شباهت زیادی به Surface Neo مایکروسافت دارد، البته Dell Concept Duet یک دستگاه مفهومی بوده و نباید منتظر حضور آن در بازار باشیم. در بخش بیرونی این لپ تاپ دارای طراحی مشابه با دل XPS 13 هیبریدی هستیم؛ با این حال در بخش داخلی به‌جای کیبورد و تاچ پد، از نمایشگر دوم استفاده شده است. این لپ تاپ از دو نمایشگر 13.4 اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره می‌برد. دل در نمایشگاه CES 2020 کاربردهای مختلف این لپ تاپ را به نمایش گذاشت.

برای مثال کاربران از نمایشگر اصلی می‌توانند برای ویدیو کنفرانس استفاده کنند و در نمایشگر دوم، یادداشت برداری کنند. یک لپ تاپ نیاز به کیبورد دارد و شرکت Dell نیز از این موضوع اطلاع دارد. در همین راستا دل برای این محصول خود یک کیبورد در نظر گرفته است. این کیبورد در بخش بالایی صفحه نمایش دوم قرار می‌گیرد و نصف این بخش را اشغال می‌کند. بخش پایینی نمایشگر دوم می‌تواند به عنوان تاچ پد مورد استفاده قرار بگیرد.

اینتل Horseshoe Bend

image

دستگاه‌های لپ تاپ / تبلت در نمایشگاه CES 2020 حضور پررنگی داشتند و اینتل نیز در این بخش حضور داشت. این شرکت از یک محصول مفهومی با نام Horseshoe Bend را معرفی کرد که یک مانیتور 17 اینچی در حالت باز محسوب می‌شود. در بخش پشتی آن یک پایه قرار دارد که باعث می‌شود با یک کامپیوتر همه کاره روبه‌رو باشیم. این دستگاه را می‌توان خم کرد و در هریک از بخش‌ها به فعالیت مخصوصی مشغول شد.

کاربران می‌توانند در نصف صفحه ویدیو تماشا کنند و در نصف دیگر، مطالعه کنند. قدرت این دستگاه توسط تراشه‌های جدید اینتل تایگر لیک تامین می‌شود، البته در حال حاضر اینتل اطلاعاتی در رابطه با این پردازنده‌ها منتشر نکرده است. این محصول تفاوت زیادی با سایر لپ تاپ‌های انعطاف پذیر حاضر در نمایشگاه CES 2020 ندارد؛ با این حال از نمایشگر بزرگتری بهره می‌برد که کارایی آن را افزایش می‌دهد.

ایسوس Rog Zephyrus G14

image

ایسوس Rog Zephyrus G14 یک لپ تاپ گیمینگ محسوب می‌شود که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و دارای 1.6 کیلوگرم وزن و 17.9 میلی‌متر ضخامت است. این محصول دارای لولا با فناوری ErgoLift بوده که در زمان باز کردن درب لپ تاپ، باعث بهبود عملکرد سیستم خنک‌کننده آن می‌شود. روی بخش بیرونی این لپ تاپ یک نمایشگر AniMe Matrix به چشم می‌خورد که دارای 1215 مینی LED است. می‌توان از این صفحه نمایش برای نمایش پیام‌ها و فایل‌های متحرک GIF استفاده کرد. این ویژگی، ایسوس Rog Zephyrus G14 را از سایر لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار متمایز می‌کند، البته باید گفت این قابلیت به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

این لپ تاپ به یک CPU مخصوص مجهز شده که توسط AMD توسعه یافته است. این پردازنده در مقایسه با تراشه‌های معمولی، گرمای کمتری تولید می‌کند. ایسوس برای این محصول خود یک نمایشگر 14 اینچی فول اچ دی با رفرش ریت 60 هرتز در نظر گرفته که البته می‌توان نسخه‌ای از این نمایشگر را با رفرش ریت 120 هرتز نیز سفارش داد. بالاترین نسخه این لپ تاپ از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2060، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد. دیسپلی پورت، دو پورت USB-C، دو پورت USB-A و HDMI 2.0 پورت‌های آن را تشکیل می‌دهند. ایسوس Rog Zephyrus G14 از نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود، البته هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

لنوو ThinkBook Plus

image

این محصول در حالت باز شبیه یه یک لپ تاپ معمولی به نظر می‌رسد؛ با این حال زمانی که بسته می‌شود، یک نمایشگر 10.8 اینچی تک رنگ e-ink در برابر شما قرار می‌گیرد. از این نمایشگر می‌توان برای بررسی تقویم، ایمیل‌ها و همچنین خواندن فایل‌های PDF استفاده کرد. کاربران با استفاده از قلم می‌توانند روی این صفحه نمایش یادداشت‌برداری کنند. این یادداشت‌ها به صورت خودکار درون برنامه‌هایی مانند مایکروسافت OneNote ذخیره می‌شوند. در این نمایشگر می‌توان توسط اپلیکیشن‌هایی مانند آمازون کیندل کتاب خواند و یا با اسکایپ تماس برقرار کرد.

لنوو ThinkBook Plus از نمایشگر اصلی 13.3 اینچی بهره می‌برد و قدرت آن توسط پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 تامین می‌شود. کاربران می‌توانند این لپ تاپ را در دو نسخه مجهز به 8/16 گیگابایت رم و 256/512 گیگابایت حافظه SSD سفارش دهند. این محصول وزنی کمتر از 1.5 کیلوگرم داشته و تا 10 ساعت شارژدهی دارد. این لپ تاپ از دو پورت USB-A، یک پورت USB-C و یک پورت HDMI 1.4 بهره می‌برد. لنوو تینک بوک پلاس از ماه مارس سال جاری میلادی و با قیمت پایه 1199 دلار وارد بازار خواهد شد.

سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا

image

گلکسی بوک Flex Alpha جدیدترین عضو خانواده گلکسی بوک سامسونگ محسوب می‌شود که با وجود مشخصات فنی خوب، با قیمت مناسبی وارد بازار می‌شود. این لپ تاپ هیبریدی از لولای 360 درجه بهره می‌برد که امکان استفاده از آن به صورت لپ تاپ و تبلت را فراهم می‌کند. وزن این محصول به 1.2 کیلوگرم می‌رسد. سامسونگ گلکسی بوک فلکس از صفحه نمایش 13.3 اینچی QLED با رزولوشن فول اچ دی بهره می‌برد و قدرت آن توسط پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core تامین می‌شود. کاربران می‌توانند این محصول را در نسخه‌های مختلف مجهز به 8/12 گیگابایت رم و 256/512/1024 گیگابایت حافظه SSD سفارش دهند.

از سایر مشخصات سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا می‌توان به شارژدهی 17.5 ساعته باتری، یک پورت USB-C، دو پورت USB-A، پورت HMDI، درگاه کارت حافظه و وبکم با رزولوشن 720p اشاره کرد. این لپ تاپ در نیمه اول سال جاری میلادی و با قیمت پایه 829.99 دلار در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد.

نظر شما در رابطه با لپ تاپ‌های حاضر در نمایشگاه CES 2020 چیست؟ آیا بهترین لپ تاپ‌های نمایشگاه CES 2020 می‌توانند تغییری در این صنعت ایجاد کنند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۸/۱۰/۲۲
پس لب تاب هواوی چی؟