خانهاخبار
CES 2020: بهترین گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020

CES 2020: بهترین گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020

شرکت‌های مختلف در نمایشگاه CES 2020 از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. در این مطلب نگاهی به بهترین گوشی‌های معرفی شده در این نمایشگاه خواهیم داشت.
۱۳۹۸/۱۰/۲۰

چند روز پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2020 گزارشی از سوی Wave7 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که خبر از سهم 90 درصدی برندهای اپل و سامسونگ در فروش گوشی‌های قراردادی در ایالات متحده آمریکا می‌داد. با توجه به این موضوع، سایر برندها تمرکز چندانی روی بازار ایالات متحده آمریکا ندارند. در حقیقت این شرکت‌ها با معرفی گوشی‌های هوشمند جدید خود در نمایشگاه CES 2020، خواهان ورود به بازارهای جدید هستند. در ادامه شما را با بهترین گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020 آشنا می‌کنیم.

وان پلاس Concept One

image

پیش از معرفی این گوشی هوشمند، شرکت وان پلاس با انتشار تیزری به یک محصول فوق العاده اشاره کرده بود. در حالی که با یک گوشی خارق العاده روبه‌رو نیستیم، دوربین اصلی نامرئی آن یک ویژگی جذاب به شمار می‌رود. روی پنل پشتی این اسمارت فون شاهد استفاده از لایه نازکی از شیشه الکتروکرومیک هستیم. این شیشه باعث می‌شود در زمان عدم نیاز به دوربین، سنسورهای آن مخفی شوند. شاید در نگاه اول چنین ویژگی کاربردی به نظر نرسد، اما باعث ظاهر جذاب‌تر گوشی‌های مجهز به چندین دوربین می‌شود.

شیشه‌های الکتروکرومیک علاوه بر مخفی کردن سنسورهای دوربین اصلی، می‌توانند به عنوان فیلتر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال در زمانی که نور خورشید زیاد باشد، این شیشه می‌تواند اثر آن را کاهش دهد. گوشی وان پلاس Concept One وارد بازار نخواهد شد که چنین موضوعی برای یک گوشی جذاب با رنگ نارنجی Papaya ناامیدکننده است. این احتمال وجود دارد که پرچمداران آینده وان پلاس، سری وان پلاس 8T به شیشه الکتروکرومیک مجهز شوند.

سامسونگ گلکسی S10 لایت

image

در گذشته شاهد معرفی گوشی‌های سری لایت از سوی شرکت‌های مختلف بودیم که ویژگی‌های مشابه کمی با پرچمداران داشتند. در حقیقت با گوشی‌های مناسبی روبه‌رو نبودیم، البته برای خرید آن‌ها همچنان باید هزینه گزافی پرداخت می‌کردید. سامسونگ اوایل سال جاری میلادی با معرفی گوشی‌های جدید خود از سری لایت، تغییراتی در این موضوع ایجاد کرد. گلکسی S10 لایت به مشخصات فنی مناسبی مجهز شده است و ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی هوشمند برای تامین قدرت خود به چیپست اسنپدراگون 855 مجهز شده و در دو نسخه مجهز به 6/8 گیگابایت رم وارد بازار می‌شود.

وظیفه تامین انرژی این دستگاه بر عهده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. در برخی زمینه‌ها می‌توان گلکسی S10 لایت را گوشی بهتری در مقایسه با گلکسی اس 10 دانست. در حالی که با یک گوشی سریع روبه‌رو هستیم، در زمینه طراحی کمبودهایی نسبت به پرچمداران این برند کره‌ای دارد. برای مثال این دستگاه کیفیت ساخت پایین‌تری در مقایسه با گلکسی S10 دارد و حس یک گوشی لوکس را به کاربر منتقل نمی‌کند. لازم به ذکر است؛ گلکسی اس 10 لایت جک 3.5 میلی‌متری هدفون ندارد.

Teracube One

image

این گوشی هوشمند از طراحی قدیمی و مشخصات فنی نه چندان قدرتمندی بهره می‌برد؛ با این حال یک ویژگی جذاب دارد. پیش از اعلام این ویژگی، مشخصات فنی آن را مرور می‌کنیم. این گوشی هوشمند برای تامین قدرت خود از چیپست مدیاتک هلیو P60 استفاده می‌کند که توسط 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. انرژی آن توسط یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. ویژگی جذاب این اسمارت فون مربوط به مدت زمان گارانتی آن است. این دستگاه در بازار جهانی به مدت 4 سال گارانتی می‌شود. این مدت زمان تقریبا 4 برابر بیشتر از مدت گارانتی گوشی‌‌های هوشمند در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

اگر گوشی شما آسیب ببیند، می‌توانید با پرداخت مبلغ 39 دلار آن را تعمیر کنید، این مبلغ شامل نمایشگر شکسته نیز می‌شود. در صورتی که کارایی باتری این دستگاه در مدت زمان گارانتی کاهش پیدا کند، شرکت Teracube به صورت رایگان آن را تعویض می‌کند. گوشی Teracube One می‌تواند تغییری در این صنعت ایجاد کند. اعتیاد جامعه به گوشی‌های هوشمند تاثیر مخربی روی محیط زیست دارد، بنابراین تعویض دیرهنگام آن‌ها می‌تواند یک اقدام مثبت محسوب شود. شرکت‌ها با افزایش مدت زمان گارانتی می‌توانند نیاز به خرید گوشی جدید را کاهش دهند، البته این موضوع به معنای کاهش درآمد آن‌ها خواهد بود.

TCL 10 Pro

image

شرکت TCL‌ در دنیای تلویزیون‌ها یک برند شناخته شده است. این شرکت چینی با برندهای بلک بری، پالم و آلکاتل در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارد؛ با این حال با برند خود قصد دارد به درآمد برسد. در نمایشگاه IFA 2019 شاهد رونمایی از گوشی TCL Plex بودیم و حال در نمایشگاه CES 2020، این شرکت از سه گوشی هوشمند جدید شامل TCL 10، TCL 10 Pro و TCL 10 5G رونمایی کرده است. در حال حاضر اطلاعات کاملی از این محصولات در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته و این شرکت قصد دارد آن‌ها را به صورت کامل در کنگره جهانی موبایل 2020 در فوریه معرفی کند.

قدرت گوشی TCL 10 Pro توسط یکی از چیپست‌های سری اسنپدراگون 700 کوالکام تامین می‌شود و دارای نمایشگر خمیده OLED است. روی پنل پشتی آن دوربین اصلی چهارگانه با سنسور 64 مگاپیکسلی خودنمایی می‌کند. با وجود این مشخصات، هنوز بسیاری از ویژگی‌های این گوشی هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. این دستگاه در بازار آمریکای شمالی با قیمتی کمتر از 500 دلار به فروش می‌رسد. شرکت TCL با ورود به بازار ایالات متحده آمریکا می‌تواند به فروش مناسبی دست پیدا کند و در آینده تبدیل به رقیب برندهای برتر شود.

کول پد Legacy 5G

image

از سال گذشته میلادی شاهد توسعه و عرضه گوشی‌های 5G به بازار بودیم. در سال جاری میلادی بسیاری از اپراتورهای مطرح در ایالات متحده آمریکا قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G خواهند بود. به تازگی شرکت کول پد از یک گوشی 5G مقرون به صرفه در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرده است. گوشی کول پد Legacy 5G احتمالا تبدیل به ارزان‌ترین گوشی 5G در کشور آمریکا می‌شود. این گوشی هوشمند با قیمت 360 دلار از سه ماهه دوم 2020 در این کشور برای فروش عرضه خواهد شد.

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز شده است. انرژی آن توسط یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. از سایر مشخصات کول پد Legacy 5G می‌توان به دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 48 و 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی اشاره کرد. تمام مشخصات این دستگاه مانند TCL 10 Pro پیش از عرضه به بازار، اعلام خواهد شد.

نظر شما در رابطه با گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020 چیست؟ آیا بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES 2020 می‌توانند تغییری در بازار ایجاد کنند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)