خانهاخبار
CES 2020: سونی همچنان می‌خواهد 360 Reality Audio را استاندارد کند

CES 2020: سونی همچنان می‌خواهد 360 Reality Audio را استاندارد کند

سونی امسال هم در نمایشگاه CES از بلندگوی پروتوتایپ جدیدی با فناوری 360 Reality Audio پرده برداشت تا نشان دهد که هنوز می‌خواهد این فناوری را به استانداردی در حوزه صدا تبدیل کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۸

سونی پارسال در CES 2019 با رونمایی از هدفون و بلندگوی پروتوتایپ مجهز به صدای 360 Reality Audio بسیاری را شگفت‌زده کرد. این شرکت در طول سال گذشته این فناوری را از طریق اپلیکیشن همراه خود برای شماری از هدفون‌های موجود در بازار در دسترس قرار داد، اما تاکنون بلندگویی اختصاصی با پشتیبانی از 360 Reality Audio عرضه نکرده و این ویژگی را به دستگاه‌های برند خود نیافزوده است.

یکی از نگرانی‌های دیگری که پیرامون فناوری 360 Reality Audio وجود داشت، محتواهای متناسب با این فناوری بود. خلق استانداردی تازه در حوزه صدا یک چیز و ترغیب کاربران به تولید محتوا برای آن یک چیز کاملا متفاوت است. خوشبختانه سونی از استودیوهای خوبی برای تولید محتوا در این زمینه برخوردار است و با شرکت‌هایی مثل آمازون موزیک، تیدال و دیزر نیز به توافق رسیده تا با این استاندارد محتوا تولید کنند. در حال حاضر میزان محتواهای موجود با این استاندارد محدود است، اما می‌توانیم به آینده آن امیدوار باشیم.

این شرکت حالا در CES 2020 از پروتوتایپ بلندگوی بیسیم تازه‌ای رونمایی کرده که طبق اعلام نمایندگان شرکت صرفا به منظور پیش‌نمایش به نمایشگاه آمده و فعلا قرار نیست به فروش برسد. بلندگوی جدید سونی طراحی متفاوتی نسبت به بلندگوی سال گذشته آن‌ها دارد و بیشتر شبیه Echo Studio به نظر می‌رسد. با این حال کیفیت صدای آن ظاهرا بهتر از محصول شرکت آمازون است.

سونی در گذشته بلندگوهایی مخصوص استفاده از گوگل اسیستنت معرفی کرده بود، بنابراین آن‌ها در زمینه کنترل صدا در محصولاتی شبیه این تجربه دارند. با این حال تا زمانی که اولین بلندگوی مجهز به قابلیت 360 Reality Audio از سوی این کمپانی ژاپنی به بازار نیاید، باید منتظر بمانیم. اگر آن‌ها می‌خواهند استاندارد خود را به رواج بیشتری برسانند، باید زودتر دست به کار شوند و همراه با هدفون‌های با کیفیت خود، بلندگوهای مناسبی را هم در اختیار کاربران قرار دهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)