خانهاخبار
CES 2020: لنوو ThinkPad X1 Fold را با نمایشگر منعطف راهی بازار می‌کند

CES 2020: لنوو ThinkPad X1 Fold را با نمایشگر منعطف راهی بازار می‌کند

لنوو از لپتاپ جدیدی رونمایی کرده که تمام بخش داخلی آن از نمایشگر ساخته شده و می‌تواند از وسط تا شود. این دستگاه قرار است از اواسط سال 2020 به بازار بیاید.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

لنوو در CES 2019 از محصولی رونمایی کرد که احتمالا اولین لپتاپ منعطف بازار بود؛ دستگاهی که می‌توانست مثل کتاب تا شود و به شکل تبلت درآید. حالا این شرکت امسال در CES 2020 از دستگاهی با همان شمایل رونمایی کرده که برای بازار مصرفی آماده شده و قرار است با نام ThinkPad X1 Fold به بازار بیاید.

Lenovo ThinkPad X1 Fold اولین کامپیوتر تاشوی دنیاست که بدنه‌ای تماما ساخته شده از نمایشگر دارد. این دستگاه با کیبورد بیسیم عرضه می‌شود اما کاربران می‌توانند بدون این کیبورد هم از تینک‌پد ایکس وان فولد استفاده کنند. این لپتاپ در بخش پشتی خود پوششی چرمی دارد تا از بدنه دستگاه محافظت کند. نکته جذاب این است که با توجه به این پوشش چرمی، وقتی دستگاه را تا می‌کنید ظاهر آن شبیه کتابی با جلد چرمی می‌شود.

image

متاسفانه لنوو هنوز مشخصات دقیق ThinkPad X1 Fold را منتشر نکرده است، اما سخت‌افزار داخلی آن تغییر خاصی نسبت به مدل پروتوتایپ سال گذشته ندارد. بنابراین با نمایشگری ۱۳.۳ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ و نسبت تصویر ۴:۳ طرف هستیم. تیک‌پد ایکس وان فولد در لبه خود دوربینی دارد که با ویندوز Hello مایکروسافت سازگار است.

نمایشگر این محصول توسط ال‌جی تولید و گفته شده که نتیجه چهار سال همکاری مشترک میان این کمپانی چینی با ال‌جی بوده است. البته با توجه به اتفاقی که برای گلکسی فولد افتاد، هنوز نگرانی‌هایی پیرامون دوام این دستگاه‌ها وجود دارد، و اگر دقیق به این تینک‌پد نگاه کنید، در هنگام تا شدن می‌توانید چین‌خوردگی وسط نمایشگر را ببینید.

image

تینک‌پد ایکس وان فولد از ویندوز ۱۰ پرو بهره می‌برد، بنابراین لنوو مجبور شده بهینه‌سازی‌های زیادی روی آن انجام دهد تا این سیستم عامل را با محصول منعطف خود سازگار کند. مایکروسافت اخیرا از نسخه جدیدی از ویندوز به نام ویندوز ۱۰ ایکس رونمایی کرده که قرار است همراه با دستگاه‌هایی مثل سرفیس نئو به بازار بیاید، با این حال لنوو نخواسته یا نتوانسته از این سیستم عامل استفاده کند.

ThinkPad X1 Fold از چیپست خاصی از شرکت اینتل استفاده می‌کند که نام یا مشخصات آن معلوم نیست. این پردازنده قطعا باید مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد، چون لنوو مدعی شده که عمر باتری دستگاه آن‌ها ۱۱ ساعت است. در بخش حافظه هم با ۸ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی طرف خواهیم بود.

image

لپتاپ تاشوی لنوو سری کاملا جدیدی از لپتاپ‌های این شرکت است و قیمت بالایی دارد. این دستگاه از اواسط سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید و قیمت پایه آن ۲۴۹۹ دلار است. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم اقبال بازار نسبت به محصولی چنین نوآورانه و با این قیمت بالا چگونه خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)