خانهاخبار
مقایسه گلکسی نوت 10 لایت با شیائومی Mi Note 10 و وان پلاس 7T

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت با شیائومی Mi Note 10 و وان پلاس 7T

سامسونگ به تازگی از گوشی گلکسی نوت 10 لایت رونمایی کرده است. در این مطلب به مقایسه آن با شیائومی می نوت 10 و وان پلاس 7T می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

برای اولین بار شاهد رونمایی از نسخه لایت پرچمداران سری گلکسی نوت سامسونگ هستیم. این شرکت کره‌ای به تازگی گوشی گلکسی نوت 10 لایت را در معرض دید عموم قرار داده است. این گوشی هوشمند به ویژگی‌های جذابی مجهز شده و با قیمت مقرون به صرفه‌ای به فروش می‌رسد. کاربران بالاخره می‌توانند با پرداخت مبلغ مناسبی به قلم S Pen دسترسی پیدا کنند. در حالی که قلم S Pen ویژگی اصلی این دستگاه محسوب می‌شود، آیا از مشخصات فنی قدرتمندی نیز بهره می‌برد. برای بررسی این موضوع تصمیم گرفتیم گلکسی نوت 10 لایت را با گوشی‌های شیائومی Mi Note 10 و وان پلاس 7T مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

ابتدا در جدول زیر مشخصات فنی این 3 گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

 سامسونگ گلکسی نوت 10 لایتشیائومی می نوت 10وان پلاس 7T
ابعاد و وزن8.7 × 76.1 × 163.7 میلی‌متر و 199 گرم9.7 × 74.2 × 157.8 میلی‌متر و 208 گرم8.1 × 74.4 × 160.9 میلی‌متر و 190 گرم
صفحه نمایش6.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس6.47 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس6.55 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس
چیپستسامسونگ اگزینوس 9810، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.7 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 730G، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.96 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی6/8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی8 گیگابایت رم + 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
سیستم عاملاندروید 10 به همراه رابط کاربری One UIاندروید 9 پای به همراه رابط کاربری MIUIاندروید 10 به همراه Oxygen OS
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0 و GPSوای فای، بلوتوث 5.0، GPSوای فای، بلوتوث 5.0 و GPS
دوربین

دوربین اصلی: 12 + 12 + 12 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 108 + 5 + 12 + 20 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 48 + 12 + 16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی

باتری4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع5260 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی3800 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی
ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیمکارتپشتیبانی از دو سیمکارتپشتیبانی از دو سیمکارت

طراحی

در صورتی که دنبال یک گوشی هوشمند با طراحی مدرن و جدید هستید، گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ را خریداری کنید. این گوشی هوشمند به حفره درون نمایشگر مجهز شده است، در حالی که گوشی‌های وان پلاس 7T و شیائومی می نوت 10 از بریدگی قطره‌ای در بخش بالایی صفحه نمایش خود بهره می‌برند. در این میان باید به طراحی جذاب نماینده شیائومی نیز اشاره کنیم. این گوشی هوشمند به نمایشگر خمیده مجهز شده است. در ساخت بدنه این سه اسمارت فون از فلز و شیشه استفاده شده است. لازم به ذکر است؛ این محصولات در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نیستند.

صفحه نمایش

سامسونگ به تولید نمایشگرهای باکیفیت مشهور است؛ با این حال این شرکت کره‌ای از بهترین صفحه نمایش خود در گوشی گلکسی نوت 10 لایت استفاده نکرده است. در مقام اول این بخش گوشی وان پلاس 7 تی قرار می‌گیرد. نمایشگر مورد استفاده در این گوشی هوشمند دارای رفرش ریت 90 هرتز بوده و از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند. در مقام دوم، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگر گلکسی نوت 10 لایت، پشتیبانی از قلم S Pen است. در مقام سوم این بخش گوشی شیائومی Mi Note 10 خودنمایی می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار

در این مقایسه تنها گوشی وان پلاس 7T یک پرچمدار واقعی است. این گوشی هوشمند به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند یعنی اسنپدراگون 855 پلاس مجهز شده است. به لطف این پردازنده و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، پرچمدار وان پلاس عملکرد بی‌نظیری دارد. در مقام دوم گوشی گلکسی Note 10 Lite حضور دارد. این گوشی هوشمند برای تامین قدرت خود از چیپست اگزینوس 9810 استفاده می‌کند و در بالاترین نسخه از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد. کاربران می‌توانند در این دستگاه از کارت حافظه خارجی استفاده کنند.

در مقام سوم این بخش، گوشی شیائومی می نوت 10 به چشم می‌خورد. قدرت این گوشی هوشمند توسط چیپست میان رده اسنپدراگون 730G تامین می‌شود. در حالت کلی وان پلاس 7T عملکرد روان‌تری در مقایسه با دو رقیب خود دارد. گلکسی نوت 10 لایت و وان پلاس 7 تی به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید 10 بهره می‌برند؛ با این حال می نوت 10 شیائومی به سیستم عامل اندروید 9 پای مجهز شده است. از نظر ویژگی‌های نرم افزاری، نماینده سامسونگ در صدر قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند دارای قلم S Pen بوده و از وِیژگی‌هایی مانند سامسونگ DeX پشتیبانی می‌کند.

دوربین

شیائومی Mi Note 10 از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی برای دوربین پنج گانه خود بهره می‌برد. دوربین این گوشی هوشمند دارای لرزشگیر اپتیکال بوده، قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از سنسور ماکرو به صورت جداگانه بهره می‌برد. در اکثر شرایط نوری، دوربین این گوشی هوشمند قادر به ثبت تصاویر باکیفیت است. در مقام دوم گوشی گلکسی نوت 10 لایت قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند کره‌ای به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده و دارای لرزشگیر اپتیکال است. در مقام سوم گوشی وان پلاس 7T خودنمایی می‌کند. این گوشی هوشمند نیز تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند؛ با این حال عملکرد آن در مقایسه با رقبا ضعیف‌تر است.

باتری

انرژی شیائومی می نوت 10 توسط یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که ظرفیت بالاتری در مقایسه با باتری دو گوشی دیگر دارد. نماینده شیائومی با یکبار شارژ تا نزدیک به 2 روز قادر به همراهی کاربر است. گلکسی نوت 10 برای تامین انرژی خود به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و وان پلاس برای پرچمدار خود یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است.

قیمت

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت تا پیش از پایان سه ماهه اول 2020 با قیمت پایه 599 یورو/ 669 دلار وارد بازار خواهد شد. این قیمت تفاوتی با قیمت شیائومی می نوت 10 ندارد؛ با این حال می‌توان نماینده شیائومی را در برخی فروشگاه‌ها با قیمت 450 یورو / 502 دلار نیز سفارش داد. وان پلاس 7T با قیمت پایه 450 یورو / 502 دلار به فروش می‌رسد. در صورتی که قلم S Pen را مدنظر قرار ندهیم، نماینده سامسونگ در مقایسه با شیائومی Mi Note 10 برتری خاصی ندارد، البته می‌توان به عملکرد بهتر آن نیز اشاره کرد که البته چندان چشمگیر نیست.

در صورتی که قلم S Pen برای شما اهمیتی ندارد و به دنبال شارژدهی بالای باتری و همچنین ثبت تصاویر باکیفیت هستید، شیائومی Mi Note 10 را خریداری کنید. اگر عملکرد بالا و همچنین نمایشگر باکیفیت اولویت‌های شما محسوب می‌شوند، وان پلاس 7T انتخاب مناسبی است. لازم به ذکر است؛ سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در زمینه کیفیت دوربین و شارژدهی باتری عملکرد بهتری در مقایسه با وان پلاس 7T دارد. در نهایت باید گفت انتخاب میان این محصولات بستگی به نیاز کاربران دارد.

مزایا و معایب

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هریک از این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

مزایای شیائومی می نوت 10 به شرح زیر است:

  • دوربین باکیفیت
  • شارژدهی بالای باتری
  • قیمت مناسب
  • نمایشگر باکیفیت

معایب شیائومی می نوت 10 به شرح زیر است:

  • سخت افزار میان رده

مزایای سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت به شرح زیر است:

  • دوربین باکیفیت
  • قلم S Pen
  • شارژدهی مناسب باتری

معایب سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت به شرح زیر است:

  • قیمت بالا

مزایای وان پلاس 7T به شرح زیر است:

  • نمایشگر باکیفیت
  • عملکرد بالا
  • رابط کاربری روان

معایب وان پلاس 7T به شرح زیر است:

  • عملکرد نه چندان مناسب دوربین

نظر شما در رابطه با این سه گوشی هوشمند چیست؟ کدام یک از آن‌ها انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)