خانهاخبار
آیفون 12 برای اولین بار از پنل OLED چینی استفاده خواهد کرد

آیفون 12 برای اولین بار از پنل OLED چینی استفاده خواهد کرد

بر اساس گزارش جدیدی منابع کره‌ای، شرکت چینی BOE با اپل به توافق رسیده تا بخشی از پنل‌های OLED محصولات 2020 و 2021 این شرکت را تامین کند.
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

بر اساس گزارش جدید تحلیل‌گران کره‌ای، آیفون‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اپل برای اولین بار از نمایشگرهای OLED چینی استفاده خواهند کرد. در این گزارش آمده، مذاکرات BOE با اپل موفقیت‌آمیز بوده و این شرکت قرار است تا سال ۲۰۲۱ نسبت به ال‌جی پنل‌های OLED بیشتری برای اپل تامین کند. البته وب‌سایت RPRNA در گزارش خود متذکر می‌شود سامسونگ همچنان تامین‌کننده اصلی نمایشگرهای OLED اپل باقی خواهد ماند.

شرکت BOE اخیرا به یکی از تامین‌کنندگان جهانی پنل‌های LCD تبدیل شده و آن‌ها حالا تمرکز خود را به پنل‌های OLED منعطف کرده‌اند. این شرکت می‌خواهد در دو سال آینده وارد رقابت شدیدی با سامسونگ شود. آن‌ها احتمالا در سال ۲۰۲۰ تامین بخشی از پنل‌های OLED اپل را آغاز خواهند کرد و در سال ۲۰۲۱ تعداد این پنل‌ها را به ۴۵ میلیون عدد می‌رسانند.

سامسونگ در حال حاضر هنوز بخش عمده سفارشات اپل را تامین می‌کند، اما سال گذشته قسمتی از سفارشات خود را از دست داد. این غول بزرگ کره‌ای از سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های OLED برای آیفون‌های اپل بوده است.

BOE هم‌اکنون به تامین بخشی از پنل‌های LCD آیپدها و مک‌بوک‌های اپل می‌پردازد. آن‌ها در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد تامین پنل‌های OLED را به اپل دادند و بعدا در گزارشی اعلام شد که اپل مشغول بررسی پیشنهاد این شرکت است. مدتی بعد در خبر دیگری اذعان شد که این شرکت سرمایه‌گذاری روی نسل بعدی پنل‌های OLED را آغاز کرده است.

آیفون‌های فعلی اپل لایه حساس به لمس جداگانه‌ای دارند که روی نمایشگر دستگاه قرار می‌گیرد. اما سامسونگ در نسل بعدی پنل‌های OLED خود طراحی جدیدی را پیشنهاد داده که این لایه‌ها را یکی می‌کند. این پنل‌ها سبک‌تر و نازک‌تر خواهند بود و هزینه تولیدشان کمتر است.

به گزارش خبرگزاری The Korean Herald، شرکت BOE مشغول سرمایه‌گذاری روی نوعی فناوری مشابه است. این شرکت همین حالا موفق به جلب نظر هواوی شده و امیدوار است که بتواند نظر اپل را هم جلب کند.

اپل همواره از ایده تنوع اعضای زنجیره تامین خود استقبال کرده است. به همین دلیل آن‌ها با سرمایه‌گذاری روی Japan Display این شرکت را نجات دادند تا در صورت نیاز بتوانند از توان آن‌ها برای تامین پنل‌های آیفون استفاده کنند. بنابراین احتمالا در سال‌های آینده شاهد حضور نمایشگرهای OLED چینی و ژاپنی در محصولات اپل خواهیم بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)