خانهاخبار
هوندا سیویک 2020 یا نیسان سنترا 2020؛ کدام برتر است؟

هوندا سیویک 2020 یا نیسان سنترا 2020؛ کدام برتر است؟

هوندا سیویک طرفداران زیادی در بازار دارد. در این مطلب قصد داریم این خودرو را با نیسان سنترا 2020 مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۱۰/۶

نیسان در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019 از مدل 2020 خودروی سنترا رونمایی کرد. این شرکت ژاپنی برای اولین بار از سال 2013 طراحی این خودرو را تغییر داد. نیسان سنترا 2020 با تغییراتی که تجربه کرده، آماده مبارزه با رهبر خودروهای سدان کامپکت یعنی هوندا سیویک سدان است. هوندا سیویک در سال‌های اخیر بهترین خودرو در این سگمنت بوده و بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را با آن مقایسه می‌کنند. این خودرو طراحی ظاهری و داخلی جذابی دارد و از موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد.

image

نیسان سنترا 2020 از طراحی ظاهری و داخلی جدیدی بهره می‌برد و دارای موتور جدیدی است. نیسان برای آن در مقایسه با گذشته تجهیزات ایمنی بیشتری به صورت استاندارد در نظر گرفته است. در حالی که هنوز تجربه رانندگی با این خودروی ژاپنی نداریم، مشخصات آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. با توجه به این موضوع، می‌توان نیسان سنترا 2020 را با هوندا سیویک 2020 مقایسه کرد. برای مقایسه این دو سدان کامپکت در ادامه همراه ما باشید.

قیمت

image

هوندا سیویک 2020 با قیمت پایه 20,550 دلار به فروش می‌رسد. سیویک LX تریم پایه این خودروی ژاپنی بوده و به صورت استاندارد از ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های روز LED، سیستم صوتی 160 واتی به همراه 4 بلندگو، اتصال بلوتوث و صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن بهره می‌برد. نسخه قبلی خودروی نیسان سنترا با قیمت 17,990 دلار به فروش می‌رسد؛ با این حال قیمت پایه مدل 2020 آن برابر با 19,090 دلار است. با توجه به این موضوع، نماینده نیسان قیمت کمتری در مقایسه با هوندا سیویک دارد.

مدل پایه نیسان سنترا 2020 به ویژگی‌هایی مانند نیسان Safety Shield 360، ترمز خودکار اضطراری، ترمز اتوماتیک عقب، نور بالا خودکار و 10 ایربگ به صورت استاندارد مجهز شده است. در صورتی که بودجه شما محدود است و یا قصد دارید با پرداخت مبلغ کمتری یک خودرو با تجهیزات پایه بیشتر خریداری کنید، نیسان سنترا 2020 باید انتخاب شما باشد.

عملکرد و مصرف سوخت

image

نیسان سنترا جدید تنها با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری تنفس طبیعی به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با 149 اسب بخار و گشتاوری برابر با 196 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. هوندا سیویک به صورت استاندارد از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور است. این دو خودرو به گیربکس خودکار CVT مجهز شده‌اند، البته سیویک در مدل پایه دارای جعبه دنده 6 سرعته دستی است. در صورتی که به قدرت بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید سیویک مجهز به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ را سفارش دهید. این موتور قدرتی برابر با 175 اسب بخار و گشتاوری برابر با 220 نیوتن متر در اختیار شما قرار می‌دهد.

هوندا سیویک در مدل پایه خود در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب مصرف سوختی برابر با 9.4، 6.5 و 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی دارد. در حال حاضر EPA میزان مصرف سوخت نیسان سنترا 2020 را اعلام نکرده است؛ با این حال نیسان به بهبود مصرف سوخت آن در مقایسه با مدل قبلی اشاره کرده است. مدل کنونی این خودروی ژاپنی در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب مصرف سوختی برابر با 8.7، 6.7 و 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی دارد. این دو خودروی سدان از سیستم تعلیق عقب مستقل بهره می‌برند و سنترا 2020 دارای شاسی جدید است.

طراحی ظاهری

image

در رابطه با طراحی هوندا سیویک 2020 نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی طراحی آن‌ را جذاب نمی‌دانند و عده‌ای نسل دهم سیویک را بهترین مدل آن تا به امروز می‌دانند. با وجود این نظرات باید گفت ابعاد کلی بدنه سیویک و سنترا بسیار نزدیک به یکدیگر است. این دو خودرو در رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسند و می‌توان برای آن‌ها چراغ‌های LED سفارش داد. خریداران می‌توانند سنترا را با سقف مشکی رنگ سفارش دهند. بنابراین این خودرو با بدنه دو رنگ نیز به فروش می‌رسد. نیسان سنترا 2020 دارای زبان طراحی یکسان با خودروهای ماکسیما و آلتیما است. در حالت کلی، سنترا جدید در مقایسه با مدل قبلی خود از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد.

طراحی داخلی

image

بدون هیچ شکی طراحی کابین سنترا 2020 در مقایسه با سیویک، بالغ‌تر به نظر می‌رسد. دریچه‌های هوا که در بالای کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته‌اند، دارای طراحی مشابه با خودروهای آئودی هستند. سیویک از کیلومترشمار جدیدی بهره می‌برد، در حالی که سنترا دارای کیلومترشمار کلاسیک است. در سنترا 2020 سرعت و دور موتور به صورت آنالوگ نمایش داده می‌شوند و در میان آن‌ها یک نمایشگر به چشم می‌خورد. فرمان نماینده نیسان در مقایسه با هوندا سیویک اسپرت‌تر بوده و همچنین کیفیت بهتری نیز دارد.

سایر اداوات کابین سنترا در مقایسه با سیویک باکیفیت‌تر به نظر می‌رسند. نمایشگر مربوط به سیستم سرگرمی و اطلاعات آن در بالای داشبورد قرار گرفته، در حالی که برای سیویک در بخش پایین‌تری نصب شده است. این دو خودرو به صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید Auto پشتیبانی می‌کنند. سیویک به صورت استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی بوده و سنترا نیز سیستم شناسایی نقاط کور را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. سیویک در تریم‌های بالاتر به این سیستم مجهز شده است. سنترا را می‌توان با صندلی‌‌های چرمی سفارش داد، ویژگی که در سیویک حضور ندارد.

جمع‌بندی

image

از نظر قیمت، نیسان سنترا ارزش خرید بالاتری دارد؛ با این حال باید منتظر اعلام میزان مصرف سوخت آن باشیم. نیسان برای طراحی و مهندسی خودروی سنترا، هوندا سیویک را به عنوان رقیب اصلی خود در نظر گرفته است. برای بررسی کیفیت رانندگی این خودرو‌ها باید تا زمان عرضه نیسان سنترا 2020 صبر کنیم تا ببینیم کدام یک فرمان‌پذیری بالاتری دارد. در حالت کلی با انتخاب هر یک از آن‌ها، از رانندگی لذت می‌برید.

هوندا سیویک یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار محسوب می‌شود، البته این موضوع در رابطه با چندین سال گذشته نیز صادق است. سنترا از چندین سال پیش در بازار حضور داشته؛ با این حال باید اعتراف کرد که طراحی مدل 2020 آن بسیار جذاب‌تر از گذشته است. با وجود پیشرفت‌های نیسان سنترا، انتظار می‌رود سیویک در بازار فروش بالاتری داشته باشد. در نهایت باید گفت سنترا می‌تواند یک رقیب بسیار جدی برای هموطن خود باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)