خانهاخبار
مروری بر قدرندیده‌ترین تلفن‌های هوشمند سال 2019

مروری بر قدرندیده‌ترین تلفن‌های هوشمند سال 2019

سال 2019 سال خوبی برای دنیای موبایل بود، اما طبق معمولی شماری از گوشی‌های خوش‌قیمت بازار از دید کاربران مغفول ماندند. در این مطلب به سراغ مرور قدرندیده‌ترین تلفن‌های هوشمند سال 2019 می‌رویم.
۱۳۹۸/۱۰/۲

سال ۲۰۱۹ تلفن‌های هوشمند هیجان‌انگیز و انقلابی زیادی را به خود دید، اما مطابق معمول تمام گوشی‌های خوب این سال به موفقیت نرسیدند. ۲۰۱۹ سال گوشی‌های تاشو، 5G و دوربین‌های چندگانه بود. در بخشی از بازار، خیلی از شرکت‌ها محصولاتی را روانه بازار کردند که اصطلاحا قاتل پرچمدارها هستند؛ یعنی در مقابل قیمت بسیار پایین‌تری که دارند مشخصات خوبی را ارائه می‌کنند.

شماری از این دستگاه‌ها شهرت زیادی دارند و به موفقیت خوبی دست پیدا کرده‌اند، ولی هنوز دستگاه‌های قدرندیده بسیاری در بازار موجود است که کاربران از آن‌ها غافل مانده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا جای ممکن عدالت را در حق این دستگاه‌ها ادا کنیم. پس اگر به دنبال دستگاه جدیدی هستید که قدرت و قیمت مناسبی داشته باشد، در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا شما را با تعدادی از قدرندیده‌ترین تلفن‌های هوشمند ۲۰۱۹ آشنا کنیم.

Lenovo Z6

image

Lenovo Z6 قطعا یکی از قدرندیده‌ترین گوشی‌های مقرون به صرفه سال ۲۰۱۹ است. اگر موافق نیستید نام گوشی دیگری را در بخش نظرات بنویسید که اسنپدراگون ۷۳۰ را با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار به دست کاربر می‌رساند. Lenovo Z6 دقیقا مثل آیفون XS نمایشگری از نوع OLED با نرخ نمونه‌گیری ۱۲۰ هرتزی و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد که از HDR10 و حتی پوشش DCI P3 پشتیبانی می‌کند.

لنوو Z6 بسیار سبک است و با باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی‌اش فقط ۱۵۹ گرم وزن دارد. گفتنی است این میان‌رده قدرتمند دارای دوربینی سه‌گانه است که از قابلیت بزرگ‌نمایی ۲ برابری پشتیبانی می‌کند.

Asus Zenfone 6

image

Asus Zenfone 6 اولین تلفن هوشمند دنیا با دوربین دوگانه چرخشی بود که به کاربر اجازه می‌داد از دوربین قدرتمند عقب به عنوان دوربین اصلی و سلفی استفاده کند. در این گوشی می‌توانید زاویه دوربین را بین صفر تا ۱۸۰ درجه تعیین کنید تا به بهترین پیکربندی مدنظر خود برسید. برای مثال، اگر دوربین را ۹۰ درجه بچرخانید، به‌راحتی می‌توانید از سقف عکس بگیرید، بدون این که لازم باشید دستگاه خود را تکان دهید.

Asus Zenfone 6 یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی دارد که این گوشی را از نظر ظرفیت باتری به یکی از برترین موبایل‌های بازار تبدیل می‌کند. موبایل ایسوس قابلیت شارژ معکوس هم دارد، در نتیجه می‌توانید از زنفون ۶ به عنوان پاور بانکی برای سایر دستگاه‌های خود استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های جذاب این تلفن هوشمند می‌توانیم به نمایشگر بدون ناچ، بلندگوهای استریو، چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و رابط کاربری ZenUI اشاره کنیم که حالا بعد از بازطراحی شباهت بیشتری به اندروید خالص پیدا کرده است. قیمت پایه این دستگاه ۵۰۰ دلار است.

Meizu 16T

image

شرکت میزو امسال قاتل پرچمداری معرفی کرد که کمتر کسی آن را جدی گرفت. منظورم Meizu 16T است که از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، حافظه داخلی UFS 3.0 و باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند اما قیمتی کمتر از ۳۵۰ دلار دارد.

با این قیمت از برندهای معروف صرفا می‌توانید محصولات میان‌رده بخرید و به چیپست سری اسنپدراگون ۷۰۰ دسترسی پیدا کنید. اما در این گوشی حتی بلندگوی استریو و نمایشگر آمولد بدون ناچ هم وجود دارد.

(Xiaomi Mi 9T (Redmi K20

image

Xiaomi Mi 9T (که در بازارهای آسیایی با عنوان Redmi K20 هم شناخته می‌شود) عملا تحت تاثیر سایه بلند مدل پروی این دستگاه قرار گرفت و همین باعث شد بسیاری از کاربران آن را نادیده بگیرند. ولی به‌سختی می‌توان محصولی را در بازار پیدا کرد که به اندازه این گوشی از نظر مشخصات و قیمت تعادل داشته باشد.

شیائومی می 9T یا همان ردمی K20 از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ به همراه حداقل ۶ گیگابایت رم و یک باتری بزرگ ۴ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی در بخش دوربین هم مشخصات خوبی دارد و از سنسور تله‌فوتو بهره می‌برد. به‌علاوه، طراحی نوآورانه این دستگاه که ناچ را حذف و به جای آن از پاپ‌آپ استفاده کرده جذابیت این گوشی را دوچندان می‌کند. قیمت این تلفن هوشمند کمتر از ۲۵۰ یورو است.

LG G8X ThinQ

image

اگر به سراغ قدرندیده‌ترین پرچمداران سال برویم بدون شک باید به LG G8X ThinQ اشاره کنیم. این گوشی که هیچ نقطه ضعف خاصی در آن دیده نمی‌شود قیمت بسیار مناسبی دارد اما به موفقیت نرسیده است. اگر بخواهید می‌توانید این دستگاه را با پرداخت کمی پول بیشتر با دو نمایشگر دریافت کنید تا تجربه‌ای نصفه و نیمه از گوشی‌های تاشو داشته باشید.

LG G8X ThinQ از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و حافظه داخلی UFS 2.1 استفاده می‌کند و در بالای نمایشگر خود دارای ناچی بسیار کوچک است. این گوشی یک باتری بزرگ ۴ هزار میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و حتی به لرزشگیر نوری مجهز است. قیمت LG G8X ThinQ حدود ۷۰۰ دلار است.

Honor 20 Pro

image

تحریم‌های آمریکا کمابیش اثراتی روی فعالیت‌های هواوی داشت که بخشی از آن باعث شد این شرکت محصولات برند زیرمجموعه خود را در بازارهای اروپایی عرضه نکند. فروش محصولات هواوی در شماری از بازارها افت پیدا کرد و این اتفاق برای برند آنر هم افتاد. اما Honor 20 Pro یکی از جذاب‌ترین پرچمدارانی است که دوربینی قدرتمند را در موبایلی با نمایشگر کوچک‌تر از ۶.۳ اینچی به دست کاربر می‌رساند.

آنر ۲۰ پرو دوربینی چهارگانه دارد که لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و از لرزشگیر نوری استفاده می‌کند. در کنار این لنز، سنسور بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری و لنز ماکرو هم دیده می‌شود. این گوشی یک باتری بزرگ ۴ هزار میلی آمپر ساعتی دارد و از چیپست پرچمدار Kirin 980 استفاده می‌کند. علاوه بر این، وجود دوربین سلفی حفره‌ای این دستگاه را بسیار زیبا کرده است.

Nubia Z20

image

گوشی‌هایی که از دو نمایشگر استفاده می‌کنند پتانسیل‌های زیادی دارند اما ظاهرا نظر مردم متفاوت است چون Nubia Z20 هم از دید اکثر کاربران بازمانده است. این گوشی دو صفحه نمایش دارند که یکی طبق معمول در بخش جلویی دستگاه و دیگری در اندازه‌ای کوچک‌تر در پشت بدنه قرار گرفته است. اگر از نمایشگر ثانویه استفاده کنید، راحت‌تر می‌توانید با یک دست کارهای خود را انجام دهید، مصرف باتری کاهش می‌یابد و می‌توانید از دوربین اصلی دستگاه به عنوان دوربین سلفی کمک بگیرید.

Nubia Z20 دوربین جلو ندارد اما دوربین عقب آن دارای سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری، لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابری و سنسور فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی است. این تلفن هوشمند از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده می‌کند و قیمت آن حدود ۵۵۰ دلار است که برای چنین مشخصاتی بسیار خوب تلقی می‌شود.


به نظر شما کدام گوشی کمتر از آن‌چه که استحقاقش را داشت دیده شد؟ فکر می‌کنید کدام تلفن هوشمند سال ۲۰۱۹ می‌توانست به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مسلم بیگ‌زاده

۱۳۹۸/۱۰/۹
خود من چند ماه پیش بعد از کلی تحقیق ایسوس زنفون 6 رو خریدم. الان هم اندروید ده رو داره. به صورت باورنکردنی از سرعت گوشی، باتری و کیفیت ساخت گوشی راضی هستم. قیمتش هم خیلی مناسب بود نسبت به همرده هاش. به نظر شخصی من تنها عیبی که داره نبود صفحه نمایش او ال اد هستش.
نمی گم که این گوشی رو بخرین چون هر کسی بسته به صلیقه و انتظاراتش گوشی خودش رو انتخاب میکنه ولی می تونست این گوشی با این مشخصات یکی از پرفروش ها باشه.
راستی راگ فون 2 هم می تونست توی این لیست باشه.

u

۱۳۹۸/۱۰/۸
چرا حرف نا مربوط میزنی اصلا دستت گرفتی برا نمونه یکی ازین گوشیا رو ؟ نکنه چون سامسونگ سری a توش نبود ناراحت بودی

ali

۱۳۹۸/۱۰/۴
امثال شما مملکتو خراب کردن آنر بیست پرو نمره 113 از سایت دی ایکس او مارک داره و جز ده تا دوربین برتر جهانه بعد قیمتش از نوت 9 سامسونگ کمتره ک نمره دوربینش صد هست.اگه جا داشت دویس سیصدتا آنلایک میزدم رو کامنتت

رضا

۱۳۹۸/۱۰/۴
گوشی‌هایی که نام بردید غیر از ال جی همشون عالین.واگه در ایران بودن شاید مشتریانی زیادی دنبال این مدلها مگشتن.یکی از دلایل دیده نشدن این گوشی‌ها نبود بازار امن واسه خریدنشونه

رضا

۱۳۹۸/۱۰/۴
آقای خودم فکر کنم شما موبایل فروش هستی .راستی قضیه اون گربه که می‌گفت گوشت بو میده خوب نیست و شنیدی.چون دستش بهش نمی‌رسید روش عیب میزاشت.