خانهاخبار
ثبت پتنت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر توسط اپل

ثبت پتنت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر توسط اپل

اپل به‌تازگی موفق به دریافت تاییدیه برای استفاده از پتنتی شده که اجازه می‌دهد این شرکت از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر احتمالا در آیفون بعدی استفاده کند.
۱۳۹۸/۹/۲۷

از زمان معرفی آیفون X و حذف دکمه هوم، قابلیت تشخیص اثر انگشت از روی پرچمداران اپل حذف شده و سیستم تشخیص چهره جای آن را گرفته است. حالا اخباری منتشر شده که می‌تواند از بازگشت سیستم تشخیص اثر انگشت به آیفون ۱۲ و حتی اضافه شدن آن به اپل واچ حاکی باشد.

اخیرا پتنتی از این شرکت کشف شده که می‌تواند متضمن قرارگیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر آیفون نسل بعدی باشد. این پتنت در سال ۲۰۱۷ ثبت شده، اما مجوز استفاده از آن به‌تازگی برای اپل صادر شده است. در توضیحات این پتنت ایده سنسور اپتیکال تصویری در زیر نمایشگر تشریح شده است:

سنسور اپتیکال تصویری اطلاعات تصویری بیومتری کاربر را شناسایی می‌کند. این اطلاعات برای مثال می‌تواند داده‌هایی مربوط به تصویر بیومتری اثر انگشت کاربر باشد. کنترلر می‌تواند از طریق تطبیق داده‌های تصویری دریافتی با داده‌های الگویی بیومتری که در حافظه دستگاه ذخیره شده، عمل احراز هویت را انجام دهد.

این پتنت به وضوح نشان می‌دهد که اپل از خیر احراز هویت بیومتری نگذشته است. خصوصا با توجه به این که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار رقبا اکنون به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده‌اند. با این حال، باید صبر کنیم و ببینیم که بالاخره در چه دستگاهی از این قابلیت استفاده خواهد شد.

این سنسور احتمالا همین حالا هم در مک‌بوک ۱۶ اینچی اپل قرار داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون اپل در این دستگاه بخش مربوط به تاچ آیدی را از سایر قسمت‌های تاچ بار جدا و قسمت بالایی این سنسور خازنی را با یک سنسور اپتیکال عوض کرده است.

مدل‌های آتی آیفون در سپتامبر سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند. انتظار می‌رود با توجه به تغییرات نسبتا عظیم این سری از پرچمداران اپل، شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۹/۲۸
هنر کرده?
این فناوری رو مدت‌هاست سامسونگ و هوآوی دست‌یافتند