خانهاخبار
رندرهای گلکسی نوت 10 لایت به اینترنت راه پیدا کرد

رندرهای گلکسی نوت 10 لایت به اینترنت راه پیدا کرد

رندرهای گلکسی نوت 10 لایت منتشر شد. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شود.
۱۳۹۸/۹/۲۷

سامسونگ چندین سال پیش از آخرین گوشی میان رده سری نوت با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen رونمایی کرد. سال آینده شاهد عرضه چنین محصولی از سوی این شرکت کره‌ای خواهیم بود. این دستگاه که با نام گلکسی نوت 10 لایت شناخته می‌شود، در رندرهای جدید و رسمی به نمایش گذاشته شده است. این رندرها ما را با طراحی آن آشنا می‌کند. همانطور که شایعات در گذشته اعلام کرده بودند، این دستگاه دارای یک ماژول مربعی شکل روی پنل پشتی خود است که دوربین اصلی و فلاش LED را میزبانی می‌کند. در گذشته شاهد این سبک طراحی در گوشی‌های گلکسی A51 و A71 بودیم و گوشی‌های سری گلکسی اس 11 نیز از طراحی مشابه بهره می‌برند.

سنسورهای دوربین اصلی گلکسی نوت 10 لایت دارای چیدمان L شکل بوده و در بخش بالایی سمت راست این ماژول، فلاش LED به چشم می‌خورد. انتظار می‌رود سنسور اصلی این دوربین 48 مگاپیکسلی باشد. این سنسور از فناوری Pixel Binning بهره می‌برد که 4 پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کرده و تصاویر 12 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سنسور اصلی این دستگاه توسط یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق همراهی می‌شود. این سنسور 5 مگاپیکسلی برای تصاویر پرتره کاربرد دارد. بر اساس شایعات، کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده کنند.

image

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از یک نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED بهره می‌برد که مشابه با نمایشگر گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس است. در مرکز بخش بالایی این صفحه نمایش شاهد حضور حفره برای میزبانی دوربین سلفی هستیم. این نمایشگر به صورت مسطح در نظر گرفته شده و حاشیه‌های کمی دارد، البته این حاشیه از گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس بیشتر است. بسیاری از کاربران علاقه چندانی به نمایشگر خمیده ندارند، بنابراین گلکسی نوت 10 لایت می‌تواند برای آن‌ها انتخاب مناسبی باشد. این سبک طراحی مانع از افتادن اتفاقی قلم S Pen نیز می‌شود.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ به چیپست اسنپدراگون و یا اگزینوس مجهز شده‌اند. این شرکت کره‌ای قصد دارد برای تامین قدرت گوشی گلکسی نوت 10 لایت از یک پردازنده پرچمدار قدیمی اگزینوس استفاده کند. این دستگاه از پردازنده اگزینوس 9810 بهره می‌برد. این چیپست در گوشی‌های سری گلکسی S9 و گلکسی نوت 9 مورد استفاده قرار گرفته است. انتظار می‌رود این پردازنده در گوشی نوت 10 لایت توسط 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی شود. در حال حاضر پشتیبانی این دستگاه از کارت حافظه خارجی تایید نشده است.

image

از سایر مشخصات احتمالی گلکسی نوت 10 لایت می‌توان به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.0، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE و جک 3.5 میلی متری هدفون اشاره کرد. سامسونگ تاریخ معرفی این دستگاه را اعلام نکرده؛ با این حال انتظار می‌رود همزمان با گلکسی S10‌ لایت در اواسط ژانویه 2020 رونمایی شود. این احتمال وجود دارد که ابتدا شاهد عرضه این محصولات در بازارهای آسیایی مانند هند باشیم و سپس کاربران در کشورهای اروپایی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

گلکسی نوت 10 لایت در برخی بازارها با نام گلکسی A81 به فروش می‌رسد. به علت محبوبیت بالای گوشی‌های سری گلکسی A، این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته گوشی میان رده آینده خود را با نام گلکسی A81 در این کشورها عرضه کند. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با عرضه این گوشی هوشمند در آمریکای شمالی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. این احتمال وجود دارد که گلکسی نوت 10 لایت با پردازنده اسنپدراگون 845 در آمریکای شمالی عرضه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mahdi

۱۳۹۸/۹/۲۷
خوب سامسونگ با این طرح نشون داد گالگسی اس ۱۱ و نوت ۱۱ با ماژول دوربین مربعی وارد بازار میشه بماند برخی از طرفداران سامسونگ ماژول دوربین ایفون ۱۱ مسخره میکردن همیشه همینطور بود هر وقت اپل طرحی برای گوشی ایفون زد ترند جهانی شد مثل تاچ آیدی ناچ و حالا این