خانهاخبار
FTC احتمالا در موضوع ادغام اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک مسنجر مداخله می‌کند

FTC احتمالا در موضوع ادغام اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک مسنجر مداخله می‌کند

بر اساس گزارش‌های جدید، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا احتمالا قصد دارد در موضوع ادغام اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک مسنجر مداخله کند و مانع از این اقدام شود.
۱۳۹۸/۹/۲۴

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، ظاهرا کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده (FTC) می‌خواهد در موضوع ادغام پروژه‌های مختلف فیسبوک مداخله کند تا مانع از وقوع این اتفاق شود. اگر این اقدام از سوی کمیسیون مربوطه عملی شود، طرح فیسبوک برای ترکیب سرویس‌هایی مثل فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و قابلیت‌های پیام‌رسانی اینستاگرام با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

طرح فیسبوک که اولین بار چند ماه پیش توسط مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ، مطرح شد به موضوع ادغام سه اپلیکیشن چت این شرکت می‌پرداخت؛ به شکلی که امکان ارتباط افراد در این سه پلتفرم را فراهم کند. این یعنی مثلا اگر شما کاربر واتس‌اپ هستید بتوانید با کسی که در اینستاگرام اکانت دارد اما عضو واتس‌اپ نیست ارتباط داشته باشید.

با توجه به این که سه پلتفرم مذکور از جمله بزرگ‌ترین سرویس‌های پیام‌رسانی دنیا محسوب می‌شوند، ظاهرا FTC از طرح ادغام این اپلیکیشن‌ها خوشنود نیست و احتمالا از بابت آن نگران است. نکته عجیب اما این است که چرا FTC بعد از گذشت این مدت طولانی تازه به فکر مداخله افتاده و زودتر فکری به حال این موضوع نکرده است.

به نظر می‌رسد FTC نگران این است که با ادغام این سه پلتفرم موضوع تفکیک فعالیت‌های این غول بزرگ فناوری سخت‌تر از قبل شود، چرا که همین حالا شماری از سیاست‌مداران بزرگ به فیسبوک انتقاد دارند و صحبت‌هایی پیرامون اعمال فشار برای تجزیه فعالیت‌های این کمپانی را مطرح می‌کنند

افزون بر این، کمیسیون فدرال تجارت نگران نحوه کنترل دسترسی‌های شخص ثالث توسط فیسبوک بر قابلیت‌های موجود در پلتفرم‌های این شرکت است.

FTC فعلا بیانیه‌ای به شکل رسمی در خصوص این موضوع منتشر نکرده است، اما به محض انتشار اطلاعات بیشتر مطمئنا آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)